עלייה של 18% במכירות קמטק; החברה צופה צמיחה גם ב-2018

7 פברואר, 2018

בסיום השנה הסתכמה יתרת המזומנים של החברה בכ-43.7 מיליון דולר. המנכ"ל רפי עמית: "קופת המזומנים תשמש לניצול הזדמנויות עיסקיות חדשות, כולל אפשרות רכישה"

קמטק

חברת קמטק (Camtek) ממגדל העמק הכריזה על מכירות שיא של 25.8 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2017, גידול של 20% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות ברבעון הראשון של 2018 צפויות לצמוח בכ-25% ביחס לרבעון הראשון 2017, ולהסתכם ב-26-27 מיליון דולר. בסך הכל, המכירות צמחו ב-18% בהשוואה לשנת 2017 והסתכמו בכ-79.3 מיליון דולר.

קמטק נתנה הערכה שלפיה גם בשנת 2018 היא תציג צמיחה דו-ספרתית במכירות. "צבר ההזמנות שלנו מעניק יכולת הערכה טובה לגבי המחצית הראשונה של 2018", המנכ"ל רפי עמית בשיחת הוועידה שלאחר פרסום הדו"חות. בסיום השנה הסתכמה יתרת המזומנים של החברה בכ-43.7 מיליון דולר. לדברי עמית,"קופת המזומנים תשמש לניצול הזדמנויות עיסקיות חדשות, כולל רכישה אם נאתר חברה מתאימה".

חברת קמטק מפתחת מערכות בדיקה ומטרולוגיה לבקרת תהליכי ייצור שבבים. למעשה, רק השנה היא מגדירה את עצמה כחברת שבבים טהורה, זאת לאחר שבחודש אוקטובר האחרון היא מכרה את חטיבת ה-PCB שלה לקרן סינית תמורת כ-35 מיליון דולר. בעקבות העיסקה, היא מתמקדת בשני תחומים הקשורים לייצור שבבים: מדידות ובדיקת פרוסות סיליקון ושבבים בתהליך הייצור, ומדידות בתהליכי ייצור של מצעים מתקדמים למעגלים משולבים (שבבים).

במהלך השנה היא הסירה עננה נוספת של אי-ודאות, כאשר הסתיים המאבק המשפטי ארוך השנים בינה ובין חברת רודולף (Rudolph Technologies) מניו ג'רזי על טכניקת בדיקה במכונות ישנות שיצאו מהשוק. ביוני 2017 נחתם הסכם פשרה שלפיו קמטק תשלם לרודולף 13 מיליון דולר במזומן, ובתמורה שתי החברות התחייבו לא לתבוע אחת את השנייה בנושאים שבהם עדיין יש עדיין חילוקי דעות ביניהן.

בחודש ינואר החברה דיווחה על מספר הצלחות חשובות מבחינתה: הזמנת 17 מערכות מהדור החדש למדידות מטרולוגיה (bumps 3D metrology) בשוק המארזים המתקדמים לשבבים, הכוללות יכולת מדידה של נקודות בדיל זעירות (wafer bumping) המשמשות להחלמת מגעים השבבים במארזים המתקדמים. הזמנות בהיקף של 5 מיליון דולר לאספקת מערכות בדיקת שבבים דו-מימדיים, אשר פותחו ביחד עם הלקוח אשר ביקש יכולת איתור תקלות ספציפיות.

בסוף ינואר השנה היא הכריזה על דגם חדש של מערכות הבדיקות המטרולוגיות Eagle אשר כולל טכנולוגיה ייחודית לזיהוי סדקים פנימיים בפרוסות סיליקון, המתרחשים בזמן חיתוך הפרוסות. הטכנולוגיה החדשה קיבלה את הכינוי Inner Crack Imaging, ולדברי החברה היא מאתרת חתכים זעירים שלא ניתן להבחין בהם בבדיקות רגילות ושעשויים לגרום לכשלים בייצור שבבים. עמית מעריך שלטכנולוגיה החדשה יש פוטנציאל להביא "להגדלה משמעותית בהיקף המכירות, מכיוון שלסדקים בסיליקון יש משקל מרכזי בשבבים המיוצרים ליישומים ממונעים בתעשיית הרכב".

חברת קמטק נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-245 מיליון דולר. הדו"ח האחרון כמעט לא השפיע על מחיר המנייה, אולם ראויל ציין שמאז פברואר 2017 הכפילה המנייה את מחירה בשוק. רוב הלקוחות שלה הינן יצרניות שבבים עצמאיות, אשר מפתחות ומייצרות בעצמן את השבבים שלהן (Integrated Device Manufacturer – IDM), ואחראיות לכ-70% מהמכירות. הלקוחה ביותר היא סמסונג (15% מהמכירות), ואחריה באות אינטל (14%), חברת SK Hynix עם 6% מהמכירות, מיקרון (5%) וברודקום וקואלקום האחראיות כל אחת לכ-4% מהמכירות.

מבחינה גיאוגרפית, התמונה חדה כתער ומלמדת הרבה על המתחולל בתעשיית השבבים כיום: "כ-80% מהמכירות באות מאסיה, בעיקר מקוריאה וסין, וכ-20% מהמכירות מגיעות מאירופה ומארצות הברית".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה