האסטרטגיה של IMI: תחרות בייצור הסיני, לא בייצור הישראלי

23 מאי, 2018

מנהלת הפיתוח העיסקי של IMI הפיליפינית, קרלה בואנקמינו, סיפרה ל-Techtime שאחרי ההסכם עם בקרמוס, החברה מחפשת שת"פ מקומי בתחום ה-RF. "כשראינו את היקף הייצור הישראלי בסין, הבנו שיש לנו פה מקום"

לאחר שנכנסה לשוק הישראלי וחתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם יצרנית המיקרו-אלקטרוניקה מקיסריה, בקרמוס (Beckermus), מתכננת קבלנית הייצור הפיליפינית IMI להעמיק את פעילותה בישראל. הגיעה השבוע לישראל מנהלת המכירות ופיתוח העסקי באזור אסיה (ללא סין ויפן) של חברת IMI הפיליפינית, קרלה בואנקמינו. בשיחה עם Techtime היא הסבירה מהיא אסטרטגית הכניסה של החברה לשוק הישראלי, וכיצד הגיעה למסקנה שהשוק הקטן והמרוחק כל-כך, הוא חיוני ומרכזי עבורה.

מדוע ישראל עלתה על המפה שלכם?

בואנקמינו: "היו לנו מספר לקוחות בישראל, אבל ראינו שהיקף העסקים איתם נשאר קבוע וללא שינוי, למרות שתעשיית ההייטק הישראלית היא תעשייה צומחת, בדיוק מסוג השווקים שאנחנו מחפשים. התחלנו לבדוק כיצד אנחנו יכולים למלא תפקיד גדול יותר בשוק הישראלי, וכאשר למדנו על ההיקף של אאוטסורסינג ישראלי בסין, הגענו למסקנה שיש כאן הזדמנות עבורנו.

"אנחנו חברה גלובלית הפועלת לא רק בפיליפינים ולכן המסקנה היתה שאנחנו יכולים לספק לשוק בישראל שירותי ייצור שיתחרו בייצור הסיני. העמדה שלנו מאוד ברורה: אין לנו כוונה להוציא ייצור מישראל, אלא לספק אלטרנטיבה נוספת לאותם הסכמי ייצור שבמילא יוצאים מישראל".

איזה יתרון יש לכם בהשוואה לקבלני הייצור בסין?

"אנחנו פועלים באזורים נוספים מלבד באסיה, כמו למשל באירופה. בנוסף, אנחנו נהנים מתמיכה ממשלתית משמעותית מאוד. אנחנו פועלים בתנאים של אזור סחר חופשי המעניקים לנו הטבות מס, שירותי לוגיסטיקה נוחים ועלות כוח אדם שהיא נמוכה מהעלות של כוח האדם הסיני. בנוסף, אנחנו מקבלים גיבוי פיננסי חזק מאוד מקבוצת המסחר איילה, שהיא הבעלים של IMI".

מדוע חתמתם על הסכם לשיתוף פעולה עם בקרמוס?

"הגענו למסקנה שיש בארץ הרבה חברות וטכנולוגיות עם פוטנציאל מתאים עבורנו, אבל השוק הישראלי הוא מאוד מהיר ולכן חיפשנו שותף מקומי שיסייע לנו לספק שירותי הבאה לייצור (NPI) זריזים מאוד. בקרמוס מספקת את השירות הזה ומעניקה תמיכה ללקוחות גם במעבר של הייצור ההמוני אל חברת IMI. אנחנו בונים תחומי מומחיות כמו אופטיקה, חלקי רכב, IoT ומצלמות. עיסקת בקרמוס העניקה לנו מרכז בתחום המיקרו-אלקטרוניקה. יכול להיות שהמרכז הבא יהיה בתחום ה-RF. אנחנו מחפשים סינרגיה עם ישראל בתחומי ההשקעה המרכזיים שלנו, ויש הרבה מאוד הזדמנויות.

השלב הבא: תעשייה ביטחונית

מתקן ייצור והרכבות של IMI באירופה
מתקן ייצור והרכבות של IMI באירופה

לדברי קרלה בואנקמינו, יש התאמה בין IMI לבין השוק הישראלי: העתיד שלנו הוא בתחום הרכב והנהיגה האוטונומית, ובישראל קיימות טכנולוגיות נהיגה אוטונומית וטכנולוגיות צילום מתקדמות. חברות ישראליות ממלאות תפקיד מרכזי בתחומים שאותם אנחנו רוצים להוביל. בשנת 2016 רכשנו את השליטה בחברת VIA optronics הגרמנית המבצעת עבודות הרכבה אופטיות מורכבות ובאמצע 2017 רכשנו את STI Enterprises הבריטית, המספקת שירותי EMS לתעשיות הביטחוניות. העיסקאות האלה משפרות את האטרקטיביות שלנו לשוק הישראלי, ומאפשרות לנו לספק שירותי יצור לשוק חדש עבורנו בישראל: התעשייה הביטחונית".

חברת Integrated Micro-Electronics Inc – IMI הפיליפינית הינה ענקית ייצור המתחרה בקבלניות הייצור הסיניות ונחשבת לחברת ה-EMS ה-18 בגודלה בעולם במונחי מכירות. היא נמצאת בשליטת תאגיד Ayala הפיליפיני המחזיק ביותר מ-50% ממניותיה, ומעסיקה כיום כ-15,000 עובדים ב-20 מפעלי ייצור הפועלים בסין, בפיליפינים, בארצות הברית, במקסיקו, בבולגריה, בצ'כיה, בגרמניה ובבריטניה. ברבעון הראשון של 2018 צמחו מכירותיה ב-38% להיקף של כ-326 מיליון דולר. מתוך זה המכירות של VIA הוכפלו לכ-52 מיליון דולר והמכירות של STI הסתכמו בכ-26.6 מיליון דולר.

לאתר החברה: www.global-imi.com

מנהלת משרד IMI בישראל: אורנה גדאל, 050-5340081, 09-7934886, [email protected]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , ייצור וקבלנות משנה