נובה ממשיכה להתרחב בסין

29 אפריל, 2018

חברה נובה זכתה למספר הזמנות מיצרן שבבים מוביל בסין למערכות למדידת חומרים ומימדים גיאומטריים, וצופה כי היקף העסקים העסקים עם אותו לקוח יעמוד בשנה הקרובה על יותר מ-20 מיליון דולר

חברת נובה (Nova) מרחובות, ספקית של פתרונות מדידה לייצור שבבים, הודיעה כי קיבלה לאחרונה מספר הזמנות מיצרן שבבים מוביל בסין, עבור פתרונות החברה למדידת חומרים ומימדים גיאומטריים שנועדו לתמוך בתהליך הפיתוח והייצור של קווי המוצרים המתקדמים ביותר.

יצרן השבבים הסיני ירכוש מנובה מערכות XPS משולבות למדידת חומרים, ומערכות Optical CD למדידת מימדים גיאומטריים, בשילוב תוכנות מתקדמות למידול. פתרונות מדידה אלה ישמשו את הלקוח, הן בקווי הפיתוח והן בקווי הייצור, ויתנו מענה ליישומי FEOL ו-BEOL בתהליכי ה-CMP, Etch ו-Deposition.

נובה צופה היקף עסקים של למעלה מ-20 מיליון דולר מלקוח זה במהלך 12 החודשים הקרובים, כאשר תחילת הספקות צפויה במהלך הרבעון השני של שנת 2018.

עסקה זו מסמנת את המשך ההתרחבות העסקית של נובה בסין, המהווה אחד מהשווקים האסטרטגיים כיום לנוכח הצמיחה הגדולה של תעשיית השבבים הסינית, שצפויה להימשך בשנים הקרובות הודות להשקעה הממשלתית האדירה בביסוס התעשייה המקומית. גבי ויסמן,  סמנכ"ל העסקים של נובה, ציין כי "אנו ממשיכים בהרחבת הפעילות בסין, המלווה במספר זכיות במהלך החודשים האחרונים אצל לקוחות חדשים הן בתחום ה-Memory והן בתחום ה-Foundry. בחירה חשובה זו מחזקת את הערך שסל המוצרים הסינרגטי שלנו, המשלב טכנולוגיות חומרה מגוונות עם תוכנות מידול מתקדמות, מספק ללקוחותינו."

נובה הציגה ב-2017 הכנסות של 222 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת 2016. ההכנסות של נובה נמצאות במגמת גידול עקבית בשנים האחרונות, וזו השנה החמישית שבה היא מסיימת את השנה עם מכירות גבוהות בהשוואה לשנה הקודמת.

שוק המטרולוגיה העולמי נאמד בכ-600-700 מיליון דולר ב-2017. כלומר, נובה מחזיקה בערך בכשליש מנתח השוק העולמי כולו. מתחרותיה העיקריות של נובה הן KLA-Tenchor האמריקנית, הנסחרת בנסד"ק לפי שווי של 16 מיליארד דולר וננומטריקס (Nano Metrics) הקנדית, שנסחרת  בנאסד"ק לפי שווי של 650 מיליון דולר. נובה עצמה נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של כ-745 מיליון דולר. שוק המטרולוגיה צפוי להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות ולהגיע בשנת 2027 להיקף של 1.2 מיליארד דולר, כך על פי חברת המחקר Markets&Markets.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה