קרן פימי משתלטת על פי.סי.בי טכנולוגיות

4 מרץ, 2018

נחתמה עסקת ההשקעה של פימי: תשלם 124.2 מיליון שקל ותקבל כ-51% ממניות פי.סי.בי ממגדל העמק. חלקה של פריורטק יירד מ-69% ל-34%. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכמו מכירות PCB בכ-241 מיליון שקל

PCB Boards

נחתם הסכם ההשקעה בין חברת פי.סי.בי טכנולוגיות (PCB) לבין קרן פימי (Fimi) שלפיו רוכשת פימי 34.5 מיליון מניות בסכום של 124.2 מיליון שקל, תמורת 51.05% ממניות החברה. העיסקה זקוקה לאישור אסיפת בעלי המניות של פי.סי.בי וקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. במסגרת הסכם ההשקעה של פימי, עם השלמת העיסקה יוארך בעוד 22 שנה הסכם השכירות של פי.סי.בי עם חברת אפיק נדל"ן, הנמצאת בבעלותה המלאה של פריורטק.

עם חתימת העיסקה יצטרפו לפי.סי.בי שני דירקטורים מטעם קרן פימי. במקביל נחתם הסכם הצבעה לפיו פריורטק תצביע בדירקטוריון ביחד עם הדירקטורים של פימי. בעקבות העיסקה, תפחת האחזקה של פריורטק בפי.סי.בי טכנולוגיות מ-69% כיום לכ-34%. בשנתיים האחרונות התמודדה החברה עם קיפאון בצמיחה ועלייה בהפסדים.

בשנת 2016 הסתכמו מכירות פי.סי.בי טכנולוגיות בכ-301.8 מיליון שקל, והחברה הפסידה 1.3 מיליון שקל. מדובר בירידה קלה בהשוואה לשנת 2015, שבה הסתכמו מכירות החברה בכ-303.8 מיליון שקל (והפסד של כ-2.2 מיליון שקל). אלא שבשנת 2017 חלה צמיחה במכירות: בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הסתכמו מכירותיה בכ-240.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-230 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2016, אולם גם ההפסדים עלו והסתכמו בכ-4.6 מיליון שקל.

21 מיליון השמות בחודש

חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק הינה קבלנית ייצור העוסקת בייצור מעגלים מודפסים מרובי שכבות, קשיחים, גמישים וגמישים-קשיחים, ובמתן שירותי הרכבה של כרטיסים אלקטרוניים ומכלולים של כרטיסים אלקטרוניים בסדרות קטנות ובינוניות ובזמני אספקה קצרים. החברה מתמקדת בעיקר בשוקי האלקטרוניקה הצבאית והאזרחית והמיכשור הרפואי. רוב לקוחותיה הינן חברות ישראליות שתוצרתן מיועדת בעיקר לייצוא.

כיום החברה מעסיקה כ-600 עובדים ומהווה היצרנית היחידה בישראל העוסקת גם בייצור מעגלים מודפסים וגם בהרכבות אלקטרוניות. כמחצית מההכנסות השנתיות שלה מגיעות מתחום ייצור המעגלים המודפסים וכמחצית הן בתחום ההרכבות של כרטיסים ומכלולים אלקטרוניים. מפעל הייצור של החברה משתרע על פני שטח של כ-15,000 מ"ר. בתחילת 2017 היא דיווחה שכושר הייצור שלה מגיע לכ-300 לוחות PCB ביום ולכ-21 מיליון השמות של רכיבים בחודש.

פימי, הקרן התעשייתית של ישראל

בשנים האחרונות הופכת קרן פימי לאחד מהגופים הפיננסיים החשובים ביותר בתחום הייצור האלקטרוני בישראל. הקרן מבצעת סדרה ארוכה של השקעות בתעשייה ונראית כגורם המימון המרכזי של התעשייה כיום. בחודש פברואר היא רכשה את חברת אייטק (Aitech Defense Systems) הישראלית אמריקאית המייצרת מערכות מוקשחות צבאיות ותעופתיות תמורת כ-30 מיליון דולר. החברה מפעילה מרכז ייצור בהרצליה ובכוונת הקרן לאחד את מטות החברה ולרכז את כל פעילותה בישראל.

בדצמבר 2017 היא השתלטה על חברת אימאג'סאט שהיתה בבעלות התעשייה האווירית בעיסקה בהיקף של כ-75 מיליון דולר, ובאוגוסט 2017 היא חתמה על הסכם לרכישת שליש ממניות אורביט תמורת כ-36 מיליון שקל. בעקבות העיסקה, היא תהיה בעלת השליטה ביצרנית מערכות התקשורת הלווייניות הנתנייתית.

קרן פימי נוסדה בשנת 1996 ומנהלת נכסים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. היא רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה ורה-ארגון במטרה להגדיל את שוויין בטווח הארוך ולקצור תשואה. בדרך כלל היא מחפשת חברות ישראליות שמציעות טכנולוגיות איכותיות לשוק הבינלאומי, אך לא מצליחות להציג הכנסות גבוהות ומצויות בקשיים כלכליים, לרוב בשל בעיות בניהול או במבנה הארגוני. הפרופיל הזה, למשל, הוביל אותוה לרכישת השליטה בחברות יוניטקרוניקס ותאת טכנולוגיות בשנת 2016.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית