פריורטק בוחנת מחדש את אסטרטגיית אקסס

2 אפריל, 2018

במשך יותר משנה לא הצליחה פריורטק למכור את חלקה בחברת Access הישראלית-סינית, אבל הערכת שווי חדשה מרמזת שכבר לא כדאי למכור את יצרנית מצעי השבבים שהוקמה על בסיס טכנולוגיה ישראלית

ACCESS CHINA

חברת פריורטק, המחזיקה בבעלות על חברת פיסיבי טכנולוגיות וקמטק החליטה לבחון חדש את הכוונה למכור את חלקה בשותופת הישראלית-סינית אקסס (ACCESS), וככל הנראה היא מתכננת לשנות אסטרטגיה ביחס לחברה הסינית שהיא סייעה להקים. לאחר שורה של קשיים שהפעלת החברה שהביאו את פריורטק להחלטה שהיא צריכה לצאת מהמיזם, הערכת שווי חדשה צוה צמיחה במכירות והתייצבות, שככל הנראה שינוי את הגישה של פריורטק.

חברת Access עוסקת בפיתוח וייצור מצעים עבור שבבים (Semiconductors) בטכנולוגיית מצעים שפותחה בישראל על-ידי חברת אמיטק. הפרוייקט החל בשנת 2000 כאשר פריורטק הקימה את חברת אמיטק כדי לפתח מצעים מתקדמים לתעשיית השבבים, המקשרים חשמלית בין השבב לבין המעגל המודפס, ובין מספר שבבים המונחים ביחד על-גבי אותו מצע (System on Package). המצעים של אמיטק מאופיינים בגיאומטריה מדויקת, עובי דק במיוחד ופיזור יעיל של החום.

שורה של משברים ניהוליים

בסדרת הסכמים עם קרנות השקעה מסין ומקוריאה, הוקמה חברת אקסס בסין המספקת את שירותי הייצור המבוססים על הטכנולוגיה של אמיטק. כיום מחזיקה פריורטק בכ-38.4% ממניות אקסס באמצעות חברת אמיטק. במהלך שנת 2016 יישמה ACCESS תהליכי ייעול אשר כללו קיצוצים בכוח אדם ובתקציבי פיתוח והתמקדות בפן התפעולי. הדבר יצר חילוקי דעות עם המנכ"ל דרור הורוביץ, שלא תמך בכיוון העסקי, וברבעון הראשון של 2017 הוא סיים את תפקידו כמנכ"ל ACCESS.

המהלך לא היה קל. בדו"ח השנתי של 2016 גילתה פריורטק שעקב בעיות בניהול החשבונות של אקסס, היה צורך לפחית את שווייה בכ-100 מיליון שקל. מבחינת פריורטק, הדבר התבטא בהפחתת השווי שלה עצמה בסכום מאוד משמעותי של כ-37 מיליון שקל. במהלך שנת 2016 החלה פריורטק לבחון חלופות בקשר להשקעתה ב-ACCESS, ובסוף השנה החליטה למכור את חלקה של אמיטק ב-ACCESS. גם במהלך שנת 2017 נמשכו הניסיונות לממש את השקעתה ב-ACCESS באמצעות מכירה, אך ללא הצלחה.

בהמשך הגיעה מכה נוספת: ב-15 באוקטובר 2017 פרצה שריפה במפעל ACCESS בסין שהשביתה את אחד משלושת אולמות הציפויים הקיימים במפעל. הנזק הכספי הכולל כתוצאה מהשריפה הסתכם ישירות בכ-9.4 מיליון דולר. בנוסף, השבתת קו הייצור גרמה לירידה של כ-20% במכירות. קווי הציפויים החדשים שהותקנו בעקבות השריפה עוברים בימים אלה תהליך של אשרור מחדש מול לקוחות ה-Filter/Duplex Amplifier Power. עם סיומו היא תוכל לחזור ולספק מצעים מתקדמים ללקוחותיה בתחום ה-RF.

שנת תפנית ב-2018

לפני כחודשיים ביצע משרד ראיית החשבון פולברניס ברקת בן יהודה הערכת שווי של אקסס והעריך אותה בכ-153 מיליון דולר, לפי תחזית להיקף מכירות של כ-100.2 מיליון דולר ב-2018, המייצגות צמיחה של כ-48% בהשוואה למכירות בשנת 2016 (שהסתכמו בכ-68 מיליון דולר). התחזית המפתיעה מבוססת על הסכמי ייצור חדשים שנחתמו לקראת סוף השנה עם שלושת חברות ה-OSAT – Outsourced Semiconductor Assembly and Test הגדולות ביותר בסין, לאספקת מצעים החל מחודש אפריל 2018.

ההסכמים האלה שינו לחלוטין את תמונת המכירות של החברה. למרות שככל הנראה בוצעה הערכת השווי בוצעה לצורך עיסקת המכירה, מכיוון שכוללת גם את חישוב העמלה של מתווך אפשרי, אולם הממצאים שלה מלמדים שהחברה עולה סוף סוף על פסי תמיחה והתייצבות, המסבירים מדוע פריורטק בוחנת מחדש את רעיון האקזיט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס