Trax גייסה 125 מיליון דולר לפי שווי של 850 מיליון דולר

2 יולי, 2018

טראקס פיתחה טכנולוגיה שמסייעת לרשתות קמעונאיות לנהל את המלאים ואת אסטרטגיית מידוף המוצרים באמצעות זיהוי תמונות ממוחשב. בשנתיים האחרונות צמחו הכנסותיה של החברה ב-600%

חברת טראקס (Trax Image Recognition) הישראלית־סינגפורית, המפתחת טכנולוגיה לזיהוי תמונה לעולם הקמעונאות, הודיעה היום כי השלימה את הגיוס הגדול ביותר בתולדותיה – בהיקף של 125 מיליון דולר. טראקס גייסה את ההון לפי שווי חברה של 850 מיליון דולר. סך גיוסיה של החברה עומד עד כה על 235 מיליון דולר.

סבב הגיוס הנוכחי הובל על ידי Boyu Capital, אחת מקרנות ההון הפרטיות הגדולות בסין. בגיוס גם השתתפה חברת המדיה הבריטית D.C. Thomson. בסוף 2016 דווח כי החברה שוקלת לבצע הנפקה בבורסה הישראלית לפי שווי של כ-800 מיליון שקל (מעט יותר מ-200 מיליון דולר). עם זאת, המהלך לא הבשיל בסופו של דבר. ראוי לציין כי הגיוס הנוכחי מבטא גידול של פי 3.5 בשווי המוערך של החברה תוך פחות משנתיים. בהחלט ייתכן כי הגיוס הנוכחי מלמד על כוונתה של החברה לבצע הנפקה בבורסה גדולה יותר, בהונג קונג, סינגפור או בנסד"ק.

טראקס פיתחה מערכת שנועדה לסייע לרשתות קמעונאיות לנהל את המלאים ואת אסטרטגיית מידוף המוצרים באמצעות טכנולוגיה של ניתוח ועיבוד תמונה. הפיתוח מאפשר לצלם את המדפים באמצעות מצלמות הסמרטפון או הטאבלט ולקבל נתונים בזמן אמת אודות המצאי והחוסרים במלאים, וניתוח של פרישת המוצרים במדף בחנויות הרבות של הרשת. הפלטפורמה מסוגלת לנתח ולעבד במהירות תמונות ממאות אלפי חנויות ולקבל תמונת מצב על מצב המלאים והמדפים, ולמעשה מבצע אוטומטיזציה של פעילות הספירה הידנית שבדרך כלל מבצעים המחסנאים ועובדי החנות.

המערכת של טראקס סוקרת מדי חודש יותר מ-8 מיליון תמונות בכל חודש, המייצגות כרבע מיליארד מוצרים ב-45 מדינות, ומספקת ללקוחות מודיעין עסקי בזמן אמת, תובנות והמלצות לקמעונאי. המערכת גם יודעת לתת חיזוי מגמות והמלצות לשיפור חוויית הלקוח.

טראקס הוקמה ב-2010 על ידי יואל בר־אל ודרור פלדהיים. מטה החברה ממוקם בסינגפור, ומרכז הפיתוח הגדול שלה ממוקם בתל אביב ובו מועסקים כ-130 עובדים. לחברה יש משרדים ברחבי אסיה פסיפיק, אירופה, המזרח התיכון, צפון אמריקה ודרום אמריקה. בין הלקוחות של טראקס ניתן למצוא מותגים מובילים כגון קוקה קולה, AB inBev, הייניקן, נסטלה והנקל, פרוקטר וגמבל ואנהאוזר-בוש.

צמיחה של 600%

בטראקס מציינים כי החברה נהנתה בשנתיים האחרונות מצמיחה של 600%, והיא צופה כי הכנסותיה ב-2018 יעמדו על 100 מיליון דולר. על פי החברה, אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה היא השוק בסין, והצטרפותה של Boyu Capital תסייע לחברה להרחיב את פעילותה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

Trax נוסדה ב-2010 על ידי יואל בר-אל ודרור פלדהיים. מטה החברה ממוקם בסינגפור, משם גם פועל בר-אל, ומרכז פיתוח גדול בתל אביב. בנוסף, החברה מפעילה משרדים ברחבי אסיה פסיפיק, אירופה, המזרח התיכון, צפון אמריקה ודרום אמריקה, ובין לקוחותיה נמצאים מותגים מובילים כגון קוקה קולה, AB inBev, הייניקן, נסטלה והנקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , גיוסי הון