VisIC ו-TSMC ייצרו מודולי הספק חזקים מבוססי GaN

8 פברואר, 2018

להערכת החברה, המודולים החדשים של VisIC הם היחידים בתעשייה המספקים יכולת חסימת אנרגיה במתח של עד 1200 וולט. הייצור יתבסס על תהליך ייצור מבוסס GaN של חברת TSMC הטאיוואנית שהוכרז לפני כשנה

חברת VisIC מנס ציונה, המפתחת מודולים מבוססי GaN (גליום ניטריד) למערכות הספק, משיקה מודולים חדשים מבוססי GaN המספקים לראשונה בתעשייה, הספק גבוה ועבודה במתחים של עד 1200 וולט. החברה הודיעה שחתמה על הסכם אסטרטגי לשיתוף פעולה עם TSMC הטויוואנית אשר תייצר את המודולים, קבלנית הייצור הגדולה בעולם, וכבר סיפקה ללקוחות דוגמיות ראשונות של המוצר.

המודולים החדשים של VisIC ייוצרו באמצעות תהליך GaN על סיליקון 6500 של TSMC, שעליה היא הכריזה בשנה שעברה. ההליך הזה מספק התנגדות טיפוסית של 40 מילי-אוהם (mΩ) וזמן מיתוג של פחות מ-10 ננו-שניות בלבד. המודולים החדשים של VisIC מיועדים לממירי כוח למנועי רכב חשמליים והיברידיים, מערכות כוח בעלות שלוש פאזות וליישומים אחרים המחייבים למתג זרמים של עד כ-50 האמפר. מודול ה-1200V GaN מתבסס על טכנולוגיית Advanced Low Loss Switch של VisIC, אשר מבוססת על מבנה צפוף וייחודי של המתג. מנהל הטכנולוגיות הראשי של VisIC ומייסד החברה אמר כי ל-GaN יש תכונות פיזיקליות טובות יותר בהשוואה לרכיבים המיוצרים מסיליקום. "שיתוף הפעולה עם TSMS יאפשר לנו להגדיל את התפוקה מהר מאוד".

רכיבי GaN מחליפים את רכיבי הסיליקון

GaN (גליום ניטריד) הוא חומר מוליך למחצה בינארי המורכב מהיסודות גליום וחנקן. בשל פער האנרגיה הגבוה שלו, GaN משמש בתעשיית הסמיקונדקטור בעיקר ביישומים אלקטרו-אופטיים כגון דיודות פולטות אור (LED). ואולם, בשנים האחרונות הולך ומתרחב השימוש בחומר הזה גם בתחום הרכיבים להספק גבוה, שזה תחום ההתמחות של VisIC: מודולים מבוססי GaN למערכות הספק גבוה. רבים בתעשייה מעריכים שבשנים הבאות יחליף ה-GaN את הסיליקון במערכות הספק רבות. להערכת חברת המחקר Yole Développement, שוק רכיבי ההספק מבוססי GaN צפוי לגדול בעקביות בשנים הקרובות ולהגיע להיקף של 332 מיליון דולר בשנת 2022.

המחקר התבסס בעיקר על מוצרים בעלי כושר חסימת מתח של 650 וולט ומטה. המודולים של VisIC מאפשרים לספק חסימת מתח גבוהה יותר של עד 1200 וולט, שכיום מתבססים על רכיבי MOSFET מבוססי סיליקון חמצני וסיליקון IGBT. המתגים המהירים של VisIC מסייעים להגביר את הביצועים של סוללות של כלי-רכב חשמליים וספקי כוח מסוג אל-פסק (UPS). הם גם מיועדים לשמש במגוון רחב של ממירי כוח, הדורשים זרם גבוה של מאות אמפרים.

חברת VisIC הוקמה בשנת 2010 על-ידי גרגורי באנין, שניהל את מרכזי הסמיקונדוקטור MIET ו-PULSAR במוסקבה. בישראל, באנין עבד במכון ויצמן, באלתא מערכות (ELTA) ובאולטרם טכנולוגיות (MMIC). לגרגורי יש ניסיון של למעלה מ-30 שנה בפיתוח טכנולוגיות מרוכבות לתעשיית הסמיקונדוקטור. ההישג הטכנולוגי האחרון שלו לפני הקמת VisIC היה פיתוח מגבר RF מבוסס GaN בעל הספק גבוה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס