IntSite מפתחת ראיית מכונה למפעילי עגורנים

27 מרץ, 2018

המערכת של אינטסייט יודעת לזהות באמצעות למידת מכונה דפוסים חוזרים בהפעלת העגורן ולספק למנופאי התראות בטיחותיות ותפעוליות שיגבירו את רמת הבטיחות והיעילות בשימוש בעגורן

העגורן הוא אחד הכלים החשובים ביותר במהלך העבודות באתר הבנייה, ותפקידו הוא לשנע משאות כבדים במהירות בין נקודות שונות באתר הבנייה. עם זאת, כיום, העגורנים מופעלים על ידי מנופאים באופן ידני לחלוטין, ללא שום שימוש במערכת עזר ממוחשבת כלשהי שמסייעת למנופאי לנווט את הכלי הכבד באתר הבנייה הצפוף, מה שמגביר את הסיכון לתאונות. חברת הסטארט-אפ IntSite מחיפה פיתחה מערכת עזר למנופאים, המבוססת על ראייה ממוחשבת ולמידה עמוקה, שמאפשרת להפעיל את העגורן באתר הבנייה בצורה יעילה ובטוחה יותר.

ל-TechTime נודע כי החברה סיימה לפתח את גרסת הבטא של המערכת וערוכה להתחיל בביצוע פיילוטים באתרי בנייה כבר בחודשים הקרובים. עוד נודע ל-TechTime כי החברה, שהוקמה רק בשנה שעברה, מצויה כעת בהשלמת סבב גיוס סיד בהיקף של 1.5 מיליון דולר עם מספר משקיעים אסטרטגיים. בתוך כך, הודיעה אתמול החברה על חתימת הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת שיכון בינוי-סולל בונה לצורך השלמת פיתוח ובדיקת המערכת. במסגרת הסכם, תקצה שיכון בינוי-סולל בונה בשנים הקרובות משאבים לטובת הפיתוח, זאת על מנת לשמור על היתרון התחרותי בשוק המקומי ואף להגדיל את הפעילות האסטרטגית-גלובאלית של הקבוצה.

מובילאיי לעגורנים

IntSite הוקמה בשנת 2017 על-ידי צח רם-און, מהנדס בניין, ומור רם-און, מהנדס אווירונאוטיקה, שניהם בוגרי הטכניון. בדומה למערכות סיוע לנהג (ADAS) בעולם הרכב, כמו מובילאיי, המערכת של אינסייט מתבססת על חיישנים ומצלמות המותקנים על העגורן ואלגוריתמים של למידת מכונה, והיא מספקת למפעיל העגורן התראות בטיחותיות ותפעוליות שמסייעות לו להפעיל את העגורן בצורה בטוחה ויעילה יותר. כך למשל, המערכת יודעת להתריע בפני המנופאי כי המטען עומד להתנגש בקיר או להישמט מהוו ולמנוע תאונות באתר הבנייה.

צח רם-און, מנכ"ל אינטסייט

ואולם, היתרון המשמעותי ביותר של המערכת לענף הבנייה היא יכולתה לשפר את יעילות השימוש בעגורן ולהגביר את קצב הבנייה כולו. העגורן הינו אחד הכלים היקרים ביותר באתר הבנייה והשפעתו על קצב הבנייה היא דרמטית. ואולם, בניגוד לקווי ייצור במפעל, הפעלת העגורן באתר הבנייה אינה מתבססת על מתודולוגיה קבועה וברורה אלא על סמך ההחלטות וההנחיות העצמאיות של המנופאים ומנהלי העבודה שמתקבלות בזמן אמת בשטח בסביבה הדינמית והבלתי צפויה של אתר בנייה, מה שפעמים רבות יוצר צווארי בקבוק וחוסר יעילות בעבודות הבנייה. השימוש הבלתי יעיל בעגורן הינה אחד הגורמים לעיכובים בהשלמת מיזמי בנייה ולהגדלה משמעותית של תקורות העבודה.

בריאיון ל-TechTime מספר צח רם-און, מנכ"ל IntSite ומהנדס בניין בהכשרתו, כי "אחד הקשיים הגדולים ביותר בעבודות באתרי בנייה הוא שעבודת העגורן אינה מתבצעת על פי דפוסים חוזרים, מה שפוגע מאוד בפריון ובקצב הבנייה. העין האנושית של הפועלים ומפעילי העגורנים אינה יכולה להבחין בדפוסים חוזרים ולשחזר אותם, אבל ניתן לעשות זאת באמצעות טכנולוגיה של למידה עמוקה, שיכולה לאפיין את הדפוסים הללו ולהנחות את מפעילי העגורנים כדי שיוכלו לבצע את עבודתם ביעילות גבוהה יותר."

על פי אינטסייט, השימוש במערכת עשוי להפחית את זמן השימוש בעגורן בכ-20% ובכך לתרום להאצת קצב הבנייה, למנוע עיכובים וחריגות תקציביות ולהגדיל את התשואות עבור הקבלנים וחברות הבנייה.

"עבורנו, הבטיחות היא מעל הכול, אבל המערכת שלנו מוסיפה גם מימד של יעילות, שהוא מאוד חשוב לענף הבנייה. הפעלת כלים אוטונומיים באתרי בנייה הוא חזון בר מימוש, ואנו שואפים להיות החברה המובילה בעולם שתחדיר טכנולוגיה זו לתעשיית הבנייה והציוד".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון