מיקרוסופט רוכשת את GitHub תמורת 7.5 מיליארד דולר

4 יוני, 2018

מנכ"ל מיקרוסופט דיווח על העיסקה בבלוג של החברה: "היום כל חברה נעשית לחברת תוכנה, והמתכנתים נמצאים בליבת המהפיכה הדיגיטלית". פלטפורמת GitHub הוקמה לפני 10 שנים ומשרתת כיום כ-28 מיליון מתכנתים מכל העולם

בתמונה מימין לשמאל: מנהל שירותי פיתוח מיקרוסופט נט פרידמן, מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה ומנכ"ל GitHub כריס וונסטראט

חברת מיקרוסופט השתלטה על קהילת מפתחי ההתוכנה המובילה בעולם. היום פירסם מנכ"ל החברה, סאטיה נדלה, פוסט בבלוג של מיקרוסופו ובו דיווח על חתימת הסכם לרכישת פלטפורמת התיכנות GitHub תמורת 7.56 מיליארד דולר במניות. פלטפורמת גיט-הב מקשרת בין 28 מיליון מתכנתים בעולם, ובאמצעותה הם מחליפים רעיונות, שאלות, קבצי תוכנה ולומדים לתכנת. בנוסף למתכנתים עצמאיים, היא משרתת קבוצות תכנות של כ-1.8 מיליון חברות בעולם מכל תחומי התעשייה.

סטלה כתב ש"היום כל חברה נעשית לחברת תוכנה, והמתכנתים נמצאים בליבה של המהפיכה הדיגיטלית". פלטפורמת GitHub הוקמה בחודש אפריל 2008 ומשכה אליה מיד מתכנתים רבים, כולל מתכנתי ביטקוין הנחשבים לאחת מהקבוצות הפעילות בפלטפורמה. חברת מיקרוסופט נכנסה אליה בשנת 2014 וכיום היא מנהלת מאות פרוייקטי פיתוח על-גבי הפלטפורמה. בשנת 2015 היא נכסה לתחום האקדמי, וכיום מנוהלות באמצעותה כ-1.8 מיליון פרוייקטי הכשרה אקדמיים למתכנתים. בשנה שעברה נכנס אליה צוות הפיתוח של שפת התכנות Python וכיום היא שפת התכנות השלישית הפופלרית בקרב קהילת משתמשי GitHub.

העיסקה צפויה להסתיים בסוף 2018. בעקבות העיסקה ימונה נט פרידמן, מייסד ומנכ"ל לשעבר של Xamarin שנירכשה על-ידי מיקרוסופט ב-2016, למנכ"ל GitHub. מייסד משותף והמנכ"ל הנוכחי של GitHub, כריס וונסטראט, יצטרף למיקרוסופוט כמומחה טכנולוגי ויפתח יוזמות אסטרטגיות בתחום התוכנה. סטלה הודיע שהפלטפורמה תמשיך לפעול באופן עצמאי, "כדי שתוכל להמשיך ולספק שירות פתוח לכל המתכנתים בכל התעשיות". בין השאר הוא מסר שעם השלמת המיזוג יופיעו התוצאות של GitHub בתוך התוצאות של מגזר הענן של מיקרוסופט. העיסקה תמומן מחבילת מניות בהיקף כולל של 30 מיליארד דולר, שבמקור יועדה לרכישת מניות עצמית של מיקרוסופט.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תוכנה ותכנון אלקטרוני