על רקע הסכם הסיוע עם ארה"ב: קוליסיס רוכשת את אנרטק

25 מאי, 2018

קוליסיס האמריקנית תשלם למיקרונט, חברת האם של אנרטק, כ-9.25 מיליון דולר. המיזוג עם החברה האמריקנית יאפשר לאנרטק ליהנות מהסכם הסיוע החדש בין ארה"ב לישראל

חברת קוליסיס טכנולוגיות (Coolisys) האמריקנית, שבבעלות חברת האחזקות DPW, השלימה את רכישת חברת אנרטק (Enertec) מכרמיאל מידי חברת האם מיקרונט, תמורת סכום כולל של 9.25 מיליון דולר. העסקה, שנחתמה בחודש ינואר השנה, כוללת כיסוי חוב של חברת אנרטק בהיקף של כ-4 מיליון דולר ותשלום של כ-5.25 מיליון במזומן. במקביל לסגירת הרכישה, קוליסיס ביצעה תשלומים שונים לבנקים כדי לצמצם את קווי האשראי של אנרטק, ולתמיכה בהסכמי ייצור ארוכי טווח של החברה.

אנרטק מעסיקה כ-70 עובדים ומפתחת ומייצרת מערכות אלקטרוניקה בצאיות בתחומי הטילים, מערכות בקרה ושליטה, מערכות ממוחשבות לבדיקות אוטומטיות, מערכות כוח והספק ומערכות רפואיות. בשנת הכספים 2017 דיווחה אנרטק על הכנסות של יותר מ-8 מיליון דולר. החברה היא שותפה אסטרטגית של התעשייה הביטחונית במתן פתרונות ומפעילה פרויקטים משותפים ארוכי טווח. במסגרת ההסכם, צביקה אבני, שמשמש כמנכ"ל אנרטק מאז 2002, ימשיך לנהל את החברה גם לאחר המיזוג.

קוליסיס גם כן עוסקת בפיתוח טכנולוגיות לתעשייה הביטחונית ולמגזר הרפואי, ובכלל זה מערכות לשיגור טילים ומערכות רפואיות שונות, ורכישת אנרטק תסייע לה להרחיב את פעילותה בתחומים הללו ולהגדיל את הפורטפוליו הטכנולוגי שלה.

אנרטק תוכל ליהנות מחבילת הסיוע של ארצות הברית

הרכישה של אנרטק מתבצעת בין היתר על רקע הסכם הסיוע החדש שנחתם ב-2016 תחת ממשל אובמה בין ארצות הברית. על פי ההסכם, ארצות הברית תעביר לישראל כ-38 מיליארד דולר על פני עשר השנים שבין 2019–2028. מדובר אמנם בחבילת הסיוע הגדולה ביותר שהעניקה ארצות הברית לישראל, ואולם בהסכם החדש נקבע, לראשונה, כי הסכום יופנה במלואו לרכישת מערכות מחברות אמריקניות בלבד, וזאת לעומת ההסכמים בעבר, שאפשרו לממשלת ישראל להוציא חלק מהסכום לרכישת טכנולוגיות מחברות בטחוניות ישראליות. השינוי המהותי הזה עורר ביקורת רבה מצד הממסד הבטחוני הישראלי. רכישתה של אנרטק על ידי קוליסיס האמריקנית תאפשר למעשה לאנרטק, שכעת הופכת לחברת אמריקנית, ליהנות מכספי הסיוע האמריקניים.

קוליסיס דיווחה שלשתי החברות יש לקוח ישראלי משותף, ורמזה לכך שמדובר ככל הנראה בתעשייה האווירית לישראל. באפריל 2017 חתמה התעשייה האווירית עם הודו על העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות ישראל, להצטיידות במערכת ההגנה האווירית "ברק 8" בהיקף של 2 מיליארד דולר, וקוליסיס ואנרטק ככל הנראה מספקות לתעשייה האווירית מערכות הקשורות לעסקה זו.

עמוס קון, נשיא ומנכ"ל קוליסיס, ציין כי רכישת אנרטק הינה צעד עיקרי באסטרטגיית הצמיחה של החברה. "אנו מאוד שמחים על הרכישה, באמצעותה נרחיב את הפעילות שלנו כספק טכנולוגיות לסקטור הביטחוני והרפואי ונפיק תועלת מהסינרגיה הצפויה בין קבוצות החברות שבבעלות קוליסיס. אנו מצפים להגדלה משמעותית של הפעילות העסקית, הפיתוח והייצור בכל קבוצת החברות".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אנרטק , הסכם הסיוע , קוליסיס