שביתת נשק במאבק השליטה: נחתם ההסכם בין סטארבורד ומלאנוקס

20 יוני, 2018

במסגרת הסכם הפשרה שנחתם, יצורפו שלושה חברים חדשים לדירקטוריון החברה: ג'ק לזר, ג'ון אולסון וגרג ווטרס, אשר יחליפו את הדירקטורים הנוכחיים דב בהרב, שי כהן וטום ריורדן. קרן סטארבורד התחייבה לתמוך בדירקטוריון ובהנהלה

Mellanox CEO Eyal Waldman

חברת מלאנוקס (Mellanox) הודיעה שהיא חתמה על הסכם הבנות עם הקרן האקטיביסטית Starboard Value LP על המבנה הורכב הדירטוריון של החברה, אשר ייבחר באסיפת בעלי המניות שתתקיים ב-25 ביולי בתל אביב. ההסכם מונע, או לפחות דוחה, את מאבק השליטה בחברה שהיה צפוי להאפיל על הדיונים באסיפה. על-פי ההסכם, שני הדירקטורים הבלתי תלויים המומלצים על-ידי סטארבורד, ג'ון אולסון וגרג ווטרס וכן דירקטור בלתי תלוי נוסף שעליו סוכם במשותף, ג'ק לזר, מונו מיידית לדירקטוריון.

מכיוון שהדירקטוריון לא יורחב מעבר ל-11 החברים בו כיום, ההסכם מוביל לעזיבתם של דב בהרב, שי כהן וטום ריורדן מהדירקטוריון. בנוסף, תום וותרפורד הסכים לכהן כיו"ר ועדת הביקורת עד ל-2 במרץ 2019, ובאותו מועד יעזוב את הדירקטוריון. נשיא ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן (בתמונה למעלה) הודה להם על תרומתם לחברה. ההסכם מעניק לסטארבורד את הזכות למנות נציג מטעמה לדירקטוריון אם יעדי ביצוע תפעולים מסוימים לא יושגו במהלך השנה הקרובה.

"אנו שמחים שהגענו להסכם זה עם סטארבורד ומקבלים בברכה את הדירקטורים החדשים לדירקטוריון של מלאנוקס", אמר יו"ר הדירקטוריון ארווין פדרמן. "הדירקטורים החדשים יסייעו להגביר את ההתמקדות בצמיחה ושיפור הרווחיות". פיטר פלד, חבר הנהלת סטארבורד, אמר שמלאנוקס הינה חברה יוצאת דופן עם פוטנציאל גדול לצמיחה עתידית ורווחיות גבוהה. "אנו בטוחים כי הדירקטוריון החדש יתמוך במנהל תאגידי ופיקוח יעילים, ואנחנו מצפים להמשך של תוצאות משופרות בשורה העליונה והתחתונה".

במסגרת ההסכם, סטארבורד, אשר מחזיקה בכ- 10.5% מהון המניות המונפק של מלאנוקס, תסיר את רשימת הדירקטורים שלה ותצביע עם כל מניותיה בעד כל אחד ממועמדי דירקטוריון מלאנוקס באסיפה השנתית הקרובה של בעלי המניות. כמו כן, סטארבורד תהיה כפופה להוראות מניעות מקובלות מסוימות לתקופה שתסתיים לפני האסיפה הכללית השנתית של שנת 2019.

הדירקטורים החדשים מביאים ניסיון רב בתעשיית השבבים העולמית. ג'ק לזר מכהן כיועץ עסקי עצמאי וחבר בדירקטוריונים של Silicon Laboratories ו-Quantenna Communications. בעבר הוא שימש כסמנכ"ל הכספים של GoPro וסגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי ומנהל כללי של Qualcomm Atheros, שנרכשה על-ידי Qualcomm במאי 2011.  ג'ון אולסון שימש בעבר כסמנכ"ל הכספים של Xilinx, אליה הצטרף לאחר 25 שנה בתפקידי ניהול כספים בחברת אינטל העולמית. גרגורי ווטרס משמש כנשיא ומנכ"ל יצרנית השבבים Integrated Device Technology, אליה הגיע מחברת Skyworks Solutions שבה הוביל הוביל את הפעילות העסקית האלחוטית של החברה.

למידע נוסף בנושא: מאבק השליטה בחברת מלאנוקס 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות