אלביט משיקה את Hermes 900 StarLiner

12 יולי, 2018

המל"ט מסוגל לפעול במרחב טיסה אזרחי לצד מטוסים מאוישים וכולל מערכות בטיחות המאפיינות מטוסים מאוישים. צבא שווייץ יקבל את המטוסים הראשונים בשנת 2019. "זוהי פריצת דרך מבחינתה של אלביט"

חברת אלביט מערכות (Elbit) מתחילה בשיווק גרסה חדשה של המל"ט הרמס 900, אשר יכול לנוע במרחב הטיסה של מטוסים אזרחיים מאוישים. המל"ט החדש, הרמס 900 סטארליינר (HermesTM 900 StarLiner), מיועד לטיסות בגובה ביניים ולזמן שהייה ארוך (MALE- Medium Altitude Long Endurance). הוא יכול לפעול במזג אוויר קשה ועומד בדרישות תקן STANAG 4671 של נאט"ו. אלביט מסרה שהמל"ט מיועד לפעול במרחבי טיסה לאומיים לצד מטוסים אזרחיים מאוישים.

לאחרונה החברה סיימה סידרת ניסויי טיסה שנימשכו כשנה, ובמימים אלה המטוס מבצע בימים טיסות בפארק הלאומי מצדה, ברישוי רשות התעופה האזרחית הישראלית. מל"טים נוספים מסוג זה (המכונה בשוויץ Hermes 900 HFE) מורכבים בימים אלו עבור צבא שוויץ, כאשר אספקה ושילוב במרחב הטיסה הלאומי של שווייץ מתוכננות להתבצע במהלך שנת 2019. החברה מסרה שמדינות אירופה ממקדות כיום מאמצים בביטחון גבולות וביטחון פנים, והדבר מביא לגידול בביקוש למערכות מל"ט בשלות המסוגלות להשתלב במרחבי הטיסה האזרחיים.

מערכות בטיחות מסוג חדש בעולם המל"טים

המל"ט הרמס 900 סטארליינר פותח על בסיס הניסיון המצטבר בהפעלת מטוסי הרמס 900 והרמס 450, והותאם בצורה מלאה לדרישות הרגולציה לפעילות במרחבי טיסה לאומיים-אזרחיים באירופה. כדי לעמוד בדרישות הרגולציה לפעילות במרחבי טיסה אזרחיים לא מופרדים, היה צורך לתכנן את המערכת המל"ט בהתאם לתקינה של נאט"ו, ולשלב בה טכנולוגיות בטיחות כמו מערכת גילוי ומניעת התנגשות במטוסים ומערכת אזהרת קירבה לקרקע ומניעת התנגשות בקרקע.

בנוסף, הוא כולל מערכות המראה ונחיתה אוטומטיות בתנאי אל-ראות, יתירות של מערכות התקשורת בקו הראייה ומעבר לו, מערכות טיסה במזג אוויר קיצוני המונעות היווצרות קרח (De-Icing) בכנפיים ויכולת עמידה בפגיעה ישירה של ברק. מנכ"ל חטיבת המודיעין באלביט, אלעד אהרונסון, אמר שמבחינת החברה המטוס החדש הוא פריצת דרך. "המל"ט החדש מותאם באופן מלא לטיסה במרחב האזרחי".

המטוס החדש יכול לשהות באוויר 36 שעות ברציפות בגובה של עד 30,000 רגל. הוא שוקל 1,600 ק"ג בזמן ההמראה ויכול לשאת מטעד במשקל של עד 450 ק"ג. המל"טים ממשפחת הרמס 900 נמצאים בשימוש צה"ל וצבאות אחרים בעולם ומסוגלים לבצע שתי משימות שונות בו-זמנית, המנוהלות באמצעות שתי תחנות בקרה קרקעיות נפרדות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון

פורסם בתגיות: אלביט , הרמס 900 , מל"ט