טושיבה עשויה לבטל את מכירת חטיבת השבבים

22 אפריל, 2018

על-פי דיווח הלילה בתקשורת היפנית, התאגיד היפני עשוי לנצל את העיכוב באישור העסקה על-ידי הרגולטור בסין, כדי לבטל את העסקה לגמרי. טושיבה הצליחה להימנע מסיום השנה עם הון שלילי לאחר שגייסה הון ממשקיעים זרים

האם העסקה למכירת חטיבת השבבים של טושיבה נמצאת על סף ביטול? על-פי דיווח הלילה בעיתון היפני Mainichi, טושיבה מתכוונת לבטל את העסקה למכירת חטיבת השבבים שלה אם הרשות להגבלים עסקיים בסין לא תאשר את העסקה עד חודש מאי, כך על פי מקור אנונימי בחברה.

כזכור, בחודש ספטמבר האחרון סיכמה טושיבה על מכירת חטיבת השבבים של טושיבה (Toshiba) לקבוצת רכישה בהובלת קרן ההשקעות ביין קפיטל (Bain Capital), תמורת סכום של 18 מיליארד דולר, וזאת לאחר חודשים רבים של משא ומתן רצוף מהמורות עם מספר רוכשים פוטנציאליים שנאבקו על חטיבת השבבים היוקרתית, ובהם ווסטרן דיגיטל, פוקסקון ועוד.

טושיבה נאלצה להעמיד למכירה את חטיבת הזיכרונות שלה – שנחשבת ליצרנית הזיכרונות השנייה בגודלה בעולם ומהווה מקור ההכנסה העיקרי של טושיבה – על מנת לכסות את הפסדי ההעתק בהיקף של 6.4 מיליארד דולר שנגרמו לחברה בעקבות פשיטת הרגל של חטיבת הכורים הגרעיניים של החברה בארצות הברית, Westinghouse.

טושיבה היתה מעוניינת להשלים את העסקה עד סוף חודש מרץ, וזאת כדי להימנע מלסיים את השנה הפיסקאלית של 2018 עם הון שלילי, וזאת לאחר שחתמה את שנת 2017 עם הון שלילי. על פי חוקי הבורסה של טוקיו, חברה המסיימת שנתיים ברציפות עם הון שלילי מסולקת מהמשך המסחר בבורסה.

עם זאת, במקביל למאמצים להשיג את כל האישורים הרגולטוריים עד מועד היעד, טושיבה גייסה כ-5.4 מיליארד דולר ממשקיעים זרים, ובכך הצליחה להימנע מסיום השנה עם הון שלילי גם ללא מכירת חטיבת השבבים. כעת, על פי הדיווח בעיתון, לטושיבה אין תמריץ למכור את חטיבת השבבים וייתכן כי תנצל את העיכוב באישור העסקה בסין כדי להתנער מההסכם.

עם זאת, בריאיון ל-Japan Times בתחילת החודש הדגיש המנכ"ל החדש של טושיבה נובואקי קורומטני כי החברה אינה מתכוונת לסגת מהעסקה. "יש לי ניסיון רב במיזוגים ורכישות וזה ברור מאליו כי בעלי המניות צריכים לפעול לקראת השלמת העסקה מרגע שחתמו על החוזה."

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס