זיילינקס הביאה לישראל רכיב מיתכנת הכולל מעגלי RF

23 ינואר, 2018

הרכיב המיתכנת כולל ממירי ADC ו-DAC מהירים שפותחו בחברת זיילינקס. "הצלחנו לייצר את המעגלים הדיגיטליים ואת המעגלים האנלוגיים על פיסת סיליקון אחת"

Xilinx Zynq UltraScale RFSoC

חברת זייילינקס (Xilinx) הציגה בכנס השנתי שלה לפני כשבוע את השבב הענק Xilinx Zynq UltraScale+ RFSoC, המשלב במארז אחד את משפחת +Zynq UltraScale הכוללת לצד מעבד פנימי מרובע ליבות ( ARM Cortex-A53), רכיב מיתכנת מסוג Zynq, ממשקי תקשורת מהירים דוגמת PCIe דור 3 ודור 4, מקמ"שי 33Gbps והחידוש הגדול ביותר: מעגלים אנלוגיים המבוססים על ממירי ADC ו-DAC מהירים שפותחו בחברת זיילינקס ומופיעים בתצורות של 8ADC/8DAC ו-16ADC/16DAC. מדובר בפרוייקט פיתוח יוצא דופן בתעשיית השבבים, שנמשך כמעט 10 שנים לפני שהוא יצא לשוק.

בראיון ל-Techtime הסביר ואוטר סוברקרופ, המשמש מנהל קו המוצרים החדשים בחברת זיילינקס ומי שהיה האחראי על פיתוח השבב החדש, שהחברה פיתחה עבורו גם תהליך ייצור ייחודי. סוברקרופ: "התכנון של מעגלי אותות מעורבים בתדרים גבוהים הוא מסובך מאוד, ודורש אופטימיזציה מיוחדת לתהליכי הייצור. אחד מההישגים של הרכבי החדש נעוץ בעובדה שהצלחנו לייצר את המעגלים הדיגיטליים ואת המעגלים האנלוגיים על פיסת סיליקון אחת, המיוצרת מטרנזיסטורי FinFET בתהליך 16 ננומטר של חברת TSMC. בתקופה האחרונה השלמנו את כל הבדיקות וכעת אנחנו מוכנים לצאת לשוק".

ואוטר סוברקרופ, המשמש מנהל קו המוצרים החדשים בחברת זיילינקס
ואוטר סוברקרופ, מנהל קו המוצרים החדשים בחברת זיילינקס

זה לא תהליך ארוך מאוד יחסית לתעשייה?

"הרעיון התחיל בבדיקות שעשניו כדי להעריך את הצרכים של התעשייה עשר שנים קדימה. התחלנו בפיתוח טכנולוגיית המרה עצמית, ובשנת 2012 פירסמנו מאמרים ראשונים המתארים את ארכיטקטורת ההמרה החדשה. בשנת 2016 ייצרנו את הממירים בטכנולוגיית הסיליקון שבה אנחנו מייצרים את רכיבי +UltraScale, כדי להוכיח שניתן לייצר את המוצר. לאחר מכן שילבנו את המעגלים האנלוגיים והדיגיטליים ובימים האלה אנחנו מספקים ללקוחות את הדוגמאות הראשונות".

מה הם שוק היעד המרכזיים להערכתכם של השבב החדש?

"השווקים המרכזיים צפויים להיות בתחום תשתיות הדור החמישי (5G) , תקשורת בכבלים בפרוטוקולי DOCSIS ויישומי מכ"ם כמו Phased Array. השילוב של המעגלים האנלוגיים והדיגיטליים בשבב אחד חוסף למפתחים כ-20% מזמן הפיתוח של מוצרים חדשים, מצמם את שטח הכרטיס בכ-50% בממוצע ומשפר את מהירות התקשורת הפנימית. במשפחת RFSoC אנחנו מספקים יכולת דגימה בשיטת direct RF-sampling, שבה נתין לדגום את האות ישירות מהאנטנה ברזולוציה של 12 סיביות וברוחב פס של 4GHz, ללא צורך לבצע הפחתת תדר. הדבר מאפשר לבצע דיגיטציה של האות המלא, ולאחר מכן ליישם מעגלים אנלוגיים רבים באמצעות תכנות של ה-FPGA".

כיצד המוצר מתקבל בשוק הישראלי?

"יש כבר מספר חברות בישראל המתעניינות ברכיבי Zynq +UltraScale RFSoC החדשים. מנסיוני, כל חברה המשתמשת במוצרים שלה בממירי ADC/DAC מהירים, מתרגשת מאוד מהמוצר הזה. הוא בנוי על סמך ניסיון שצברונ לאורך שנים בתחום המימרים ומאפשר ליישם תחנת בסיס מלאה עבור רשתות 5G.

למידע נוסף: Zynq UltraScale+ RFSoC

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: FPGA , חדשות , סמיקונדקטורס , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים