חברת האגטק סטוראס גייסה 4 מיליון דולר

27 פברואר, 2018

החברה פיתחה חיישנים המודדים בזמן אמת את פוטנציאל המים בעצים, מה שמסייע לחקלאים לתכנן בצורה מדויקת השקיית הגידולים. החברה כבר השלימה ניסויי שדה בספרד ובישראל

חברת האגטק הישראלי Saturas, המפתחת טכנולוגיה לתכנון וייעול השקיה של גידולים חקלאיים, השלימה סבב גיוס הון של 4 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים בחברה, ובהם גפן קפיטל, קבוצת טרנדליינס, שלמה נחמה והתאחדות האיכרים והחקלאים, ואליהם הצטרפו מספר משקיעים חדשים בעלי זיקה לתחום, כמו חברת הדשנים הסינית Hubei Forbon, המושב החקלאי רמת מגשימים ו-Miguel Torres, אחד מיקבי היין הגדולים בספרד.

סטוראס מפתחת פלטפורמה הכוללת חיישנים זעירים המודדים את פוטנציאל המים בגזע לצורך ביצוע השקיה מדויקת. החיישן הזעיר, המותקן בתוך גזע העץ, מספק לחקלאים מידע מדויק באמצעות מערכת תקשורת אינטרנטית המעבירה את הנתונים למכשיר טאבלט או סמרטפון.

על סמך הנתונים המתקבלים מהחיישנים יכול החקלאי לתכנן בצורה מדויקת יותר את כמויות המים שנועדו לצורך השקיית המטעים והכרמים, ולהימנע ממצב של השקיית יתר או השקיית חסר שעשויים לפגוע באיכות היבולים. יש לציין כי אין צורך להתקין חיישן בכל עץ ועץ. בשל השונות הנמוכה בין עצים הגדלים בסמיכות, מספיק להתקין חיישן בעץ אחד בכל 10 דונמים.

המוצר מבוסס על רעיון של ד"ר משה מירון, אשר הגדיר פרמטר בשם פוטנציאל המים בגזע, אשר נחשב למדד מייצג ואמין למצב המים בעצים. עם זאת, בשיטות הקיימות ניתן למדוד את פוטנציאל המים בעצים רק באופן שנתי ובאמצעות בדיקות מעבדה מורכבות. החיישנים של סטוראס מצליחים למדוד באופן אוטומטי את פוטנציאל המים בזמן אמת, מה שמסייע לבצע אופטימיזציה לתוכנית ההשקיה.

החברה השלימה כבר ניסויי שדה לאורך תקופה של שנה במטעים של פירות הדר, תפוחים ושקדים בתשע חוות בספרד ובישראל, שבהן הותקנו כ-300 חיישנים. הניסויים התבצעו בשיתוף עם חברות ההשקיה נטפים ונען-דן ג'יין, שעימן חתמה סטוראס שיתופי פעולה אסטרטגיים בשנה שעברה. כמו כן, בחברה גם פיתחו חיישנים המותאמים לשימוש ביקבי יין, שכבר נוסו בהצלחה ביקב בגליל העליון.

סטוראס, המשתייכת לחממת טרנדליינס אגטק, הוקמה ב-2013 על ידי ענת הלגוע סולומון וד”ר משה מירון. משרדי החברה נמצאים בגן התעשייה תל חי והיא מעסיקה כ-10 עובדים.

למידע נוסף: http://trendlines.com/portfolio/saturas/

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון