קמטק קיבלה הזמנות ל-17 מערכות בדיקת מטרולוגיה בשבבים

9 ינואר, 2018

מדובר במערכות חדשות לשוק השבבים המתקדמים שהוצגו לציבור בחודש ספטמבר 2017. קמטק מתייחסת אל שוק המארזים המתקדמים כאל מנוע צמיחה בשנת 2018, ושוקלת התרחבות גם באמצעות רכישה

Camtek Advanced Packaging Inspection Machines

חברת קמטק (Camtek) הודיעה שהיא פותחת את שנת 2018 עם צבר ההזמנות החזק ביותר בתולדותיה. החברה מסרה שקיבלה מספר הזמנות, מרביתן לרכישת מספר מערכות, המסתכמות ב-17 מערכות מהדור החדש שלה, למדידות מטרולוגיה (bumps 3D metrology) בשוק המארזים המתקדמים לשבבים. ההזמנות התקבלו מלקוחות הדרג הראשון (Tier-1) במהלך השבועות האחרונים. מרבית המערכות יותקנו במהלך המחצית הראשונה של 2018.

הזמנות אלו התקבלו לאחר שקמטק הציגה את מערכת הדור הבא שלה למדידה של נקודות בדיל זעירות (wafer bumping) המשמשות להחלמת המגעים של השבבים במארזים המתקדמים. מנהל התפעול של החברה, רמי לנגר, אמר שהזמנות התקבלו לאחר השקת מוצר הדור הבא בחודש ספטמבר 2017 ולאחר תהליכי בדיקה קפדניים שנערכו על-ידי הלקוחות. "מערכות הדור הבא שלנו פותחו כדי לענות על הצרכים הגוברים והקפדניים של שוק המארזים המתקדמים למוליכים למחצה, הן בתפוקה והן בדיוק".

קמטק מתכננת רכישות

במצגת למשיקעים מחודש נובמבר 2017 דיווחה קמטק שבשנת 2018 היא תתמקד בשוק המארזים המתקדמים כאחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה, לצד הרחבת הנוכחות בסין והקטנת ההוצאות כדי לשפר את הריווחיות. בארבע השנים האחרונות החברה הכפילה את מכירותיה מכ-44 מיליון דולר בשנת 2013 לתחזית מכירות של כ-92 מיליון דולר ב-2017. יעד המכירות של החברה הוא לבצע הכפלה נוספת במכירות בתוך 3-4 שנים, באמצעות צמיחה אורגנית ובאמצעות רכישות.

בחודש אוקטובר 2017 השלימה קמטק את מכירת חטיבת ה-PCB שלה לקרן הון-סיכון סינית המשתייכת לקבוצת Principle Capital משנחאי. עם סגירת העסקה שולמו לקמטק 32 מיליון דולר במזומן. בנוסף, היא עשויה לקבל 3 מיליון דולרים נוספים, בהתאם לעמידה בביצועים של חטיבת ה-PCB בשנת 2018. בהתייחס לאפשרות הרכישה, קמטק ציינה במצגת שהיא מתחילה את 2018 עם קופת מזומנים בהיקף של כ-40 מיליון דולר.

מארזים מתקדמים: שוק צומח

Advanced Packaging Marketשוק המארזים המתקדמים נמצא בצמיחה מתמדת, בזכות יכולתם לספק תכולת סיליקון גבוהה מאוד בגורמי צורה זעירים והשיפור המתקבל בביצועים. החברה הציגה נתוני שוק המראים תחזיות צמיחה מרשימות של התחום הזה: בין השנים 2015-2020 צפוי שוק מארזי Fan-out לצמוח בקצב שנית של 30%. שוק המארזים מרובי השבבים (3D IC) צפוי לצמוח בקצב של 17% ושוקי המארזים לרכיבי MEMS ו-RF צפויים לצמוח בקצב שנתי של כ-11% בקירוב.

בעקבות ההודעה עלתה מניית קמטק בנסד"ק ביותר מ-10% והגיעה למחיר של 6.5 דולר. כיום החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-230 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה