מכירות חיישני ה-CMOS ירשמו ב-2018 שיא נוסף

29 מאי, 2018

על פי IC Insights, היקף המכירות השנה של חיישני תמונה CMOS צפוי לגדול ב-10% ל-13.7 מיליארד דולר. מנוע הצמיחה בשנים הקרובות: הרכב החכם

התרחבות השימוש בחיישנים דיגיטליים ביישומים בתחומי הרכב החכם, ראיית מכונה ומערכות אבטחה וזיהוי פנים, כמו גם במצלמות סמרטפונים, צפויה לדחוף ב-2018 את המכירות העולמיות בשוק חיישני ה-CMOS לשנת שיא נוספת, השמינית ברציפות. על פי דו"ח של חברת המחקר IC Insights, המכירות חיישני ה-CMOS צפויים להסתכם השנה ב-13.7 מיליארד דולר, עלייה של 10% בהשוואה ל-2017, שבפני עצמה היתה שנת שיא עם גידול של 19%. יצרנית השבבים הישראלית טאואר-ג'אז מתמחה בייצור חיישני CMOS לחברות בתעשיית השבבים.

CMOS הינו חישן התמונה הנפוץ כיום בתעשיית השבבים ונתח השוק שלו בתעשיית השבבים גדל בהתמדה בשנים האחרונות על פני סוגים אחרים של חיישני תמונה כגון CCD. היתרונות העיקריים של חיישן ה-CMOS הם צריכת ההספק הנמוכה והרגישות הגבוהה שלו והיכולת לשלב אותו ביישומים המצריכים צילום דיגיטלי. ב-2016 התמתן קצב הגידול בשוק ה-CMOS ל-6% בעקבות הנסיגה בשוק הסמרטפונים. ואולם, ב-2017 המכירות שוב זינקו ב-19% ל-12.5 מיליארד דולר, וזאת לאור הביקוש לחיישני CMOS ביישומים אחרים, שפיצה על האטת הגידול בשוק הסמרטפונים. לעומת ה-CMOS, היקף המכירות של חיישני CCD וסוגים אחרים ירד ב-2017 ב-2% להיקף של 1.6 מיליאר דולר.

חלקו של שוק הסמארטפונים יקטן לטובת תחום הרכב

בסך הכול, מכירות חיישני ה-CMOS היוו כ-89% מכלל מכירות חיישני התמונה ב-2017, וזאת בהשוואה ל-74% ב-2012 ו-54% ב-2007. פיתוחים חדשים של חיישני CMOS ממשיכים להשתפר בהיבטים שונים של רגישות לאור, מהירות תמונה ורזולוציה גבוהה יותר, וגם כוללים יותר פונקציות המותאמות ליישומים ייעודיים כגון מצלמות אבטחה, ראייה מכונה, רובוטיקה, מכוניות חכמות, זיהוי פנים, ממשקים המופעלים על ידי מחוות ידיים, מציאות רבודה/מדומה ומערכות רפואיות.

חיישן CMOS של סוני לשוק הרכב

גם בתחום הסמרטפונים אנו עדים לעלייה בשימוש בחיישני CMOS מתקדמים ליישומים כגון מצלמות דואליות, שמורכבות משני חיישנים לצורך שיפור איכות הצילום. שוק הסמרטפונים עדיין מהווה שוק יעד עיקרי לחיישני CMOS, כאשר ב-2017 הוא היווה כ-62% מכלל מכירות חיישני ה-CMOS. ואולם, על פי IC Insights, חלקו של שוק הסמרטפונים צפוי לרדת בהתמדה בשנים הקרובות ולהוות ב-2022 רק 45% מכלל מכירות חיישני ה-CMOS. לעומת זאת, שוק הרכב צפוי להפוך להיות אחד ממנועי הצמיחה העיקריים בשנים הקרובות ולגדול בקצב שנתי של 38.4% בארבע השנים הקרובות לכדי 2.8 מיליארד דולר ולהוות ב-2022 כ-15% מכלל מכירות חיישני ה-CMOS בעולם, בעוד המכירות לשוק הסמרטפונים צפויות לגדול באותה תקופה בקצב שנתי של 2.2% ולהסתכם ב-2022 ב-8.6 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , טאבלט וסמארטפון , מחקרים ונתוני שוק , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: IC Insights , חיישן CMOS