פלקס מעבירה את מפעל הייצור מיבנה למודיעין

23 דצמבר, 2017

מקימה מפעל חדש שיעסיק את 800 העובדים המועסקים כיום במפעל הקיים ביבנה, ותגייס עוד כ-200 עובדים חדשים. כיום נחשבת פלקס לקבלנית שירותי הייצור האלקטרוני הגדולה בישראל ומעסיקה כ-4,000 עובדים

חברת פלקס (Flex) קיימה היום (א') את טקס הנחת אבן הפינה להקמת מפעל ייצור חדש במודיעין מכבים רעות, אשר צופי להעסיק יותר מ-1,000 עובדים. המפעל החדש יתבסס על 800 עובדי המפעל הפועל היום ביבנה, אשר יועתק לאתר החדש, ויגייס עובדים נוספים. המבנה החדש יוקם על-ידי חברת מגה אור בפארק הטכנולוגי של מודיעין מכבים רעות, ויתפרס על-פני שטח של כ-30,500 מ"ר. בטקס הנחת אבן הפינה השתתפו נשיא פלקס העולמית לאסטרטגיה רובי שייבל סגן נשיא פלקס העולמית אורי בכור ומנכ"ל פלקס ישראל עדי גור.

חברת פלקס נחשבת לקבלנית שירותי הייצור האלקטרוניים הגדולה בישראל ואחת מקבלניות הייצור הגדולות בעולם. היא מעסיקה בישראל כ-4,000 עובדים בשלושה מפעלי ייצור במגדל העמק, באופקים וביבנה. בנוסף, היא מפעילה מרכז פיתוח בחיפה. בעולם היא מעסיקה כ-200,000 עובדים. מכירותיה הגלובליות הסתכמו בשנה האחרונה בכ-23.9 מיליארד דולר. החברה מספקת שרותי תכנון וייצור מוצרים ומערכות טכנולוגיות.

הפארק הטכנולוגי של מודיעין מכבים רעות משתרע על שטח של 4700 דונם, מהם כ-2500 דונם של שטחים ירוקים. עד כה שווקו מגרשים בשטח של כ-770 אלף מ"ר. בפארק פועלים כיום 141 עסקים שונים בתחומי ההייטק, הטכנולוגיה, משרדים ועוד. בין השאר פועלים בפארק הטכנולוגי כ-50 משרדים, 22 עסקים של מסחר, 20 מרכזים לוגיסטיים 16 מפעלי הייטק, ו-9 מפעלים ביו-טכנולוגיים.

פלקס שואפת להגדיל את הייצור הרפואי בישראל

מתוך כלל המכירות של פלקס בשנה האחרונה, הסתכמו המכירות בתחום הציוד הרפואי בכ-1.8 מיליארד דולר. מנהל פעילות המיכשור הרפואי בחברת פלקס (Flex Medical Solutions), ג'ון קארלסון, הגיע בשבוע שעבר לביקור בארץ כדי לפגוש חברות סטארט-אפ ישראליות בתחום המיכשור הרפואי, וכדי להציג בפני הצוות המקומי של פלקס את אסטרטגיית המיכשור הרפואי של החברה. בראיון בלעדי ל-Techtime הוא סיפר שלישראל יש תפקיד חשוב באסטרטגיית הצמיחה של החברה בתחום הזה. "היקף הייצור הרפואי שלנו בישראל נמצא בצמיחה מתמדת. ישראל חשובה עבורנו ולכן בנינו כאן יכולות יכולות ייצור מרשימות מאוד, החל מייצור אלקטרוני וכלה במערכות מכניות מורכבות וחומרים פלסטיים".

רווח גולמי של 8%

הפעילות הרפואית היא חלק משמעותי במגזר הפתרונות האמינים (High Reliability Solutions) של החברה, הכולל גם מוצרים לתעשיית הרכב ולתעשיות הביטחון והתעופה. בשנת הכספים 2017 תפס תחום ה-HRS כ-17% מהמכירות. מדובר בתחום מיוחד, מכיוון שזהו התחום הריווחי ביותר של פלקס, המספק רווח גולמי של כ-8% בהשוואה לממוצע של כ-3% בכל שאר תחומי הפעילות של החברה. בשנת 2017 הוא היה אחראי לכ-41% מהרווח הנקי, בהיקף של 334 מיליון דולר.

Flex John Carlson
ג'ון קארלסון. "פלקס מחוייבת לישראל וישראל מחוייבת לחדשנות. זו הזדמנות הדדית"

אומנם הייצור בתחום הרפואי צריך לעמוד בתקנים מאוד מחמידים ובפיקוח רגולטורי צמוד, אולם הוא נהנה ממספר יתרונות נוספים מעבר לרווח הגולמי. מגמות דמוגרפיות מבטיחות צמיחה ארוכת טווח ויציבה של השוק לאורך שנים, ואורך החיים של מוצרים הינו ארוך משמעותי מהמקובל התחום הצרכני. בחלק מהמקרים מעל 7 שנים, ובמגזרים אחרים מערכות רפואיות נמצאות בשוק אפילו יותר מ-20 שנה.

מה מצב הפיתוח הרפואי שלכם בישראל?

קארלסון: "כיום יש לנו ארבעה מרכזי פיתוח בעולם: אחד במילאנו (איטליה), שניים בארצות הברית (דאלאס וניו-המפשייר) ומרכז פיתוח בחיפה. המרכז בישראל צמח מ-8 עובדים לפני ארבע שנים ל-44 עובדים כיום. העברנו אותם לאחרונה למשרדים חדשים וביצענו השקעות רבות בתחום הטכנולוגיות האופטיות המשתמשות במערכות רפואיות.

"זהו צוות בעל נסיון רחב מאוד ועוסק בפיתוח מערכות פשוטות מאוד ומערכות מורכבות מאוד. המפתחים הגיעו  מחברות רפואיות, חברות טכנולוגיה וחברות סטארט-אפ. הלקוחות שלו הם גם מקומיים וגם גלובליים. הלקוחות הגלובליים מחפשים את החדשנות הישראלית ואת הניסיון שנצבר כאן בתעשייה הרפואית".

מכירות המדיקל של פלקס. מתוך מצגת החברה, דצמבר 2017

כיצד מתבצע הייצור?

"במקרים רבים הייצור הראשוני נעשה בישראל, ואחר-כך עובר לאתרים אחרים שחנו בעולם, בהתאם לצורך של הלקוח. אולם הרבה מאוד ייצור נשאר בישראל, מכיוון שהרבה מאוד לקוחות מעדיפים שהייצור יהיה בנקודה אחת. כיום רוב הייצור הרפואי הישראלי שלנו הוא לחו"ל. השוק הישראלי מאוד חדשני בתחום המדיקל, ואנחנו רואים דרישה גדולה לקבלת שירותי תכנון וייצור מישראל".

אתה נמצא בקשר עם חברות סטארט-אפ ישראליות?

"אחת מהמטרות של הביקור בישראל היא להיפגש עם חברות  מקומיות המפתחות טכנולוגיות רפואיות מתקדמות. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו יכולים לספק להן מענה לטכנולוגיות המתקדמות ביותר. אנחנו גם מסתכלים על השקעות, לא כמו קרן הון סיכון אלא כדי לסייע לחברות לעבור מייצור בהיקף קטן לייצור המוני. יש מספר חברות סטארט-אפ ישראליות שפנו אלינו  וביקשו סיוע במעבר לייצור המוני. פלקס מחויבת לישראל, וישראל מחוייבת לחדשנות בתחום המדיקל. זו הזדמנות לשנינו".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , מכשור רפואי