ז'אן-מרק שרי נכנס לתפקיד נשיא ומנכ"ל STMicroelectronics

3 יוני, 2018

אסיפת בעלי המניות אישרה את מינויו לשלוש שנים. החלטתו הראשונה היתה החלפת הנהלת החברה ומינוי מנהלי החטיבות המרכזיות כחברי הנהלה. בשנת 2017 הסתכמו מכירות STMicroelectronics בכ-8.35 מיליארד דולר

ז'אן-מרק שרי (Jean-Marc Chery), נכנס לתפקיד נשיא ומנכ"ל יצרנית השבבים האיטלקית-צרפתית STMicroelectronics, במקומו של קרלו בוזוטי אשר פרש אחרי 12 שנים בתפקיד. חילופי התפקידים גרמו לעצבנות בבורסה. לקראת סוף השבוע יקדה מניית החברה בבורסה של ניו יורק מ-24 דולר לכ-22.8 דולר, אולם בסוף השבוע היא התאוששה והחברה חזרה להיסחר במחיר של כ-23.8 דולר, המעניק לה שווי שוק של כ-21.4 מיליארד דולר.

שרי בן ה-57, הצטרף בשנת 1986 לחברת Thomson Semiconducteurs הצרפתית שהתמזגה ב-1987 עם SGS Microelettronica האיטלקית, ומהמיזוג הזה צמחה STMicroelectronics. הוא ניהל את מתקני הייצור של החברה בצרפת, באיטליה, ובהמשך גם באסיה. בשנת 2008 הוא מונה לתפקיד הטכנולוג הראשי של החברה, וב-2014 נכנס לתפקיד מנהל התיפעול הראשי. בשבוע שעבר החליטה אסיפת בעלי המניות לאשר את מינוי, שיהיה בתוקף למשך שלוש שנים, עש לשנת 2021.

ההחלטה הראשונה שלו היתה החלפת כל שדרת הניהול של החברה ומינוי הנהלה חדשה. ההנהלה החדשה מבוססת על שדרת הניהול של חטיבות הליבה בחברה: אוריו בלאצה נשיא קבוצת הייצור, מרקו קאסיס נשיא חטיבת השיווק והמכירות, קלוד דרדן נשיא תחום המיקרו-בקרים ודיגיטל, מנהל הכספים לורנצו גרנדי, נשיא חטיבת האוטומוטיב והרכיבים הדיסקרטיים מרקו מונטי, נשיא משאבי אנוש ג'ורג' פנאלבר, המשפטן הראשי סטיבן רוס ונשיא חטיבת האנלוגע, החיישנים ורכיבי MEMS, בנדטו וינייה.

בשנת 2017 צמחו מכירות החברה בכ-20% להיקף של כ-8.35 מיליארד דולר. קבוצת הרכיבים האנלוגיים, MEMS והחיישנים היתה המובילה ואחראית לכ-41% מהמכירות. קבוצת המיקרו-בקרים והרכיבים הדיגיטליים תפסה כ-15.8% מהמכירות וקבוצת הרכב והרכיבים הדיסקרטיים היתה אחראית לכ-8.8% מהמכירות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , חדשות , סמיקונדקטורס