דיווח: עסקת ענק למובילאיי עם יצרנית רכב אירופית

18 מאי, 2018

על פי הדיווח ברויטרס, מובילאיי חתמה על חוזה לאספקת מערכות לנהיגה אוטונומית ל-8 כלי רכב של יצרן אירופי מוביל. המערכות יסופקו ב-2021

מובילאיי (Mobileye), שבבעלות אינטל, חתמה על חוזה עם יצרן רכב אירופי לאספקת מערכות לנהיגה אוטונומית ל-8 מיליון כלי רכב. כך על פי פרסום בלעדי היום בסוכנות הידיעות רויטרס, שמתבסס על מקור רשמי בחברה הירושלמית. זהותה של יצרנית הרכב לא נחשפה, אך על פי מספר כלי הרכב אין ספק כי מדובר ביצרנית רכב גדולה.

מדובר באחת העסקאות הגדולות ביותר שעליהן ידוע בתחום הרכב האוטונומי, והיא מחזקת את מעמדה של מובילאיי כאחת הספקיות המובילות בתחום הרכב האוטונומי. על פי הדיווח, אספקת המערכות תחל בשנת 2021, כאשר שבב הדור הבא של מובילאיי, ה-EyeQ5, אשר יציע תכונות של נהיגה אוטונומית מלאה, כבר ייצא לשוק.

על פי מובילאיי, שנרכשה בשנה שעברה על ידי אינטל ב-15.6 מיליארד דולר, כבר כיום ישנן 27 מיליון מכוניות של 25 יצרניות שונות המצוידות במערכות סיוע לנהג (ADAS) של מובילאיי, שמספקות תכונות חלקיות של נהיגה אוטונומית. בתחום מערכות ה-ADAS מובילאיי איי מחזיקה בכ-70% מהשוק.

המכוניות האוטונומית הראשונות צפויות לעלות על הכביש רק בתחילת העשור הבא, אך העסקה מלמדת כי כבר כעת יצרניות הרכב מתקשרות עם חברות שבבים בהסכמים לאספקת טכנולוגיות לנהיגה אוטונומית. אינטל ומובילאיי, שמעורבות בין היתר במיזם המכונית האוטונומית של BMW, מתחרות מול חברות כמו אנבידיה, NXP ועוד מי תספק את המוח והעיניים של המכוניות האוטונומיות העתידיות.

"מכוניות המבחן מתאימות את עצמן לתרבות הנהיגה בירושלים"

אמנון שעשוע, מנכ"ל מובילאיי, אמר לרויטרס כי "ב-2019 צפויות לנסוע בכבישים כ-100 אלף מכוניות שיהיו מצוידות בשבבים של מובילאיי שיספקו נהיגה אוטונומית ברמה 3." על פי ההגדרה, נהיגה אוטונומית ברמה 3 אינה מחייבת את הנהג לאחוז כל העת בהגה או לשמור את מבטו על הכביש והוא יכול לעסוק בפעילויות אחרות כמו שיחה בטלפון, אך עליו להיות מוכן, למקרה שיידרש על ידי המערכת, לקחת שליטה על הרכב תוך פרק זמן של 10 שניות.

מובילאיי עוברת מול שורה של יצרניות רכב מובילות, כגון ג'נרל מוטורס, ניסאן, אאודי, BMW, הונדה, פיאט-קרייזלר ויצרנית הרכב הסינית Nio, לאספקת שבבים לנהיגה ברמה 3 כבר בשנה הבאה.

בתוך כך, מובילאיי כבר מבצעת נסיעות מבחן ברחבי ירושלים במערכות לנהיגה אוטונומי ברמה 4, המספקת בתנאי כביש מסוימים נהיגה אוטונומית מלאה, שאינה מחייבת כל התערבות או השגחה מצד הנהג, עד כדי כך שהוא אף רשאי לתפוס תנומה. בנסיעות המבחן משתתפים כלי הרכב מסוג פורד פיוז'ן, מצוידות ב-12 מצלמות וב-4 שבבים מדגם EyeQ4, שאמור לצאת לשוק בקרוב.

בריאיון לרויטרס שופך שעשוע אור על נסיעות המבחן הנערכות בימים אלה בירושלים. "מכוניות המבחן תוכננו לנהוג כמו בני אדם, ובירושלים הם מתוכננות לנסוע באופן אסרטיבי, כי תרבות הנהיגה בירושלים היא אסרטיבית. מצד אחד חשוב שכלי הרכב יהיו בטוחים, אך מאידך, חשוב שהן יהיו אסרטיביות. אם הן ייסעו באופן הססני מדי הדבר יגרום לנהגים אחרים לנהוג בחוסר סבלנות, והדבר עלול להוביל לתאונות. בעתיד, המערכת תדע לאפיין את דפוסי הנהיגה של יתר המכוניות ולאחר פרק זמן מסוים תתאים את עצמה לתרבות הנהיגה המקומית."

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי