סיוה סייעה לנוקיה לתכנן מעבד התקשורת לדור החמישי

1 מרץ, 2018

נוקיה תטמיע את מעבד CEVA-XC בערכת שבבי ReefShark אשר ייכנסו לשוק התקשורת ברבעון השלישי של 2018. סיוה התאימה את הארכיטקטורה של המעבדים לצרכים של נוקיה

Nokia ReefShark

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה הודיעה היום כי מעבד האותות שלה, CEVA-XC, ישולב במעבד התקשורת המוטמע בערכת שבבי ReefShark של נוקיה, המיועדת להפעיל את המודמים של תחנות הבסיס מדור 4.9 (4.9G) ומדור 5 (5G) של נוקיה. הבחירה של נוקיה בקניין הרוחני (IP) של סיוה באה בעקבות שיתוף פעולה בין שתי החברות, שבמסגרתו סייעה סיוה לתכנן את המערכת על שבב (SoC) של נוקיה. כדי לעמוד המטלה, סיוה גם ביצעה התאמות בארכיטקטורת המעבד שלה, כדי שיוכל לעמוד במורכבות הגוברת של עיבוד אותות הקשורה במערכות מרובות המקורות החדשות.

ערכת שבבי Nokia ReefShark החדשה כוללת מעגל תקשורת אלחוטית LTE ו-5G, מקמ"ש massive MIMO הממומש ברכיב RFIC, ומעבד תקשורת (Baseband Processor) שבו מוטמע מעבד ה-DSP של סיוה. היא מתבססת על מפרטי תקן 3GPP 5G New Radio, המאפשרים לצמצם את את גודל התא הסלולרי, גם כאשר הוא מתמודד עם מטלות תקשורת באמצעות ריבוי אנטנות (MIMO). הערכה כוללת גם מעבד בינה מלאכותית (AI) ומיועדת להתקנה במודול התקשורת האלחוטית Nokia AirScale. ביחד הם צפויים להגדיל את קיבולת תחנת הבסיס לקצב תקשורת של עד 85Gbps לכל מודול ולקצב תקשורת כולל של תחנות הבסיס, המגיע עד ל-6Tbps (טרה-ביט בשנייה).

שלושה מתוך חמישה יצרנים בחרו סיוה

מנהל הפיתוח הראשי של תחום רשתות הסלולר בנוקיה, הנרי טרבונן, אמר ששיתוף הפעולה ההדוק בפיתוח גרסה מותאמת של מעבד ה- CEVA-XC עבור שבב ה-ReefShark, כלל אימוץ פרקטיקות חדשות, מתודולוגיות ותהליכי עיבוד מתקדמים "המאפשרים לנו לממש את יכולות דור 5". סמנכ"ל המכירות העולמי של סיוה, יששכר אוחנה, אמר ששיתוף הפעולה הזה מרחיב את נוכחותה של סיוה בשוק הסלולרי בכללותו, "הכולל את תחנות הבסיס, סמארטפונים וטאבלטים, מוצרי NB-IoT ומכשירים רבים אחרים המבוססים על רשתות סלולר".

שיתוף הפעולה עם נוקיה יכול להפוך להזמנות גדולות, שכן בסוף ינואר השנה הודיעה נוקיה שהיא עובדת עם 30 ספקיות תקשורת אשר צפויות לבצע התקנות של המודולים החדשים מבוססי ReefShark החל מהרבעון השלישי של 2018. חברת סיוה מסרה שנכון להיום, שלושה מתוך חמשת יצרני השבבים הגדולים בשוק תחנות הבסיס בחרו במעבד האותות CEVA-XC שלה עבור תחנות הבסיס שלהן מהדור החמישי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , תקשורת