בעקבות עיסקת פימי, פורשים היו"ר והמנכ"ל של פי.סי.בי טכנולוגיות

6 יוני, 2018

מנכ"ל קרנות פימי ישי דוידי נכנס לדירקטוריון פי.סי.בי טכנולוגיות. אברהם ביגר מחליף את רפי עמית כיו"ר החברה, והמנכ"ל יותם שטרן יפרוש מהתפקיד בסוף נובמבר

הושלמה עיסקת ההשקעה של קרן פימי בחברת פיסיבי טכנולוגיות (PCB Technologies), והקרן ביצעה לפני מספר ימים את ההשקעה של 124.2 מיליון שקל בחברה, בתמורה לכ-51.1% ממניותיה. מיד עם השלמת העיסקה, בוצעו שינויים בהנהלת החברה. המנכ"ל יותם שטרן יפרוש מהתפקיד בסוף נובמבר 2018 וימשיך למלא תפקיד של דירקטור בחברה. המנכ"ל לשעבר של מכתשים אגן, אברהם ביגר, מונה ליו"ר הדירקטוריון במקומו של רפי עמית. בדירקטוריון חלו שינויים נוספים: הדירקטורים העצמאיים מרק סבג ודנה גרשוביץ פרשו מהדירקטוריון, והצטרפו אליו ישי דוידי שהוא מנכ"ל ושותף בכיר בקרן פימי, עמי בם (שותף ומנהל בקרן פימי), אריה רייכרט ששימש כמנכ"ל חברת אלטק במשך 23 שנים, ושמואל וולק מנהל הכספים של קרנות פימי.

במקביל להשלמת העיסקה, הוארך חוזה השכירות בין פי.ס.בי לבין אפיק נדל"ן בעוד 22 שנים. אפיק נדל"ן נמצאת בבעלות חברת פריורטק, שעד לעיסקת פימי היתה בעלת השליטה בפי.סי.בי. חברת פי.סי.בי טכנולוגיות ממגדל העמק הינה קבלנית ייצור העוסקת בייצור מעגלים מודפסים מרובי שכבות, קשיחים, גמישים וגמישים-קשיחים, ובמתן שירותי הרכבה של כרטיסים אלקטרוניים ומכלולים של כרטיסים אלקטרוניים בסדרות קטנות ובינוניות. החברה מתמקדת בעיקר בשוקי האלקטרוניקה הצבאית והאזרחית והמיכשור הרפואי. רוב לקוחותיה הינן חברות ישראליות.

צמיחה במכירות ב-2018

ברבעון הראשון של 2018 חלה התאוששות במכירות של חברת פי.סי.בי. והן צמחו לכ-87 מיליון שקל בהשוואה לכ-75 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2017. במקביל, החברה הכפילה את הרווח הגולמי להיקף של כ-7.3 מיליון שקל.  בסך הכל, היא עברה מהפסד של כ-2.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד לרווח של כ-2.4 מיליון שקל. כיום היא מעסיקה כ-600 עובדים. כמחצית מההכנסות השנתיות מגיעות מתחום ייצור המעגלים המודפסים וכמחצית הן בתחום ההרכבות של כרטיסים ומכלולים אלקטרוניים. מפעל הייצור של החברה משתרע על פני שטח של כ-15,000 מ"ר. בתחילת 2017 היא דיווחה שכושר הייצור שלה מגיע לכ-300 לוחות PCB ביום ולכ-21 מיליון השמות של רכיבים בחודש.

קרן פימי (FIMI Opportunity Funds) נוסדה על-ידי ישי דוידי בשנת 1996 ומנהלת נכסים בהיקף של 3.5 מיליארד דולר. היא רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה ורה-ארגון. בדרך כלל היא מחפשת חברות ישראליות שמציעות טכנולוגיות איכותיות לשוק הבינלאומי, אך לא מצליחות להציג הכנסות גבוהות ומצויות בקשיים כלכליים, לרוב בשל בעיות בניהול או במבנה הארגוני. לאור האסטרטגיה של הקרן בחברות אחרות, יכול להיות שהיא מתכננת להביא את את פי.ס.בי אל השווקים הבינלאומיים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות