ננו-סל סיפקה ל-CPC מדפסת לייצור המוני של מעגלים מודפסים

24 ינואר, 2018

מדפסת הזרקת הדיו מאפשרת ל-CPC מיקנעם לבצע ייצור המוני של מעגלים מודפסים בעלי שכבה אחת. מדובר בתפנית אסטרטגית: לאחר שפיתחה דיו מוליך, מתכננת ננו-סל לספק פתרון מלא הכולל גם מדפסות, ולהרוויח ממכירת הדיו

חברת PV Nano Cell ממגדל העמק סיפקה לחברת CPC Solutions מיקנעם פיתרון משולב המאפשר לה לייצר מעגלים מודפסים (PCB) בייצור המוני באמצעות שימוש במדפסת הזרקת דיו. שתי החברות הודיעו היום כי לאחר שנתיים של פיתוח וניסויי ביטא, מתחילה CPC בייצור ההמוני של מעגלים מודפסים באמצעות הדיו המתכתי המוליך של ננו-סל ובמדפסת הזרקת דיו מיוחדת שננו-סל סיפקה לה. מדובר בפעם הראשונה בתעשייה שבה נעשה שימוש בייצור מעגלים מודפסים באמצעות מדפסות עבור ייצור המוני ולא עבור מחלקות פיתוח או לקווי ייצור קטנים ומיוחדים.

המדפסת של ננו-סל שהותקנה אצל CPC במהלך 2017, פותחה עבור ננו-סל על-ידי חברה חיצונית ששמה לא נמסר. עם זאת, החברה מסרה ל-TechTime שבניגוד למדפסת הזרקת הדיו הקיימות, הכוללות מגשים קטנים, המדפסת שהיא סיפקה ל-CPC כוללת מגש חומרים גדול המיועד לצורכי הייצור ההמוני. נודע ש-CPC כבר סיפקה ללקוחות את המוצרים הראשונים שיוצרו במדפסת. לאור המשוב החיובי שהן קיבלו מהלקוחות, הן החלו בתהליך נוסף של שדרוג המערכת.

חלופה לייצור המוני

מפעל הייצור של CPC ביקנעם
מפעל הייצור של CPC ביקנעם

חברת CPC הנמצאת בבעלות משפחת הרפז, היא קבלנית ייצור אלקטרוני המתמחה בתכנון, הנדסה וייצור של ממשקי אדם-מכונה (HMI) ומערכות בקרה לפי הזמנה עבור מוצרים מסחריים, אזרחיים וצבאיים וציוד רפואי. בהם: מסכים מוארים, סוגים שונים של מקלדות, פנלים לפיקוד ובקרה ויריעות חימום. החברה מעסיקה יותר מ-100 עובדים ומפעילה 4 קווי SMT, הרכבות מכניות ומספקת שירותי Turnkey מלאים. השימוש בפיתרון המשולב של ננו-סל מאפשר לה לקצר את זמן ההגעה לשוק של המוצרים שהיא מתכננת עבור לקוחותיה. חלק גדול מהמוצרים של החברה כולל מעגלים מודפסים חד-שכבתיים, ולכן הפיתרון של ננו-סל, שאינו מיועדל לייצור מעגלים מודפסים רב-שכבתיים, מתאים לצרכים שלה.

סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת CPC, שי כהן, אמר שהחברה החליטה להתמקד בהדפסה דיגיטלית כדי לשפר את יכולות הייצור האלקטרוניקי עבור מוצרי HMI. "התחלנו כבר בייצור של מספר מוצרים שבעבר יוצרו באמצעות טכנולוגיות יקרות, ואנחנו מקבלים משוב חיובי מהלקוחות. שיתוף הפעולה עם ננו-סל מעניק לנו חלופות חדשות לייצור בכמות גדולה של מכשירים אלקטרוניים באמצעות הדיו המוליך שלה".

אסטרטגיה חדשה של ננו-סל

פרננדו דה לה וגה

חברת ננו-סל פיתחה דיו מתכתי מוליך (בתמונה העליונה) שהיא מוכרת ליצרני PCB לצורך הדפסת המוליכים במעגלים מודפסים. מבחינתה, שיתוף הפעולה עם CPC מהווה תפנית אסטרטגית: אם עד כה היא מכרה ללקוחות רק את הדיו המוליך, כעת היא מעוניינת לספק פתרונות מלאים הכוללים גם מדפסת הזרקת הדיו. החברה מתכננת ליישם כעת מודל עסקי שהיר מכנה בשם "ידית הסכין והלהבים": היא מספקת את המדפסת בחינם או במחיר הפסד נמוך במיוחד, ומתכננת להרוויח מאספקה שוטפת של הדיו המוליך שלה.

עסקת DigiFlex

מנהל העסקים הראשי של PV Nano Cell, פרננדו דה לה וגה, אמר שהתגובה הטובה ששתי החברות קיבלו מהלקוחות הראשונים, מוכיחה את היעילות של הדפסה דיגיטלית גם בתהליכי ייצור המוניים. "אנחנו מאמינים שהמהלך יוביל אותנו להשיג את היעד שלנו לשנת 2018, שהוא הגדלת המסחור. הפתרון השלם שלנו מותאם במיוחד להדפסה דיגיטלית של מעגלים אלקטרוניים, ואנחנו ממוצבים היטב לנצל מספר גדל של הזדמנויות בשוק, ביחד עם שותפים כמו CPC Solutions".

ראוי לציין שבמסגרת האסטרטגיה הזו, ננו-סל רכשה בחודש דצמבר 2017 את חברת DigiFlex מכפר-סבא תמורת כ-10 מיליון דולר. דיג'יפלקס מייצרת מדפסת הזרקת דיו פלקסוגרפית. באמצעות המיזוג, ננו-סל מתכוונת לפתח מדפסת תלת-מימד לייצור אבות טיפוס של מעגלים מודפסים.

למידע נוסף: PV Nano Cell, CPC Solutions

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , ייצור וקבלנות משנה