מייסדי וריסיטי מפתחים טכנולוגיית בדיקות לרכב

29 מרץ, 2018

חברת Foretellix מפתחת שפה חדשה לניתוח כל התרחישים בפעילות מערכות אוטונומיות. היא תתבסס על שפות אימות שבבים ותתאים לכל המערכות. בין מובילי החברה: יואב הולנדר, זיו בנימיני, גיל אמיד ומשה גבריאלוב

Foretellix founders

בתמונה למעלה (מימין לשמאל): גיל אמיד, יואב הולנדר וזיו בנימיני

חברת סטארט-אפ חדשה מתכננת לספק מענה כולל לבדיקה של מכלול המערכות החכמות של המכוניות האוטונומיות. חברת Foretellix מתל אביב הוקמה בחודש ינואר השנה על-ידי יואב הולנדר, זיו בנימיני וגיל אמיד, והשלימה בימים אלה גיוס הון ראשוני בהיקף של 1.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים, בהם: זוהר זיסאפל, בני שניידר, גיל אגמון (בעלים ומנכ"ל דלק רכב) וקרן Nextgear. בימים אלה החברה נמצאת במבצע גיוס של 15 עובדים. החברה מציעה גישה חדשה להתמודדות עם האתגר הגדול ביותר של תעשיית הרכב האוטונומי: הבטיחות.

הפתרון של Foretellix כולל פיתוח שפת אימות תכנון (Verification) המבוססת על הנסיון של המייסדים בפיתוח פתרונות אימות תכנון של שבבים. השפה החדשה תוכל לשמש תקן לתיאור תרחישים של רכב אוטונומי. היא תהיה פתוחה, כדי שכולם יוכלו להשתמש בה לבדיקת כל הרכב לפני שיעלו לכביש. הפתרון יעבוד עם כל פלטפורמות הבדיקה הקיימות, ובכללן סימולציות, Test tracks ושאר שיטות הבדיקה הקיימות בשוק.

ידע מתחום השבבים מגיע לעולם הרכב

מאחורי החברה עומדים צוות יזמים בעלי נסיון רב בתחום תכנון השבבים. המייסד והטכנולוג הראשי יואב הולנדר ייסד את חברת וריסיטי (Verisity) בשנת 1988. החברה פיתחה טכנולוגיה ייחודית לבדיקת אימות אוטומטית של תכנוני שבבים, ונמכרה לחברת קיידנס (Cadence) בשנת 2005 תמורת כ-315 מיליון דולר. עד היום היא משמשת כאחד ממרכזי הפיתוח החשובים של קיידנס בתחום האימות. מנכ"ל ומייסד משותף של החברה, זיו בנימיני, עבד שנים רבות באינטל שבה המציא את שיטת האימות Coverage Driven Verification. לאחר מכן הצטרף לווריסיטי כסמנכ"ל פיתוח ולאחר מכירתה שימש עד לאחרונה כמנהל תחום האימות בחברת קיידנס, כולל המוצר Verification IP.

מנכ"ל התפעול והפיתוח העסקי ומייסד משותף גיל אמיד, מגיע מחברת אינטל שבה הוביל את הפיתוח של כלי תכנון אוטומטיים (EDA ו-CAD) והוביל פרוייקטי תכנון שבבים. בתפקידו האחרון שימש כסגן נשיא אינטל העולמית. החברה גייסה צוות ייעוץ הכולל את משה גבריאלוב, זהר זיסאפל, עמירם יהודאי ובני שניידר. משה גבריאלוב שימש בעבר כנשיא ומנכ"ל וריסיטי. בשנת 2008 הוא התמנה לנשיא ומנכ"ל חברת Xilinx, הנחשבת לספקית הרכיבים המיתכנתים (FPGA) הגדולה בעולם. גבריאלוב ניהול אותה עד לחודש ינואר השנה. בתקופה הזו הוא היה אחראי על תהליך השינוי העסקי והטכנולוגי שהתבצע בזיילינקס בעשור האחרון ושהוביל אותה להיקף מכירות של יותר מ-2.5 מיליארד דולר.

בני שניידר שימש כמייסד משותף ונשיא של חברת Ravello Systems שפעלה מרעננה ופיתחה תוכנת ניהול בענן. בשנת 2016 החברה נמכרה לאורקל (Oracle) תמורת כ-500 מיליון דולר. שניידר הקים ומכר מספר חברות, וזו היתה עיסקת המכירה השנייה שלו לאורקל: בעבר הוא ייסד את חברת P-Cube שנמכרה לאורקל בשנת 2004. זיו בנימיני הסביר שתעשיית הרכב האוטונומי נמצאת בנקודה קריטית, שבה הטכנולוגיה כבר מאוד מתקדמת אך יש עוד כברת דרך עד ליישום בכבישים, בשל החשש המוצדק מתאונות. "האתגר הגדול של התעשייה הוא לא לספק עוד חיישן או מצלמה טובים יותר, אלא להתמודד עם סיטואציות שהמתכננים לא חשבו עליהן. לכן אנחנו מתכננים לפתח, בין השאר, ספריית תרחישים לווריפיקציה של רכב אוטונומי".

שוק היעד: כל המערכות האוטונומיות האפשריות

הפלטפורמה של החברה תתבסס על פיתוח שפת אימות חדשה בשם SDL – Scenario Description Language, המאפשרת לתאר את כל התרחישים שעימם יתמודד הרכב האוטונומי. השפה הזו תהיה מרכיב מרכזי במערך גדול יותר בשם System Verification Framework – SVF, המבוסס על תפישת coverage-driven verification שהובאה מתעשיית השבבים ומתבססת על בדיקה האם המערכת הנבדקת מספקת את המוצא הנדרש בכל מצב מוגדר.

המסגרת הזו מיועדת לכסות את כל תהליך הפיתוח של רכב אוטונומי ושל מערכות רובוטיות עצמאיות אחרות (Intelligent Autonomous Systems). פירוש הדבר שהחברה מכוונת אל יעד רכב בהרבה מאשר רכב  אוטונומי. למעשה, הרכב האוטונומי יכול להיחשב כסוג של אפליקציה מבילה במערכת לאימות התכנון של כל סוגי הרובוטים. 

בין העובדים שהחברה מחפשת: מהנדסי תוכנה מצטיינים, ראש צוות R&D וארכיטקט עם ידע בתחום הרכב האוטונומי ומפתחים בעלי גישה מולטי-דיסציפלינרית המתלהבים ממורכבות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בינה מלאכותית , חדשות , רכב אוטונומי