טכנולוגיית הטעינה מרחוק של Wi-Charge זכתה בתערוכת CES

11 ינואר, 2018

החברה פיתחה טכנולוגייה המאפשרת לטעון מרחוק, ללא שימוש בכבלים, אביזרים ניידים באמצעות מקור תאורה הפולט קרינת אינפרא-אדום בלתי מזיקה. הפיתוח מאושר על ידי ה-FDA ומוכן לשיווק בארצות הברית

חברת Wi-Charge מרחובות זכתה בתואר החדשנות בקטגוריית "אנרגיה חכמה" בתערוכת CES 2018 היוקרתית הנערכת בימים אלה בלאס וגאס. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת לטעון מרחוק, ללא שימוש בכבלים או בחיבורים, את הסוללה של אבזרים ניידים ממרחק של עד 10 מטרים, תוך שימוש במקור תאורה בתדרי אינפרא-אדום (IR). הטכנולוגיה של החברה קיבלה השנה אישור בטיחות של ה-FDA והמוצר שלה מותר כעת לשיווק מסחרי בארצות הברית. לדברי החברה, זו טכנולוגיית הטעינה מרחוק היחידה שזכתה לאישור על ידי ה-FDA.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לטעון את הסוללה של אבזרים ניידים ממרחק של עד 10 מטרים, תוך שימוש במקור תאורה בתדרי IR, שהם בעלי אורך גל גדול מזה של אור נראה, ולכן נושאים מעט אנרגיה ואינם מסוכנים. הטכנולוגיה מאפשרת להתקין נקודות חמות בתקרה במקומות כמו חדר הישיבות במשרד, בבית הקפה או בבית. נקודת הטעינה דומה למקור תאורה המאיר את סביבתו: היא מטעינה בצורה חלקה את כל המכשירים הנמצאים באזור הכיסוי ומסוגלת להטעין מספר סמארטפונים בו-זמנית. במקביל, נקודת הטעינה יכולה לשמש גם כמקור התאורה של החלל, מה שמקנה לפיתוח עיצוב אסתטי המשתלב בצורה אורגנית עם חלל החדר.

המערכת של וויי-צ'ארג' בנויה ממשדר ומקלט. המשדר הוא הנקודה החכמה המחוברת אל רשת החשמל ומשדרת קרן ממוקדת של אור אינפרא אדום אל כל אבזר ניטען. המקלט הוא אבזר נייד אשר קולט את האור וממיר אותו לאנרגיה לטעינת הסוללה, באמצעות תא פוטו-וולטאי, בדומה לפעולה של פנלים סולאריים. במהלך הטעינה, מתבצעת תקשורת בין הטוען למכשיר הנטען, כדי להגדיר את צורכי הטעינה ולקבוע פרופיל טעינה.

חברת Wi-Charge הוקמה בשנת 2009 על-ידי הטכנולוגי הראשי אורטל אלפרט, המנכ"ל ויקטור וייסלייב וסגן נשיא למחקר ופיתוח אורי מור. בשנת 2010 קיבלה השקעה מקרן Terra Venture Partners ומקרן U-Start. וייסלייב היה ממייסדי חברת פסעבה שנמכרה ל-PMC בשנת 2006 תמורת 305 מיליון דולר.

החברה לא מעמידה את המוצרים שלה למכירה, אלא מאפשרת ליצרניות גדולות לקבל דוגמאות וערכת פיתוח כדי ללמוד אותה ולבצע עליה ניסויים. הדבר תואם לחזון שלה החברה, לספק טכנולוגיית ליבה שתהיה בעתיד חלק בלתי נפרד במוצרים שונים. בין השאר, הכוונה שיצרני סמארטפונים ואבזרים ניידים ישלבו מודול קצירת אנרגיה בתוך המכשירים שלהם, בעוד שיצרני ציוד לבתים ולמשרדים יתקינו משדרי אנרגיה בתוך המבנים – אולי אפילו בתוך מנורות חשמל סטנדרטיות.

החברה ביצעה בתערוכת CES הדגמה ראשונה של טכנולוגיית הטעינה מרחוק שלה במרחב פתוח. מנכ"ל ומייסד-שותף של החברה, ויקטור וייסלייב אמר כי "אנחנו מצפים בקוצר רוח לתת מענה לביקוש הגובה לפיתרון שלנו ברגע שנצא אל השוק."

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: WIRELESS , טאבלט וסמארטפון