צה"ל מתכנן מכרז לאספקת קישוריות בענן של מערכות מבצעיות

28 ינואר, 2018

קצין הקשר והתקשוב הראשי (קשר"ר) בצה"ל, תא"ל נתי כהן: "אנחנו מעניקים יכולת רשתית מבצעית לחפ"ק של המגד, למפקד בנגמ"ש, או לחיילי הרגלים". מפקדת ממר"ם: "יצאנו לדרך עם הענן המבצעי מתוך תפיסה של שבירת פרדיגמות"

צילום: דובר צה"ל

"שנת 2018 תהיה משמעותית מאוד עבור צה"ל, עם היציאה לדרך של מכרז הענן, שהוא פרוייקט גדול שיחבר בין הענן הצה"לי לבין אינטרנט המבצעי". כך אמר בסוף השבוע קצין הקשר והתקשוב הראשי (קשר"ר) בצה"ל,  תא"ל נתי כהן, בוועידת יערות הכרמל 2018 של חברת בינת תקשורת מחשבים. נתי כהן מפקד על אגף התקשוב והגנת הסייבר בצה"ל. כהן אמר שהצבא שינה את יחסו לתקשוב. "כל אמל"ח הוא רכיב רשתי לכל דבר ועניין כיום בצה"ל".

לדבריו, "בנינו מערך טכנולוגי מבוסס ענן, הפועל על-פי רגולציה אחת שמוגדרת על-ידי אגף התקשוב, שהשנה אימץ לתוכו גם את מערך הגנת הסייבר באופן מלא. כיום התקשוב מגיע לרמה הטקטית. אנחנו מעניקים יכולת רשתית מבצעית לחפ"ק של המגד, למפקד בנגמ"ש, או לחיילי הרגלים. קצין התקשוב החדש צריך להתאים לעולם הדיגיטלי ועליו לדעת להקים רשת מאפס למאה בשטח. לנהל את המערכה התקשובית ברמה הרב-זרועית ולדעת לסגור מעגלים בין כל גורמי הצבא בים, באוויר וביבשה".

מפקדת ממר"ם, אל"מ טליה גזית, אמרה שהיחידה מובילה את את הענן הצה"לי מזה שנה וחצי. זוהי תקופה מכוננת במערכת הביטחון הישראלית. יצאנו לדרך עם הענן המבצעי מתוך תפיסה של שבירת פרדיגמות. לא עוד קישוריות בין זרועות הצבא, אלא הקמת מרחב טכנולוגי אחד לכל צה"ל". היא הסבירה שהמטרה היא "להגיע בתוך שנתיים-שלוש לענן היברידי. לשם כך אנחנו מסתכלים על צה"ל כעל קהילת פיתוח משותפת המתבססת על קוד פתוח משותף לממר"ם, לוטם וכל זרועות צה"ל. הפעולה שלנו במרחב הרב-זרועי, תוך חיבור הענן לקצוות ותוך היתוך מאגרי המידע".

בכנס השתתפו השנה כ-700 בכירים מההייטק, מהמגזר העסקי, הציבורי והביטחוני. אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים אמר בכנס שהעולם הדיגיטלי הופך להיפר-אקטיבי. "העולם עמוס בטכנולוגיות חדשות ובהזדמנויות חדשות שמזמנת הטכנולוגיה, אולם ארגונים רבים פועלים עדיין פבדפוסי האתמול ומהססים לאמץ טכנולוגיות עדכניות".

הצילום למעלה: דובר צה"ל

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , ענן