אירונאוטיקס תספק כטב"מים למדינה אירופית בכ-6 מיליון דולר

16 מאי, 2018

כלי-הטיס הבלתי מאויש מסוג Orbiter 3, משמש למשימות טקטיות כגון איסוף מודיעין, תצפית, איתור מטרות וסיור. המערכות יסופקו ברבעון האחרון של 2018. אירונאוטיקס מפתחת מל"ט ימי עבור הצי ההודי

יצרנית המל"טים הישראלית אירונאוטיקס (Aeronautics) הודיעה היום כי חתמה על הסכם עם ממשלה מהאיחוד האירופי לאספקת כלי-טיס בלתי מאוישים מסוג Orbiter 3 (בתמונה למעלה) בסכום כולל של כ-6 מיליון דולר. העיסקה כוללת ציוד ושירותים נלווים. אירונאוטיקס צפויה לספק את המערכות ברבעון האחרון של 2018. הכטב"ם Orbiter 3 הינו כלי-טיס בלתי מאוייש קטן למשימות טקטיות דוגמת איסוף מודיעין, תצפית, זיהוי מטרות וסיור, ומסוגל לשאת מטען ייעודי במשקל של 5 קילוגרם.

עסקה זו מצטרפת לדיווח משבוע שעבר, שלפיו התקשרה חברת קונטרופ טכנולוגיות מדויקות, הנמצאת בשליטת אירונאוטיקס, במכתב כוונות לא מחייב עם גוף ביטחוני במדינה באסיה למכירת מערכות בהיקף של לפחות 30 מיליון דולר. קונטרופ מפתחת ומייצרת מערכות אלקטרואופטיות לשימושים אוויריים, ימיים ויבשתיים. אם העסקה אכן תצא לפועל, המערכות יסופקו ללקוח בתוך כשנתיים. בחודש שעבר היא חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם החברה הביטחונית ההודית Mahindra Defence, לייצור כלי-טיס בלתי מאוישים המיועדים לשיגור מכלי-שיט צבאיים. הכלים החדשים יתבססו על פלטפורמת המל"ט אורביטר 4 של אירונאוטיקס, ומיועדים לאפשר שיגור והנחתת המל"טים בספינות קרב של הצי ההודי.

בתגובה להודעה היום על העיסקה האירופית, עלתה מניית אירונאוטיקס בכ-1.4% בבורסה בתל אביב והחברה נסחרת כעת לפי שווי שוק של כ-480 מיליון שקל. מדובר בבשורה מעודדת עבור החברה: מתחילת השנה איבדה המנייה כמעט 20% ממחירה על רקע חקירה המתנהלת כנגד החברה סביב מכירת מל"ט חמוש לאזרבייג'ן. החשד הנבדק הוא שהחברה ביצעה הדגמה "חיה" במל"ט, בניגוד לנהלים. מאז הנפקת החברה לפי שווי של כמעט מיליארד שקל ביוני 2017 איבדה החברה יותר ממחצית משווייה. על רקע החקירה הודיע בחודש שעבר איתן בן אליהו על התפטרותו מתפקיד יו"ר החברה. במקומו מונה לתפקיד ידידיה יערי, ששימש בעבר כמפקד חיל הים וכמנכ"ל רפאל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון