אורביט יוצאת מהמשבר: צמיחה בהכנסות ב-2017

20 מרץ, 2018

אורביט מנתניה קוטעת רצף של ירידה בהכנסות שנמשך שנתיים, ומדווחת על צמיחה של 30.8% במכירות בשנת 2017, להיקף של 39 מיליון דולר. בעיקר כתוצאה מגידול בפעילות ביבשת אמריקה ובישראל

חברת אורביט (Orbit) מנתניה, שבבעלות קרן פימי, העוסקת בתקשורת לוויינים, מערכות עקיבה ומערכות לניהול תקשורת ושמע במטוסים, מדווחת הבוקר על המשך צמיחה עקבית במכירות זה 5 רבעונים ברציפות ועל הכנסות שיא בשנת 2017 כולה, בעיקר כתוצאה מגידול בפעילות ביבשת אמריקה ובישראל. בעקבות התוצאות החיוביות מזנקת מניית החברה בבורסה של תל אביב ביותר מ-6% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 180 מיליון שקל.

הכנסות אורביט הסתכמו ברבעון הרביעי של 2017 ב-12.1 מיליון דולר, עלייה של 94% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון המקביל אשתקד שהסתכמו בכ-6.2 מיליון דולר. בחברה מציינים כי העלייה במכירות נובעת בעיקרה מגידול במכירות מערכות ניהול תקשורת ושמע במטוסים וממערכות תקשורת לוויינים לפלטפורמות ניידות. בנוסף, מדווחת החברה על צבר הזמנות  ליום ה-31 בדצמבר 2017 הנאמד בכ-56.4 מיליון דולר, גבוה ב-43.4% בהשוואה לצבר הזמנות של כ-39.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול בצבר ההזמנות עשוי להתבטא בהמשך הצמיחה של החברה גם ב-2018.

אורביט קוטעת שנתיים רצופות של ירידה בהכנסות

הכנסות אורביט בשנת 2017 הסתכמו ב-39.0 מיליון דולר, גידול של 30.8% בהשוואה להכנסות החברה בשנת 2016 שהסתכמו בכ-29.9 מיליון דולר.  בכך למעשה קוטעת אורביט שנתיים רצופות של ירידה בהכנסות, וזאת לאחר שב-2015 רשמה ירידה של 10% במכירות וב-2015 רשמה ירידה של 33%. באוגוסט 2017 רכשה קרן פימי את השליטה באורביט, במטרה לסייע לחברה לתרגם את יתרונותיה הטכנולוגיים לצמיחה בהכנסות וברווחיות.

הרווח הגולמי של אורביט ברבעון הרביעי של 2017 הסתכם בכ-3.6 מיליון דולר (29.7% מסך ההכנסות), זינוק של 140.7% בהשוואה לרווח גולמי של כ-1.5 מיליון דולר (23.9% מסך ההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של אורביט בשנת של 2017 הסתכם בכ-11.5 מיליון דולר (29.5% מסך ההכנסות), צמיחה של 26.1% בהשוואה לרווח גולמי של כ-9.1 מיליון דולר (30.6% מסך ההכנסות) בשנת 2016.

מהפסד תפעולי – לרווח תפעולי

בנתונים התפעוליים עברה אורביט מהפסד לרווח. ברבעון הרביעי של 2017 הסתכם בכ-212 אלף דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המעבר לרווח תפעולי נובע בעיקרו מגידול בהיקף המכירות. ההפסד התפעולי בשנת 2017 הצטמצם והסתכם בכ-2.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של כ-3.8 מיליון דולר בשנת 2016. איתן ליבנה, מנכ"ל אורביט, ציין כי התוצאות הכספיות לשנת 2017 משקפות את תהליכי הצמיחה והשיפור שעוברת החברה. "אורביט הצליחה ב-2017 לחזק את קשריה האסטרטגיים עם לקוחותיה הגדולים, ובכללם יצרני מטוסים מהגדולים בעולם, וחברות מיזמי לוויין מהגדולות בעולם, כפי שבא לידי ביטוי בגידול המשמעותי בצבר ההזמנות".

ליבנה הוסיף כי בשנה האחרונה מתמקדת החברה בפרויקטים משמעותיים ובטריטוריות ושווקים בהם שיעורי הרווחיות גבוהים יותר. "היתרון הטכנולוגי הקיים במערכות אורביט, הניסיון הרב והמיצוב העסקי, מאפשרים לנו לחתום על הסכמים עם AIRBUS, ענקית התעופה הרוסית Irkut, חיל האוויר האמריקאי ואחרים המייצרים עבורנו אופק עסקי משמעותי וארוך טווח. אנו ממשיכים להשקיע במערכות ניהול שמע ותקשורת מתקדמות, בעיקר לפלטפורמות מוטסות. בנוסף, העניין הגובר בלווייני תקשורת מנמיכי טוס לשימושי תקשורת בתדר Ka צפוי אף הוא להוות מנוע צמיחה חשוב עבור אורביט ככל שיגבר הצורך בתחנות קרקע ייעודיות. אורביט ערוכה כיום עם מגוון רחב של מוצרים ופתרונות הפונים לשווקים פוטנציאליים של מאות מיליוני דולרים ופועלת כדי למנף את קשריה העסקיים ואת הסינרגיה שבין פעילויותיה לטובת המשך צמיחה".

"כניסתה של קרן פימי כבעלת השליטה בחברה מהווה ציון דרך, תסייע מאוד ותאיץ את יישום המהלך האסטרטגי שאנו מבצעים ואנו מעריכים כי נוכל להמשיך ולהציג צמיחה בהכנסות ושיפור ברווחיות ב-2018 ובשנים הקרובות".

חברת אורביט מנתניה מספקת מערכות תקשורת עתירות טכנולוגיה למשימות חיוניות  (Mission-Critical) ומסחריות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ובכלל זה מערכות תקשורת לוויינית ניידות, פתרונות עקיבה וטלמטריה, מערכות לניהול תקשורת פנים במטוסים ומערכות לתצפיות מהחלל. לקוחות החברה כוללים למעלה מ- 20 ציים ימיים מובילים ברחבי העולם, אינטגרטורים גדולים כגון איירבוס, בואינג, לוקהיד מרטין, נורת'רופ גרומן ורוקוול קולינס, ספקי שירותי תקשורת כגון סלקס, טלספאציו, יוטלסאט, ניוסאט, גילת והאריס קאפרוק, ארגונים העוסקים בתצפית מהחלל כגון אימאג'סאט וסוכנויות חלל אירופאיות וארגונים ביטחוניים וממשלתיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית , תקשורת