נחשפו הסטארט-אפים של השב"כ

4 יולי, 2018

"שיגור" וירטואלי של רופא לזירת אירוע, הרחבת המציאות על-ידי חיבור בין האדם לרחפן, חיזוי מדויק של התנהגות משתמשים ברשת וטכנולוגיה לניטור דיס-אינפורמציה. אלה הטכנולוגיות שהצטרפו לתוכנית ההאצה של השב"כ

שירות הביטחון הכללי הכריז על שבע חברות סטארט-אפ שנבחרו להשתתף במחזור הראשון של תוכנית האצה משותפת לשב"כ ולקרן ההון סיכון של אוניברסיטת תל אביב, TAU Ventures. המחזור יתמקד במיזמים בשלבים מוקדמים בתחומי הבינה המלאכותית עם דגש על טכנולוגיות עיבוד שפה טבעית, רובוטיקה ומידע. התכנית תמשך כ-4 חודשים ובמסגרתה יקבלו המשתתפים מענק של 50 אלף דולר וליווי של מומחי תוכן ומומחי טכנולוגיה מהשב"כ, לצד ייעוץ מטעם האוניברסיטה והתעשייה. החיבור לשב"כ יפתח בפני היזמים גם אפשרויות לבחינת שיתופי פעולה עם הארגון הבטחוני.

אדם-רחפן משוטט בשמיים

החברות שנבחרו כוללות את CannyAI, שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לערוך, לשנות ולסנתז וידיאו בעזרת בינה מלאכותית עבור תעשיית הקולנוע והטלוויזיה, חברת AutoPlay AI המפתחים בוטים הבודקים מוצרי תוכנה באופן אוטונומי, חברת אקסטנד המפתחת טכנולוגיה להרחבת המציאות באמצעות חיבור בין יכולות האדם לרחפן, ובכך מאפשרת "להשתלט על השמיים" במגוון אפליקציות. חברות נוספות בתוכנית: Clone, המפתחת טכנולוגיות מציאות מדומה ורבודה כדי לאפשר למשתמש ״לשגר״ באופן וירטואלי כל אדם מרוחק אל סביבה היעד – למשל לשגר רופא אל פצוע מרוחק.

חברת Talamoos, המפתחת פלטפורמות מבוססות למידת מכונה וביג-דאטה לחיזוי הפעולות וההעדפות העתידיות של משתמשים. חברת Cyabra, פיתחה מוצר להגנת גופים בפני דיס-אינפורמציה, זהויות בדויות ועוד, וחברת Legal Automation, המפתחת מערכת המסוגלת לנתח מסמכים באופן אוטומטי ולהחיל עליהם לוגיקה ולקבל החלטות בהתאם.

"רוח חדשה בשב"כ"

ראש השב"כ, נדב ארגמן, אמר השבוע באירוע חשיפת הזוכים, שהארגון חייב להיות בחזית הטכנולוגיה. "המשמעות היא לעצב מחדש את התפיסה הטכנולוגית של הארגון ולחבר אותנו לרעיונות ולפתרונות חדשניים, שיתנו את המענה הטוב ביותר לצרכים שלנו. אם הייתם שואלים מישהו מאנשי השב״כ לפני שלוש שנים האם תוכנית כזו יכולה להתקיים בארגון שלנו, התשובה שהייתם היא 'לא'. התוכנית הזו מעידה מעידה על רוח חדשה בשב"כ".

מנהל שותף ב-TAU Ventures, נמרוד כהן, אמר: "במהלך העבודה עם השב"כ גילינו גוף פתוח, חדשני ומהיר. אני מאמין ששני הצדדים שמחים וגאים על החיבור שנוצר. שבעת הסטארט-אפים נבחרו בקפידה רבה ומהווים בעיני את חוד החנית של הטכנולוגיה העמוקה בישראל. נעשה הכל על-מנת לסייע להם להגיע למקומות אליהם הם שואפים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: ביג דאטה , בינה מלאכותית , השקעות והון סיכון , חברות סטראט-אפ