שיתוף פעולה אסטרטגי בין בקרמוס וחברת IMI הפיליפינית

26 מרץ, 2018

בלעדי ל-Techtime: חברת בקרמוס תספק ל-IMI הפיליפינית שירותי ייצור של אבות טיפוס בתחומי המיקרו אלקטרוניקה והמיקרו-פוטוניקה. הלקוחות המקומיים של בקרמוס יקבלו גיבוי מ-IMI במעבר לייצור המוני

BECKERMUS-MICROELECTRONICS

חברת בקרמוס טכנולוגיות (Beckermus) מקיסריה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם קבלנית הייצור הפיליפינית IMI. כך נודע ל-Techtime במהלך ביקור במפעל של החברה. על-פי ההסכם, בקרמוס תבצע שירותי הבאה ראשונית לייצור (NPI – New Product Introduction) עבור לקוחות של IMI בישראל ובאירופה. במקביל, חברת IMI הפיליפינית תספק שירותי תמיכה ללקוחות של בקרמוס העוברים מייצור ראשוני לייצור סדרתי. מדבר בהסכם המהותי הראשון של חברת IMI מאז נכנסה לשוק הישראלי לפני חודשיים.

התמחות במיקרואלקטרוניקה ומיקרו-פוטוניקה

בקרמוס היא חברה משפחתית המספקת שירותי קבלנות משנה בהרכבות מיקרואלקטרוניקה ומיקרו-פוטוניקה, ומנוהלת על-ידי שני האחים אורן ועודד בקרמוס. קו הייצור של החברה משתרע על-פני שטח של כ-1,500 מ"ר ומעסיק כ-40 עובדים. הוא כולל חדר נקי ברמה של 10,000 חלקיקים, שבתוכו יש אזורי ייצור ברמות גבוהות יותר, כמו 1,000 ו-100 חלקיקים. האחרונים משמשים בעיקר לעבודות זיווד של רכיבים אופטיים ורכיבי MEMS רגישים.

קו הייצור כולל בין השאר 10 בונדרים אוטומטיים. יכולת ההשמה של החברה מגיעה לרמת דיוק של 0.5 מיקרון (Die Attach), והיא מספקת שירותי ייצור של אבות טיפוס וייצור סדרתי בכמויות ביניים (עשרות אלפים). היא גם בונה אבות טיפוס לרוב מרכזי הפיתוח הבינלאומיים הגדולים בארץ, לחברות סטארט-אפ ולתעשייה הישראלית. גם לחלק מקבלניות המשנה הגדולות, המעבירות אליה כרטיסים אלקטרוניים שהם הרכיבו כדי שהיא תוסיף להם הרכבת Chip on Board (הרכבת שבב ישירות על המעגל המודפס).

BECKERMUS-IMI
מימין לשמאל: אורנה גדאל, עודד בקרמוס, אורן בקרמוס, ומנהל מחלקת האוטומציה ניר בקרמוס

חברת Integrated Micro-Electronics Inc – IMI הפיליפינית הינה ענקית ייצור המתחרה בקבלניות הייצור הסיניות ונחשבת לחברת ה-EMS ה-20 בגודלה בעולם במונחי מכירות. היא נמצאת בשליטת תאגיד Ayala הפיליפיני המחזיק ביותר מ-50% ממניותיה, ומעסיקה כיום כ-15,000 עובדים ב-20 מפעלי ייצור הפועלים בסין, בפיליפינים, בארצות הברית, במקסיקו, בבולגריה ובצ'כיה. בנוסף, היא מפעילה שני מתקני ייצור בתקני חלל בבריטניה. לצד הרכבות אלקטרוניות, החברה מפעילה קווי ייצור והרכבה מכניים, כולל פלסטיקה ומתכת. לפני כחודשיים היא פתחה משרד פעילות בישראל המנוהל על-ידי אורנה גדאל.

תמיכה במעבר לייצור המוני

לדברי עודד בקרמוס, "כל חברת סטארט-אפ המייצרת יחידה אחת או מספר קטן של אבות טיפוס, שואלת אותנו מה יהיה כאשר היא תצטרך לייצר מיליון יחידות. ברגע ש-IMI הודיעה שהיא נכנסת לעבוד בישראל, זיהינו הזדמנות לשיתוף פעולה. כאשר הלקוחות שלנו יעברו לייצור המוני ב-IMI, אנחנו נלווה אותם ונסייע להם להטמיע את קו הייצור". לדברי אורנה גדאל, "חברת IMI רואה בבקרמוס מרכז מיקרואלקטרוניקה ואופטיקה. היא מתכננת להשתמש בבקרמוס לצורך ייצור מערכות מיקרואלקטרוניקה של לקוחות בעולם, ותספק תמיכה במעבר של לקוחות בקרמוס לייצור המוני. אחת מהמטרות של שיתוף הפעולה היא להביא לכאן פרוייקטים מהעולם".

אורן בקרמוס אמר ששוק המיקרואלקטרוניקה והפוטוניקה נמצא בצמיחה מהירה. "בעבר הוא זוהה עם התעשיות הביטחוניות, אבל כיום הוא נכנס להרבה מאוד תחומים חדשים, כמו למשל ערכות מציאות וירטואלית (AR/VR), תקשורת אלחוטית, IoT, אבזרים לבישים, מיכשור רפואי ועוד. גם מרכזי הנתונים הולכים לכיוון של פוטוניקה, ופוטוניקה זהו התחום שלנו". בעוד כחודש תגיע לבקרמוס מכונת ייצור חדשה של חברת Ficontec לביצוע השמות מדוייקות של מעגלים אופטיים בטכנולוגיית Active Alignment, אשר נרכשה בהשקעה כוללת של כ-600 אלף אירו. המכונה מבצעת השמות ברמת דיוק של פלוס/מינוס 1 מיקרון ומצויידת בחיישנים ננומטריים בעלי 6 צירי תנועה. הרכישה בוצעה לאחר שהחברה גילתה שתמהיל האופטיקה בייצור שלה נמצא בצמיחה עקבית.

הצעד הבא: אירופה

עודד: "יש לנו את כל יכולות הייצור בתוך הבית, כולל תכנון ההנדסה והייצור. כאשר נכנסנו למבנה החדש בקיסריה לפני כשנתיים רכשנו מערך עיבוד CNC בעל חמישה צירים. אורן: "חברת IMI נותנת לנו כושר קנייה ומיקוח בקניית רכיבים. בתנאי אלוקציה יהיה לנו קל יותר להשיג רכיבים בגיבוי של IMI. זהו חלק מהשת"פ והדבר חשוב במיוחד כעת, כשיש תנאי אלוקציה בשוק. שיתוף הפעולה מעניק לשתי החברות גיבוי במקרה אסון, ומספק תוכנית התאוששות מאסון (DPR – Disaster Recovery Plan)".

BECKERMUS MICRO PRODUCTION
יכולת ההשמה של בקרמוס מגיעה לרמת דיוק של 0.5 מיקרון

אחד מהיעדים של בקרמוס בשיתוף הפעולה עם IMI הוא להיכנס לשוק האירופי, אשר מתמודד עם מחסור בכושר ייצור תעשייתי בתחומי המיקרואלקטרוניקה ומיקרו-אופטיקה. למעשה, מרבית מרכזי הייצור באירופה פועלים כיום מתוך אוניברסיטאות ואינם ערוכים למתן שירותים לתעשייה. במסגרת ההיערכות לפעול באירופה, לפני כחמישה חודשים גייסה בקרמוס את שרית תמיר, שניהלה את הפעילות המסחרית של מוצר OzCode ואת סניף הצפון של חברת קוד-ואליו. שרית מונתה לתפקיד סמנכ"ל פיתוח עסקי עם מיקוד בשוק העולמי.

למידע נוסף: www.beckermus.com

מנהלת משרד IMI בישראל: אורנה גדאל, 050-5340081, 09-7934886, [email protected]

www.global-imi.com/locations

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , תעשייה ישראלית