מחקר: Autotalks בעשיריית המובילות בעולם בתחום ה-V2V

5 פברואר, 2018

יצרניות השבבים היחידות ברשימה הן אוטוטוקס וקואלקום. שוק התקשורת בין כלי-רכב צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-6% ולהגיע בשנת 2023 להיקף כולל של כ-24 מיליארד דולר

AUTOTALKS

מחקר שוק חדש של חברת Market Research Future קובע שחברת Autotalks הישראלית נמצאת בקבוצת 10 החברות המובילות בעולם בתחום התקשורת בין כלי-רכב (V2V). לפי המחקר תעשיית הרכב הגרמנית מובילה את המגמה, כאשר יצרניות הרכב המובילות את התחום הן במוו, אאודי, דיימלר, ג'נרל מוטורס, וולו, טויוטה ופולקסווגן. ברשימה נמצאות רק שתי יצרניות שבבים: קואלקום העולמית ואוטוטוקס הישראלית. החברה העשירית היא יצרנית התת-מערכות לרכב, חברת דלפי האמריקאית.

בסך הכל, שוק התקשורת בין כלי-רכב צפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-6% בין השנים 2017 ו-2023, שבה הוא יגיע להיקף של כ-24 מיליארד דולר. למרות שהמחקר מתייחס גם לשנת 2017, בפועל רק ב-2018 מתחיל השימוש ההמוני במערכות התקשורת החדשות. ג'נרל מוטורס, למשל, מתחילה בימים אלה בהשקת מערכת V2V בדגמי קדילק אשר יספקן 3 התרעות שונות למכוניות הנמצאות בטווח של עד 300 מטר במורד הדרך. חברת וולוו מתכננת להשיק השנה מערכת V2V בכל המכוניות שלה מסדרה 90. המערכת של וולוו פותחה בשיתוף פעולה עם אריקסון.

שיתוף פעולה עם STMicroelectronics

AUTOTALKS CRATON2חברת אוטוטוקס מכפר נטר היתה מהחברות הראשונות בעולם שפיתחו שבבי תקשורת בין כלי רכב. לפני כחודש היא הודיעה שהיא נערכת לייצור המוני של השבבים שלה בשנת 2019 בשיתוף פעולה עם יצרנית השבבים הצרפתית-איטלקית STMicroelectronics. הפתרון המשותף כולל את מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס ואת פלטפורמת הטלמטיקה Telemaco של STMicroelectronics. השבב של אוטוטוקס עומד בדרישות משרד התחבורה האמריקאי ומבוסס על יישום פרוטוקול התקשורת DSRC – Dedicated Short Range Communications. הוא מאפשר לכלי-רכב להעביר ביניהם נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות. בעבר הודיעה אוטוטוקס על זכייה בנצחונות תכנון אצל לקוחות משמעותיים.

בספטמבר 2016 היא הודיעה שיצרנית מערכות האלקטרוניקה לרכב מיפן, דנסו (DENSO), תשלב בפלטפורמת ה-V2X שלה את מערך השבבים ל-V2X של אוטוטוקס. בתחילת יוני 2017 השיקה אוטוטוקס טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין כלי רכב לבין אופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle) המיושמת במערך השבבים שלה. במקביל, היא החלה בפרויקט פיתוח משותף עם Bosch הגרמנית, הנחשבת ליצרנית המכלולים לרכב הגדולה בעולם, ועם Ducati ו-Cohda Wireless, המשלב את טכנולוגיית B2V שלה. ראוי לציין שחברת ST משקיעה מאמצים גדולים בשוק הנהיגה החכמה בישראל. מלבד השבבים של אוטוטוקס, היא מייצרת גם את שבבי EyeQ של חברת מובילאיי, וגם את שבבי התקשורת בתוך הרכב של חברת ואלנס (Valens).

לנתוני המחקר: V2V

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , סמיקונדקטורס , תקשורת