אינפיניאון תקים מפעל חדש לייצור רכיבי הספק באוסטריה

21 מאי, 2018

יצרנית השבבים הגרמנית תשקיע כ-1.6 מיליארד אירו בהקמת המפעל החדש, במטרה לתת מענה לביקוש הגובר לרכיבי הספק. המפעל צפוי להניב הכנסות שנתיות של 1.8 מיליארד דולר

[בתמונה: מפעל הייצור הגדול ביותר של אינפיניאון בדרזדן]

חברות השבבים ממשיכות להגדיל את תפוקת הייצור שלהן על רקע הצמיחה של תעשיית הסמיקונדוקטור. בשבוע שעבר הודיעה יצרנית השבבים הגרמנית Infineon כי בכוונתה להקים מפעל ייצור חדש בעלות של 1.6 מיליארד דולר בעיר ווילאך (Villach) שבאוסטריה. המפעל, שבנייתו צפויה להתחיל במחצית הראשונה של 2019 ולהסתיים בתחילת 2021, יתמקד בייצור שבבי הספק על גבי פרוסות בעובי של 300 מילימטר. על פי ההערכה של החברה, ההכנסות הפוטנציאליות של המפעל, בהנחה שיפעל בתפוקה מלאה, מוערכות ב-1.8 מיליארד אירו בשנה.

ריינהרד פלוס, מנכ"ל אינפיניאון, מסביר כי חל בשוק ביקוש גובר לרכיבי הספק. "הצמיחה מונעת על ידי מגמות רוחב גלובליות כגון שינוי האקלים, תמורות דמוגרפיות ותהליכי דיגיטציה. רכבים חשמליים, מכשירים מחוברים שמופעלים על ידי סוללה, מרכזי מידע ומערכות כוח לייצור אנרגיה מתחדשת – כל אלה דורשים שבבי הספק יעילים ואמינים."

פלוס מציין כי החברה כבר זיהתה מבעוד מועד את המגמה הזאת ובעקבות כך הרחיבה את קיבולת הייצור במפעל הגדול ביותר של החברה, בדרזדן שבגרמניה, שגם כן מייצר שבבים בטכנולוגיה של 300 מילימטר. "המפעל החדש בווילאך יסייע לנו לתת מענה לביקוש הגדל מצד לקוחותינו."

אינפיניאון מפעילה כבר כעת מרכז פיתוח בווילאך, שבו פיתחה החברה את הטכנולוגיה לייצור רכיבי הספק על גבי פרוסות של 300 מילימטר. המפעל החדש יעסיק כ-300 עובדים ויתרום לפיתוח הכלכלי והטכנולוגי באזור.

חברת המחקר Transperancy מעריכה כי שוק שבבי ההספק יצמח בשנים הקרובות בקצב של 5.1% בשנה וב-2025 יגיע להיקף של 54.8 מיליארד דולר. בחברת המחקר מציינים כי מגמת הצמיחה מונעת על ידי מספק שווקים שבהם ישנו שימוש גובר ברכיבי הספק, כגון המגזר התעשייתי, שוק הרכב, מוצרי אלקטרוניקה צרכניים ואנרגיה מתחדשת. בחברת המחקר מוסיפים כי גם השקת רשתות התקשורת של הדור החמישי (5G) בשנים הקרובות צפויה להגביר את הביקוש לרכיבי הספק.

ברכיבי הספק הם רכיבים המשמים כמתגים או מיישרים במערכות הספק אלקטרוניות. רכיבי הספק ניתן למצוא במערכות שמוליכות זרם חשמלי נמוך בהספק של עשרות מילי-וואט כגון אוזניות, וגם במערכות שמוליכות הספק גבוה של ג'יגה-וואט כמו מכוניות חשמליות.

אינפיניאון, שנוסדה ב-1999 לאחר שהתפצלה מחברת האם סימנס, מייצרת שבבים ומערכות בעיקר למגזר התעשייתי ולשוק הרכב, וכן כרטיסי שבבים ומוצרי אבטחה. אינפיניאון מפעילה מספר מתקני ייצור ברחבי אירופה. חטיבת ניהול ההספק של החברה פועל במספר מרכזים בגרמניה, אוסטריה, הונגריה ואיטליה. החברה מעסיקה מעל 35,000 עבודים ברחבי העולם. בשנת 2017 הסתכמו הכנסותיה ב-7 מיליארד דולר, עלייה של 9% לעומת 2016. בדו"ח שפרסמה חברת המחקר IC Insights באחרונה, אשר דירג את 15 חברות השבבים הגדולות בעולם, אינפיניאון דורגה במקום ה-12.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס