אקופיה גייסה 13 מיליון דולר בהובלת הראל ביטוח

13 דצמבר, 2017

החברה, שפיתחה רובוטים אוטומטיים לניקוי אבק מפאנלים סולאריים, ניקתה כבר 1,200 מיליון פאנלים ברחבי העולם. אקופיה היתה חברת הקלינטק הצומחת ביותר בישראל בשנת 2016

חברת הקלינטק אקופיה (Ecoppia), המפתחת רובוטים אוטומטיים לניקוי פאנלים סולאריים, הודיעה על גיוס של 13 מיליון דולר, בהובלת חברת הביטוח הראל ובהשתתפות המשקיעים הקיימים בחברה – Swarth Group של שאול שני, גלנרוק של לאון רקנאטי וגנדיר. בחברה, אשר דורגה על ידי דלויט כחברת הקלינטק הצומחת בישראל בשנת 2016, ציינו כי הגיוס נועד כדי לתת מענה לעלייה החדה בביקוש למערכת הרובוטית של החברה בפרויקטים סולאריים גדולים וכדי להתרחב לשווקים גיאוגרפיים נוספים.

הצטברות זיהום, כמו לכלוך, חול ואבק על פנלים סולאריים מהווה בעיה משמעותית בתחום ייצור האנרגיה הסולרית, ועשויה להפחית את תפוקת האנרגיה בעד 40%. רוב הפתרונות הקיימים היום בתעשייה מבוססים על שימוש במים ובמברשות. הבעיה היא שהם עלולים להזיק לפנלים ודורשים כמויות אדירות של מים יקרים.

הרובוטים שפיתחה איקופיה מנקים את הפנלים הסולאריים ללא מים, באמצעות מברשות מיוחדות. הם פועלים באופן אוטונומי ומנקים את הפנלים מדי לילה ומסירים מהם כ-99% מהאבק שהצטבר עליהם במהלך היום. כיום מנקים רובוטים של איקופיה כ-5 מיליון פנלים סולאריים מדי חודש. המערכת מנוהלת מהענן ונשלטת באמצעות בקר המאפשר בקרה מרחוק על פעילות הרובוטים באתרים הסולאריים.

חברת הקלינטק הצומחת ביותר בישראל

במהלך ארבע שנות פעילותה, צברו אקופיה ניסיון בניקוי של מעל ל- 200 מיליון פאנלים ברחבי העולם, בשיתוף פעולה עם חברות מובילות בתעשייה הסולארית העולמית כגון Engie Group ו-EDF הצרפתיות, NTPC ו-Adani Power מהודו, Actis Group מאנגליה, ו-SunEdisson/TerraForm מארצות הברית. צפי ההזמנות של החברה לשנת 2018 עומד על מעל ל-2,000 מגהוואט. בתוך כך, אקופיה זכתה להיכלל בעשירייה המובילה של 50 חברות הטכנולוגיה הצומחות בישראל של חברת Deloitte, עם צמיחה של מעל 1,600% בהכנסות בארבעת השנים האחרונות, ובכך מהווה חברת הקלינטק הצומחת ביותר בישראל.

ערן מלר, מנכ"ל ומייסד שותף של אקופיה, אמר, "ההשקעה, אשר מבטיחה לחברה איתנות כלכלית, תאפשר לנו להמשיך לשרת נאמנה את השחקנים הגדולים בתחום הסולארי ברחבי העולם, לעמוד בדרישות של מיטב המוסדות הפיננסיים העוסקים בקלינטק, ולתת מענה לשווקים ופרוייקטים חדשים."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , קלינטק