פי.אם מקימה מפעל בהשקעה של 26 מיליון שקל

14 ינואר, 2018

קבלנית הייצור וההרכבות שבבעלות משפחת אדלר, א.י אלקטרוניקה ו-STG, מקימה מפעל בשטח של כ-5,000 מ"ר באזור התעשייה בר לב, שיעסיק עד 400 עובדים. זיגי אדלר: "תהליכי ייצור אוטומטיים יאפשרו לנו להתחרות בייצור מהמזרח ולהגדיל את הייצור בישראל"

PM New Production Facility

חברת PM – Partner Manufacturing מפתח-תקווה מקימה מפעל הרכבות אלקטרוניות חדש (הדמייה בתמונה למעלה) בפארק התעשיות בר לב, שליד צומת אחיהוד בצפון. ל-Techtime נודע שהמפעל החדש יוקם בהשקעה כוללת של כ-26 מיליון שקל והוא צפוי להעסיק כ-400 עובדים מהצפון. המפעל ייבנה על-ידי חברת ינקוביץ הנדסה בע"מ וישתרע על-פני שטח של קצת יותר מ-5,000 מ"ר בבניין בן שלוש קומות שבנייתו תתחיל בימים הקרובים. החברה מתכננת להתחיל בייצור בתוך כשנה וחצי, כאשר השלמת המפעל החדש מכפילה פי ארבעה את קיבולת הייצור הנוכחית של PM.

המפעל החדש יכיל 7 קווי SMT מלאים, משלב ההלחמות ועד לשלבי בדיקות ה-AOI. בין ספקי הציוד המרכזיים של המפעל החדש: סימנס תספק מכונות SMT, חברת DEL תספק ציוד לביצוע בדיקות אופטיות, חברת KY תספק מכונות SPI, חברת Heller תספק את מכונות ההלחמה. המפעל החדש יעבוד לפי מתכונת Lean שפותחה במקורה בחברת טויוטה וממוקדת בייעול הייצור. במסגרת זאת המפעל יכיל מחסן חלקים אוטומטי, אשר יאפשר למנוע בעיות ליקוט וישמור על כל רכיב בתנאי הסביבה האופטימליים עבורו. בנוסף, יהיו בו חדרים נקיים עבור עבור אינטגרציה והרכבות מורכבות הנדרשות כיום בתעשייה הביחטונית ובתעשייה הרפואית.

"הייצור בישראל יתרחב בשנים הקרובות"

מדובר בשלב חדש, ואולי החשוב ביותר בהתפתחות חברת PM. החברה הוקמה בשנת 1998 על-ידי זיגי אדלר ובנו מיקי אדלר. זיגי מנהל את התחום הטכנולוגי ומיקי אחראי על הפיתוח העסקי. זיגי הוא בעל נסיון רב בתחום הייצור האלקטרוני: הוא עבר 20 שנה בתפקידים בכירים בתדיראן תקשורת, שימש סמנכ"ל טלכור והקים את חברת טלירן שסיפקה לכור שירותי ייצור. בשנת 2004 נכנסה חברת א.י. אלקטרוניקה שבבעלות יניב רוד כשותפה בחברת PM, ובשנת 2008 נכנסה אליה כשותפה גם חברת STG. כיום משפחת אדלר מחזיקה ב-50% מהחברה, א.י אלקטרוניקה ב-25% ו-STG בשאר ה-25%. יניב רוד משמש כמנהל הפיננסי של PM.

Zigi Adler Partner Manufacturing
זיגי אדלר, מייסד משותף ומנכ"ל PM

כיום החברה מעסיקה כ-300 עובדים, והיא צפויה לגייס עובדים חדשים מאזור הצפון. בראיון ל-Techtime סיפר זיגי אדלר שאחת מהמטרות בתכנון המפעל החדש היא לאמץ כמה שיותר תהליכים אוטומטיים, כמו למשל הפעלת רובוטים לביצוע ציפויים והלחמות סלקטיביות. "להערכתנו, ככל שהייצור האלקטרוני נעשה יותר אוטומטי, גוברת האטרקטיביות של הייצור המקומי ומצטמצם פער העלויות בין ישראל והמזרח".

"חברות מו"פ זקוקות לייצור מקומי"

"כיום, עלות חומרי הגלם מהווה כ-80% מעלות הייצור האלקטרוני, גם במזרח הרחוק, ולכן האוטומציה מעניקה יתרון על-ידי כך שהיא מצמצמת את היתרון של המזרח בעלות כוח אדם. החברות הישראליות מעוניינות שהייצור יתבצע קרוב אליהן. הן מחפשות בית חם שייתן להן זמני אספקה ויציאה לשוק קצרים מאוד ושיעניק להן גמישות. מכיוון שישראל היא מדינת מו"פ, אנחנו צופים שדווקא צפוי גידול בהיקף הייצור המקומי, לפחות בכמויות קטנות ובינוניות".

הייצור בישראל מתאים למרכזי הפיתוח הבינלאומיים הפועלים בארץ?

"מבחינת הציוד המצוי במפעלי הייצור וההרכבה בארץ, ישראל נחשבת כיום לאחת מהמדינות המתקדמות בעולם. המפעל החדש יסייע לנו לעבוד מול מרכזי הפיתוח הבינלאומיים, מכיוון שהם זקוקים לציוד הייצור המתקדם ביותר הקיים היום בשוק". כבר היום חלק גדול מהלקוחות של PM מגיעים מחו"ל. בין לקוחותיה היום נמנות חברות כמו אינטל, קואלקום, 3M, HP, EG, אלביט, אלישרא, אלתא, אינסייטק וחברות נוספות מהתעשיות הביטחוניות ומתעשיית המיכשור הרפואי.

לדברי מיקי אדלר, פארק התעשיות בר לב נבחר בזכות המיקום הנוח. "הוא סמוך לעורקי תחבורה נוחים ומגיעים אליו כביש 6 והרכבת הקלה. המיקום של הפארק מאפשר לגייס עובדים מכל אזור הצפון". ראוי לציין שלמיקום יש יתרונות נוספים. החברה תקבל מענק של עד 4 מיליון שקל מהמדינה מכיוון שהפארק נחשב אזור פיתוח א', בנוסף להטבות מס מסויימות המבוססות על ההכרה בכך שהוא מפעל המבצע ייצוא עקיף.

Miki Adler PM
מיקי אדלר, מייסד משותף ומנהל פיתוח עסקי ב-PM

עבודה בשיטת Lean

חברת PM התמחתה בשנים האחרונות באימוץ קפדני של תהליכי ייצור המבוססים על תפיסת Lean היפנית, אשר שימשה כבסיס גם לתכנון המפעל החדש באזור בר לב. לדברי זיגי אדלר, החברה השקיע כסף רב בהבאת מומחים, לימוד השיטה והטמעתה בקווי הייצור וההרכבה שלה, כדי להגיע ליעילות מכסימלית. כך למשל, באולמות הייצור שלה בפתח תקווה ניתן לראות קווי ייצור גמישים לחלוטין, אשר משתנים במהירות, כולל העברת מיכשור ועמדות עבודה, בהתאם לצורכי הייצור והבדיקה של כל מוצר הנכנס לקו.

שיטת Lean מבוססת על 8 עקרונות מרכזיים המכתיבים את ניהול קו הייצור: מניעת ייצור עודף, מניעת המתנה של חומרים במחסן או של חומרים בתחנות העבודה, שינוע יעיל של חומרים ופריטים בין המחסנים ותחנות העבודה, ביטול תנועות מיותרות של העובדים, כמו למשל חיפוש קיטים או מתקנים, הימנעות מפעולות מיותרות כמו למשל שדות מיותרים בטפסים, דיונים מיותרים וכדומה. השיטה דורשת מאבק חסר פשרות בהפחתת גורמים הפוגעים באיכות או שאחראים להופעת פגמים, ולבסוף: ניצול מלא של העובדים. זוהי נקודה מרכזית מכיוון שיש לה גם מרכיב פסיכולוגי. בשיטת Lean העובדים אינם נחשבים ל"מכונה אינטיליגנטית" בלבד. הם שותפים בתכנון קו הייצור, המנהלים מחוייבים להגיב לפניות שלהם והם ממלאים מספר תפקידים הדורשים מומחיויות שונות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית