סיוה תספק מעבד ראייה ליצרנית הרחפנים הסינית Artosyn

18 יוני, 2018

חברת Artosyn Microelectronics משנחאי היא מהחברות הראשונות שהתמקדו בפיתוח ערכות שבבים ייעודיות לשליטה ברחפנים. ההסכם עם סיוה נחתם לאחר שלוש שנות פיתוח של ערכת שבבים חדשה הכוללת יכולות בינה מלאכותית

לאחר שלוש שנות פיתוח, נחתם הסכם רישוי בין חברת סיוה (CEVA) מהרצליה לבין חברת Artosyn Microelectronics הסינית, לשילוב מעבד הראייה הממוחשבת CEVA-XM4 ותשתית הלמידה העמוקה של סיוה בשבב הבינה המלאכותית החדש AR9X01 של Artosyn. השבב החדש הוא המורכב ביותר שתכננה החברה הסינית, ושילוב מספר מעבדי CEVA-XM בתוכו יאפשר לנתח בזמן אמת את סביבת הטיסה של הרחפנים, תוך שימוש בבינה מלאכותית למשימות זיהוי וסיווג עצמים, ומעקב אחר אובייקטים.

מנהל חטיבת הראייה הממוחשבת של סיוה, אילן יונה, אמר שחברת Artosyn היא מובילה בשוק הרחפנים. "הטכנולוגיה שלנו תאפשר לה למנף את יכולות השבב החדש שלה, AR9X01 SoC". חברת Artosyn Microelectronics משנחאי הוקמה בשנת 2011 על-ידי הטכנולוג הראשי שלה, בו שן, כדי להתמקד בשוק פיתוח השבבים לרחפנים, והיתה מהחברות הראשונות שהוציאו לשוק ערכת שבבים ייעודית לניהול ושליטה ברחפנים. בשנת 2015 היא החלה בפיתוח דור חדש של שבבי בקרת רחפנים, הכוללים שימוש בבינה מלאכותית המאפשרים לרחפן לבצע משימות מורכבות כמו זיהוי עצמים, סיווג עצמים, מעקב אחר אובייקטים ועוד.

שני מעבדי ARM ומעבד CEVA

הערכה הזו הרחיבה את שוק היעד שלה מעבר לשוק הרחפנים, גם אל תחום המעקב ומערכות הבטיחות לנהגים (ADAS). ליבת הערכה היא בקר בגודל של 100 מיליון שערים וזיכרון בנפח של 70Mbit. הוא כולל שני מעבדי ARM מרובעי ליבות מדגם Cortex A7, מעבד DSP לראייה ממוחשבת מדגם Quad CEVA XM4 DSP של חברת סיוה הישראלית והתקנים היקפיים כמו זיכרון, ממשקי תקשורת ועוד. ערכת השבבים מנוהלת באמצעות שתי מערכות הפעלה: Linux ו-freeRTOS, כאשר לינוקס אחראית על הניהול הכולל של המערכת ו-freeRTOS אחראית על משימות זמן אמת של הערכה.

משפחת מעבדי הראייה CEVA-XM תומכת ביישומי וידאו ועיבוד תמונה מתקדמים. החברה מספקת לרכיב גם תוכנה מובנית לפיתוח מהיר של יישומי בינה מלאכותית על מעבדי ה-XM, תוך חיסכון משמעותי בצריכת ההספק ומשאבי הזיכרון בהשוואה למעבדים גרפיים ומעבדים מרכזיים אחרים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני