ברנמילר מקימה מפעל ייצור למערכות אגירת אנרגיה

4 יולי, 2018

המפעל מוקם בדימונה בהשקעה של כ-76 מיליון שקל. הוא ייצר מערכות אגירת אנרגיה שישמשו בעיקר בתחנות הכוח של החברה. ברנמילר תגייס למפעל כ-130 עובדים מהסביבה

בתמונה למעלה: אבי ברנמילר באתר ההקמה של תחנת הכוח רותם 1

חברת ברנמילר אנרג'י מראש העין (Brenmiller) מתחילה בפרוייקט הקמת מפעל ייצור למערכות אגירת אנרגיה בדימונה, בהשקעה כוללת של כ-76 מיליון שקל. החברה הודיעה שהיא תגייס כ-130 עובדים חדשים שיועסקו במפעל הייצור. להערכתה המפעל יכול להגיע להיקף מכירות של כ-230 מיליון שקל בתוך כחמש שנים, בעיקר ממכירת רכיבי אגירה לפרויקטים שהיא מפתחת בחו"ל. בשבוע שעבר החברה קיבלה את אישור רשות ההשקעות לקבלת מענק של 15 מיליון שקל, המייצג כ-20% מההשקעה.

מערכת האגירה של ברנמילר נטענת ממספר מקורות אנרגיה, בהם שמש ורוח, גז טבעי וחום שיורי – ומייצרת קיטור יציב המתאים לייצור חשמל או ליישומים תעשייתיים. טכנולוגיה זו מתאימה לתחנות מסוגים וגדלים שונים, ותומכת במערכות הולכת וחלוקת חשמל באמצעות הסטת אנרגיה משעות השפל לשעות שיא הצריכה.

מודול אגירת האנרגיה של ברנמילר אנרג'י, אשר ייוצר בדימונה
מודול אגירת האנרגיה של ברנמילר אנרג'י, אשר ייוצר בדימונה

בנוסף לפרויקטים בחו"ל, מקימה ברנמילר בימים אלה את תחנת האגירה רותם 1 בדימונה, הצפויה להתחבר לרשת החשמל ברבעון הראשון של 2019. מדובר בפרויקט הראשון מתוך שניים שמקימה החברה בישראל. מרבית המימון לפרויקט זה מגיע מבנק לאומי. רותם 1 מבוססת על טכנולוגיית אגירת חום חדשנית, המאפשרת הפקת חשמל נקי מהשמש גם בלילה. התחנה צפויה לספק חשמל נקי לרשת החשמל עד 24 שעות ביממה, ותמכור חשמל לרשת הארצית לתקופה של 20 שנה. בחודש פברואר השנה היא חתמה על הסכם להקמת השדה הסולארי של רותם 1, אשר יוקם על-ידי חברת Ingemetal Energias בהשקעה של כ-2.7 מיליון אירו.

הפרויקט השני שמקימה ברנמילר בישראל הוא רותם 2, גם הוא בדימונה. תחנה זו צפויה להתחבר לרשת החשמל הארצית ברבעון השני של 2020. עלות הקמת שתי תחנות האגירה, רותם 1 ורותם 2, מוערכת בכ-200 מיליון שקל. מנכ"ל ברנמילר אנרג'י, אבי ברנמילר, שמרכז הייצור שיוקם בדימונה הוא מהמתקדמים ביותר בתחום האגירה, "וצפוי לצמוח משמעותית בשנים הקרובות".

חברת ברנמילר אנרג׳י הוקמה ב-2012 על-ידי אבי ברנמילר, מנכ"ל סולל לשעבר, וקבוצת מהנדסים שפרשו מסולל לאחר מכירתה לסימנס הגרמנית ב-2009. טכנולוגיית האגירה שפיתחה החברה מאפשרת לאגור חום ממגוון מקורות אנרגיה ולהמירו לחשמל נקי בכל שעות היממה. החברה נמצאת בשליטת אבי ברנמילר המחזיק בכ-70% ממניותה. כיום היא נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של כ-170 מיליון שקל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות