התפטר יו"ר אירונאוטיקס איתן בן אליהו

23 אפריל, 2018

במקומו מונה לתפקיד ידידיה יערי. אליהו מתפטר לאחר שש שנים בהן הוביל את תהליך ההבראה של החברה. בשנה האחרונה צנחה בחדות שורת הרווח של החברה ונפתחה כנגדה חקירה סביב מכירת מל"ט חמוש למדינה זרה

איתן בן אליהו הודיע אמש על התפטרותו מתפקידו כיו"ר יצרנית המל"טים מיבנה אירונאוטיקס (Aeronautics), וזאת לאחר כשש שנים בתפקיד. מועצת המנהלים של החברה מינתה במקומו את אלוף במילואים ידידיה יערי לתפקיד יו"ר דירקטוריון החברה. יערי, לשעבר מפקד חיל הים אשר כיהן כמנכ"ל עם פרישתו מצה"ל כמנכ"ל חברת רפאל, ייכנס לתפקידו באופן מיידי.

אליהו מונה לתפקיד יו"ר אירונאוטיקס בתחילת 2012, כשהחברה היתה נתונה במשבר עמוק שהוביל את החברה לבצע תהליך ממושך של הבראה ורה-ארגון, שבסופו של דבר הביא לשיפור משמעותי בתוצאותיה הכספיות. בהודעת החברה נאמר כי "הדירקטוריון הודה לבן אליהו על השנים המאומצות שהקדיש לחברה, ועל הובלתה ממשבר עמוק לשיאים של הכנסות ורווחים". בן אליהו, מפקד חיל האוויר לשעבר, מסר בהודעה לעיתונות: "לאחר שש שנים בהן אני מכהן כיו"ר החברה, אני פורש מתפקידי כיו"ר אירונאוטיקס ויוצא לשלב חדש בעיסוקי".

במהלך 2017 רשמה אירונאוטיקס עלייה של 8.5% בהכנסות, שהסתכמו ב-149 מיליון דולר. ואולם, הרווח התפעולי של החברה צנח מ-15.2 מיליון דולר ב-2016 ל-4.1 מיליון דולר בלבד ב-2017, והרווח הנקי ירד ב-74% ל-5.5 מיליון דולר. אירונאוטיקס החלה להיסחר בבורסה של תל אביב בחודש יוני 2017, ומאז מנייתה צללה בכמעט 40% והיא נסחרת כיום לפי שווי שוק של 574 מיליון שקל.

אחד מהאירועים המרכזיים שהעיבו על מניית החברה בשנה האחרונה היתה הפרשה הנוגעת לחשד כי החברה ביצעה הדגמה חיה במל"ט חמוש ללקוח מהותי של החברה, ככל הנראה באזרבייג'ן. בעקבות הפרשה השהה משרד הביטחון את רישיון השיווק של אותו מל"ט ללקוח האמור, ובמקביל פתחה המשטרה בחקירה פלילית כנגד החברה.

התפטרותו של אליהו מצטרפת לעזיבתם של שני בכירים נוספים, שהודיעו בחודש שעבר על פרישתם מהחברה: חיים היבשר, ששימש כסמנכ"ל הנדסה ומנכ"ל החברה הבת קומטקט שי פלטי. אירונאוטיקס מינתה את שחר קור במקומו של היבשר ואת אריאל קנדל במקומו של פלטי.

חברת אירונאוטיקס מפתחת ומייצרת מערכות בלתי מאוישות ליישומי מודיעין, מערכות אלקטרו-אופטיות, ומערכות תקשורת ומנועים. הפעילות העיקרית של החברה מתמקדת בתחום המל"טים הטקטיים, שבו היא פיתחה 6 קטגוריות שונות של משפחות מוצרים. בימים אלה מפתחת החברה דגם מל"ט חדש בשם אורביטר, שאמור להוות את אחד ממוצרי העתיד של החברה. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי תפתח בשיתוף החברה הבטחונית ההודית Mahindra Defence כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) לשיגור מכלי שיט צבאיים, שיתבססו על המל"ט אורביטר 4 של אירונאוטיקס.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , תעופה וביטחון