ישראל-קנדה בונה קבוצת רכישה לחלל תקשורת

23 אפריל, 2018

החלטת השופט איתן אורנשטיין להורות על פירוק יורוקום, מוציאה לשוק את חלל תקשורת, ש-54% ממניותיה נמצאות בידי קבוצת יורוקום. חברת הנדל"ן ישראל-קנדה מגייסת משקיע שזהותו בינתים חסויה, אשר יתמודד על המניות האלה

החלטתו אתמול של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, על מינוי כונס נכסים ותהליך פירוק חברת יורוקום תקשורת, שיתחיל בעוד 9 ימים, מעמידה את חברת חלל תקשורת המפעילה את לווייני התקשורת עמוס בפני מצב חדש. חברת חלל נמצאת בשליטת קבוצת יורוקום המחזיקה בכ-54% ממניותיה: יורוקום תקשורת מחזיקה בכ-39% מהמניות, ויורוקום אחזקות מחזיקה בכ-16% מהמניות. כיום החברה נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-316 מיליון שקל, לאחר שבשנה האחרונה נחתך השווי שלה ביותר מ-50%: מחיר מניותיה היום הוא כ-13.7 שקל למניה, בהשוואה לכ-30 שקל במאי 2017.

היום בבוקר התברר שכבר כעת מתארגנת קבוצת רכישה למניות חלל תקשורת הנמצאות בידי יורוקום ושישועבדו לנושי הקבוצה. חברת הנדל"ן ישראל-קנדה, הנמצאת בשליטת אסף טוכמאיר וברק רוזן, הודיעה שהיא נערכת ביחד עם שותף נוסף שכרגע נשאר חסוי, לרכישת מניות חלל תקשורת. מדובר בהודעה מעניינת, שכן ישראל-קנדה לא מעוניינת במניות חלל תקשורת, אלא בהשתלטות על פרוייקט הנדל"ן מידטאון במרכז תל-אביב. מהודעת ישראל-קנדה עולה שמדובר במעין עיסקת חבילה: הקבוצה השותף הבלתי ידוע בינתיים ירכוש את מניות חלל תקשורת, כאשר ישראל-קנדה תרכוש את מניות מידטאון.

המהלך הזה עשוי להטריד גופים אשר רכשו את אגרות החוב של חלל תקשורת, שאותן היא מכרה כדי לממן את ייצור ושיגור הלווייינים שהיא מפעילה. הבעיה נעוצה בכך שעל פי התנאים של אגרות החוב, שינוי שליטה בחברה מחייב פירעון מיידי של אגרות החוב. כדי להתמודד עם הטענה הזו פירסמה חלל תקשורת הודעה דחופה ובה מסרה שעל-פי עמדת יועציה המשפטיים של החברה, אין בהחלטת השופט בדבר מינוי כונס נכסים ליורוקום, משום "שינוי שליטה" בחברה. מה שבטוח, מצ"ב כזה, שבו גורלן של אגרות החוב תלוי בפרשנות משפטית, מחליש מאוד את יכולת המיקוח של הנושדים במכירת מניות חלל תקשורת, שייתכן שיימכרו במחיר נמוך בהרבה משוויין הנוכחי.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , חלל