סולאר-אדג' פיתחה תחנת כוח וירטואלית

7 מאי, 2018

התחנה הווירטואלית מאפשרת לנהל את כל מקורות האנרגיה המבוזרים, החל מגנרטורים מקומיים וכלה בחוות סולאריות פרטיות ומסחריות. בכך היא מתקרבת אל לקוחות הליבה: חברות החשמל הגדולות

בתמונה למעלה: תחנת הכוח הנסיונית אשלים בשלבי בנייה מתקדמים בנגב

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהרצליה פיתחה פיתרון חדש להקמה וניהול של תחנות כוח וירטואליות. מערכת Virtual Power Plant Solution החדשה מאפשרת לחברות חשמל ואנרגיה לנהל באופן מרכזי בענן את האנרגיה המתקבלת ממקורות שונים, כגון חוות סולאריות של ספקים שונים ופאנלים סולאריים ביתיים, באופן שבו מוקמת בפועל תחנת כוח וירטואלית. חברת סולאר-אדג' מייצרת מערכות למיצוי הספק מפאנלים סולאריים, והמערכת החדשה מהווה פיתרון משלים המסייע לנהל את אספקת האנרגיה המיוצרת באמצעות יצרנים מקומיים.

תחנת הכוח הווירטואלית הינה מערכת ממוחשבת המסייעת לקבץ, לאחסן ולנהל באופן מרכזי את האנרגיה המתקבלת מרשת מבוזרת של ספקי אנרגיה וחשמל כגון תחנות הידרו חשמליות, פאנלים סולאריים, תחנות רוח, גנרטורים ועוד. המערכת עונה לצורך גובר בתעשייה מכיוון שתעשיית החשמל משלבת כיום בין יצירת חשמל באמצעות תחנות כוח גדולות ומרכזיות לבין יצירת אנרגיה הנעשית על-ידי ספקים משניים, שחלק גדול מהם מייצר אנרגיה ירוקה.

רשתות אנרגיה מבוזרות מאפשרות ליצרנים בינוניים וקטנים של אנרגיה למכור את האנרגיה שהם מייצרים או לספק את צורכי האנרגיה שלהם באופן עצמאי. מבחינת התשתית הלאומית, הם מעניקים גיבוי ברמה ארצית כנגד כשלים ברשת החשמל שיכולים להשבית אותה במלואה עקב תגובת שרשרת. המציאות הזו מחייבת פלטפורמות מורכבות מאוד לניהול בזמן אמת של רשת אספקת החשמל הכוללת.

סולאר-אדג' מתקרבת אל לקוחות הליבה: חברות החשמל הגדולות

חברת סולאר-אדג' מסרה שהמערכת החדשה נותנת מענה לשורה של בעיות בניהול משק אנרגיה מבוזר, כגון מחסור באספקת החשמל, צווארי בקבוק ותנודות מחירים, ולנהל באופן אופטימלי את ההיצע והביקוש. יאיר הנדלסמן, סמנכ"ל שיווק ואחד ממייסדי סולאר-אדג', הסביר שיישום מודל האנרגיה המבוזרת מחייבת מערכות חומרה מתקדמות. "הממירים הסולאריים שלנו מאפשרים יצירת אנרגיה סולארית באופן יעיל ומשתלם יותר. כעת ברמת הרשת, פלטפורמת הניהול שלנו מאפשרות לקבץ ולסנכרן בין המערכות הסולאריות השונות וליצור רשת מבוזרת לאספקת חשמל".

סקר שוק שבוע לאחרונה על-ידי חברת Markets & markets, תחום מערכות ניהול תחנות כוח וירטואליות צפוי לגדול מהיקף של 193 מיליון דולר בשנת 2016, להיקף של 709 מיליון דולר בשנת 2021. מבחינת סולאר-אדג' מדובר לא רק בשוק חדש, אלא בעיקר במיצוב חדש: החברה מנצלת את הידע שלה בתחום הניהול והאופטימיזציה של מתקנים סולאריים, לייעול ואופטימיזציה של מערכות גדולות. הדבר מקרב אותה לליבת תעשיית החשמל – חברות החשמל הגדולות והמרכזיות שעד עכשיו לא היו הלקוחות שלה, ומעניק לה מעמד של חברה אשר יכולה לספק פתרון כמעט כולל.

חברת סולאר-אדג' נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 2.4 מיליארד דולר. הכנסותיה בשנת 2017 הסתכמו בכ-607 מיליון דולר, המייצגות צמיחה של 24% בהשוואה לשנת 2016.

מנכ"ל סולאר-אדג', גיא סלע, מסביר את מהות תחנת הכוח הווירטואלית:

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות , קלינטק