עלייה של 70% במכירות סולאר-אדג'

16 פברואר, 2018

התוצאות הגבוהות של החברה הביאו לזינוק של כמעט 25% בערך המנייה. החברה רשמה עלייה ניכרת בשולי הרווח וצופה הכנסות של 200-210 מיליון דולר ברבעון הבא

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהוד השרון, המייצרת מערכות למיצוי הספק מפאנלים סולאריים, סיימה שנה מצוינת עם עלייה של 70% בהכנסות ברבעון הרביעי בהשוואה לשנה שעברה, וזאת הודות לגידול במכירות בשוק האמריקני והמשך התרחבות הפעילות בשווקים נוספים בעולם כגון אירופה, הודו ויפן. בעקבות הדו"חות החיוביים, שהצביעו גם על עלייה משמעותי בשולי הרווח והתחזית החזקה לרבעון הבא, זינקה מנייתה של החברה ב-24.2% במסחר בנסד"ק והיא נסחרת לפי שווי שוק של כמעט 2 מיליארד דולר.

הכנסותיה של סולאראדג' ברבעון הרביעי הסתכמו ב-189.3 מיליון דולר, עלייה של 14% בהשוואה לרבעון הקודם ועלייה של 70% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בכך, חותמת סולאראדג' רבעון שלישי ברציפות של עלייה בהכנסות. הרווח התפעולי של החברה זינק לעומת הרבעון המקביל אשתקד בכ-128% ועמד על 34.9 מיליון דולר. העלייה ברווח התפעולי נבעה במידה רבה משולי הרווח הגבוהים יותר, שזינקו בחרבעון האחרון מ-35% בשנה שעברה ל-37.5% ברבעון האחרון. בחברה מייחסים את העלייה בשולי הרווח ליציבות המחירים ולעלויות הייצור המופחתות.

ברבעון הרביעי של 2017 מכרה החברה ממירים סולאריים בהספק שיא כולל של 776 מגה-וואט, מתוכם 274 מגה-וואט נמכרו לשוק בצפון אמריקה. בסך הכול, מכרה החברה ברבעון האחרון 2.1 מיליון בקרים ומספר שיא של 95 אלף ממירים סולאריים.

מכירות שיא בשוק האמריקני

המפתח לצמיחה של החברה ברבעונים האחרונים היתה החדירה שלה לשווקים נוספים בעולם והפחתת התלות בשוק האמריקני, שחווה בשנה האחרונה ירידה במחירים ובביקושים, בעיקר בשוק המגורים. עם זאת, מה שמפתיע בתוצאות של הרבעון הרביעי היה הזינוק המשמעותי דווקא בשוק האמריקני. סולאראדג' רשמה מכירות שיא של 120 מיליון דולר בארצות הברית, כ-63.6% מכלל ההכנסות. באירופה עמדו ההכנסות על 47 מיליון דולר, כ-24.8% מככל ההכנסות. יתר ההכנסות הגיעו משווקי מפתח נוספים כמו אוסטרליה, יפן והודו, ושווקים קטנים יותר כמו ישראל.

למרות זאת, בשיחת הוועידה עם המשקיעים לאחר פרסום התוצאות אמר מייסד ומנכ"ל החברה גיא סלע כי המטרה של החברה היא להמשיך ולגוון את הפרישה הגלובלית שלה ולהגיע ב-2019 למצב מאוזן שבו השוק האמריקני, השוק האירופי והשוק האסייתי מהווים כל אחד כשליש מכלל ההכנסות.

בשנת 2017 כולה עמדו הכנסותיה של החברה על 607 מיליון דולר, עלייה של 24% בהשוואה ל-2016, כאשר הרווח התפעולי עולה מ-71 מיליון דולר ל-91.1 מיליון דולר. ברבעון הבא צופה החברה המשך גידול במכירות, שצפויות להערכתה לחצות לראשונה את רף 200 מיליון דולר לרבעון. שולי הרווח צפויים לשמור על הרמות הנוכחיות בין 36%-38%.

תוצאותיה של סולאראדג' ב-2017 מרשימות במיוחד על רקע נקודת הפתיחה של השנה. הירידה בשוק המגורים האמריקני, שמהווה את שוק היעד המרכזי של החברה, שהחלה עוד במחצית השנייה של 2016 ונמשכה ב-2017 היתה צפויה להכביד על ההכנסות של החברה. עם זאת, נראה כי המוצרים החדשים שהשיקה החברה,, ובעיקר ממירי ה-HDWave, המציעים הפחתה ניכרת בגודל ובמשקל והגדלת יכולת מיצוי ההספק, היוו יתרון תחרותי על פני המתחרות ואיפשרו לחברה לרשום רווחיות גבוהה גם בשוק האמריקני המדשדש ולהתפרש לשווקים נוספים בעולם. תוצאותיה של סולאראדג' מתבלטות לטובה בהשוואה לביצועים הירודים יחסית שהציגו בשנה האחרונה מתחרותיה העיקריות כגון Enphase, SolarWorld ו-SunPower, שנפגעו משמעותי מהתנאים בשוק האמריקני. כמו כן, נראה כי החשש מפני כניסה לשוק של מתחרות סיניות לשוק, ובעיקר של חברת Huawei הסינית, לא פגע בנתח השוק של סולאראדג'. בשיחת הוועידה התייחס סלע למתחרות הסיניות וציין כי המוצרים שלהן נחותים מבחינה טכנולוגית ולא מציעים את כל היתרונות של מוצרי סולאראדג' ועל כן לא אומצו עדיין במידה נרחבת בשוק האמריקני.

מניית סולאר-אדג' בשנה האחרונה

האם המכס של טראמפ יפגע בהכנסות סולאראדג'?

בחודש ינואר הטיל ממשל טראמפ מכס של כ-30% על ייבוא פאנלים סולאריים מחוץ לארצות הברית. מטרת המהלך הינה בעיקר לבלום את החדירה לשוק האמריקני של יצרניות הפאנלים הסולאריים הסיניות, שבשנים האחרונות החלו לשלוט בשוק העולמי, ולהגן על היצרניות האמריקניות. המכס החדש מעורר דאגה בקרב חברות האנרגיה האמריקניות המספקות ממירים ורכיבים לפאנלים סולאריים, וזאת מאחר שהוא צפוי להוביל לעליית מחירים בשוק האמריקני ולפגוע בגידול של שוק הפאנלי הסולאריים. כמה חברות אנרגיה סולארית אף הגישו לממשל בקשה לשקול מחדש את המכס. עם זאת, ההערכה היא כי המכס החדש יפגע בעיקר בשוק התשתיות, שבו העלות של הפאנלים היא גבוהה יותר, ופחות בשוק המגורים ובשוק המסחרי, שבהם למעשה מתמקדת סולאר-אדג'.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח