אבי יושעי: "ה-IoT משנה את פני הענן"

4 פברואר, 2018

הגל החדש של פיתוח תוכנה במתכונת Micro Services מביא את VMware לשווקים חדשים מבחינתה אשר נדחפים על-ידי IoT, כמו המכונית החכמה, העיר החכמה, ניהול מלאים ולוגיסטיקה ופתרונות בתחום המיכשור הרפואי

Avi VMware Israel

ההתפתחות המהירה של מוצרי האינטרנט של הדברים (IoT) מפגישה את חברת VMware עם סוג חדש של לקוחות, מעבר לעולם תשתיות המידע (IT) הקלאסי שבו היא פועלת באופן מסורתי. "התהליך הזה קשור להתפתחות של מה שאנחנו מכנים בשם הגל השלישי: חברות וארגונים עוברים לפיתוח אפליקציות במתכונת של מייקרו-סרוויסז (Micro Services)", אמר ל-Techtime אבי יושעי (בתמונה למעלה), מנהל קידום מכירות ותמיכה הנדסית (Presale) בחברת VMware ישראל.

"הגישה הזאת מאפשרת לפתח יישומים במחזורי פיתוח מאוד קצרים ובצוותים קטנים מאוד שקיבלו את הכינוי Two Pizza Teams. הגל השלישי מביא אלינו לקוחות מסוג חדש לגמרי, דוגמת חברות סטארט-אפ וחברות IoT אשר התוכנה ושירות הענן הופכים לחלק בלתי נפרד מהמוצר שלהן. הוא מאפשר לחברת VMware להיכנס לשווקים חדשים כמו המכונית החכמה, העיר החכמה, ניהול מלאים ולוגיסטיקה ופתרונות מיכשור רפואי".

צוותי פיתוח קטנים וזריזים

בחודש ספטמבר 2017 השיקה החברה ביחד עם גוגל ועם Pivotal Software את פתרון Pivotal Container Service, המאפשר לנהל פרוייקטי פיתוח מייקרו-סרוויז בענן באמצעות פלטפורמת הפיתוח Kubernetes של גוגל. "גוגל מספקת את פלטפורמת הפיתוח, אנחנו מספקים את כלי הניהול, הניטור והרצת הפלטפורמה ופיבוטל מספקת את האוטומציה של תהליכי ההתקנה והשידרוג".

באמצע 2017 חיזקה החברה את הפעילות שלה בתחום ה-IoT עם השקת שירות VMware Pulse IoT Center המאפשר לנהל, לנטר ולאבטח את פתרונות האינטרנט של הדברים מרמת אבזר הקצה (Edge) ועד לרמת מרכז הנתונים. "כיום אנחנו כבר נמצאים בשיתופי פעולה ראשוניים עם יצרניות רכב גדולות לשימוש בפתרון הזה עבור המכוניות שלהן".

החברה מתעניינת מאוד בתעשיית הרכב לא רק בזכות מרכיב ה-IoT, אלא גם משום שהיא צפויה להיות לקוחה גדולה של פלטפורמות ענן מסוג חדש, שקיבלו את הכינוי Multi-cloud. יושעי: "לא יהיה ענן אחד שיכול לענות לכל הצרכים של הלקוחות, ולכן אנחנו נמצאים בפיתחו של עידן שבו החברות ימצאו את עצמן פועלות במספר עננים שונים בו-זמנית. לכן חתמנו על הסכמי שיתוף פעולה עם גוגל, אמזון ועם מיקרוסופט, כדי לוודא שהכלים שלנו יהיו זמינים בכל העננים המובילים. המטרה שלנו היא לספק ללקוחות כלים המאפשרים להם לצרוך שירותי ענן חיצוני לפי דרישה, באופן שיהיה שקוף לגמרי".

פצצת האי-ודאות של Dell

חברת VMware מפעילה מרכז פיתוח בישראל המעסיק כ-250 עובדים ומפתח פתרונות לענן. מאז רכישת חברת EMC על-ידי Dell בשנת 2016, נמצאת VMware בבעלות Dell המחזיקה בכ-82% ממניותיה. חברת VMware נסחרת בבורסה של ניו יורק לפי שווי שוק של כ-49.5 מיליארד דולר. חברת Dell יצאה מהבורסה לפני כחמש שנים וכיום היא חברה פרטית. על הרקע הזה התחוללה דרמה שעדיין לא מובנת לגמרי: חברת Dell הודיעה בסוף השבוע שהדירקטוריון שלה מבצע הערכה של הזדמנויות עיסקיות שונות, בהן הנפקה ציבורית של החברה, ומיזוג עם חברת VMware.

ההודעה הלקונית השאירה הרבה סימני שאלה. העובדה שחברת דל טרחה לדווח בהודעה שעד היום החזירה כ-10 מיליארד דולר מההלוואות שלקחה כדי לרכוש את EMC, עוררה גל של ספקולציות בנוגע לשאר החוב. האם היא מתכננת הנפקה כדי להחזיר את חובות עיסקת הענק, או שהיא מתכננת לחזור לבורסה באמצעות מיזוג הופכי עם VMware? במקרה כזה, העיסקה תתבצע במתכונת שבה VMware רוכשת את דל, ועל-ידי כך מכניסה אותה לבורסה.

בעקבות ההודעה החידתית של דל, פירסמה VMware הודעה חידתית לא פחות. המנכ"ל פט גליסנגר מסר: "אנחנו לא בעמדה המאפשרת לנו להעריך מה הן ההזדמנויות העסקיות שחברת דל דיווחה עליהן. חברת דל היתה שותף עיסקי מצויין מאז שהיא נעשתה לבעלת המניות הראשית שלנו. אנחנו מצפים להמשך התמיכה של דל ככל שאנחנו ממשיכים לבצע את תוכניות הצמיחה שלנו בשנה הקרובה". גם שאר השוק ממתין במתח כדי להבין את משמעות ההודעה של דל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , טכנולוגיות מידע , תוכנה ותכנון אלקטרוני