טליט מוכרת את חטיבת הרכב לחברה סינית

15 יולי, 2018

העיסקה בהיקף של 105 מיליון דולר כוללת גם את מרכזי הפיתוח של Telit בתחום הרכב בישראל, בצרפת ובבלגיה. ההון ישמש להפחתת החוב הפיננסי של החברה ולמימון ההתמקדות בתחום הליבה המרכזי של IoT תעשייתי

חברת טליט (Telit) מוכרת את חטיבת הרכב שלה לחברת TUS International  הסינית תמורת 105 מיליון דולר במזומנים. הסכום ישמש להפחתת החוב של טליט המסתכם כיום בכ-25 מיליון דולר, ולשיפור המבנה הפיננסי שלה. העיסקה צפויה להסתיים בסוף 2018. חטיבת הרכב של טליט פועלת בעיקר באמצעות חברה בת הרשומה בבלגיה בשם Telit Automotive Solutions.

היא החלה לפעול בשנת 2014 בעקבות עקבות רכישת חטיבת הטלמטריה לרכב של NXP, שפיתחה את פלטפורמת (Automotive Telematics On-board unit Platform). טליט רכשה אותה ב-9 מיליון דולר והיא מספקת מודולי תקשורת לקבלני מערכות בתעשיית הרכב המבוססים על תקשורת סלולרית כמו 3G ו-LTE-A. מנכ"ל טליט, יוסי פייט, אמר שהעיסקה תעניק לחברה את הגמישות הפיננסית הדרושה כדי לחזק את מעמדה בתחום החומרה והשירותים לשוק ה-IoT. החברה הסבירה שהיא תתמקד בתחום ה-IoT התעשייתי (IIoT).

חברת TUS הסינית מספקת מערכות בטיחות לרכב המבוססות על שימוש במצלמה (ADAS). היא אחת מ-12 החברות שהקימו את פלטפורמת הבקרה הסינית באמצעות ענן (China national ICV cloud control platform), ומתכננת להתמקד בתחומי התקשורת בין כלי-רכב לכלי-רכב ולתשתיות (V2X), ופתרונות תקשורת מבוססי הדור החמישי (5G) למערכות ADAS ולרכב אוטונומי. חברת TUS היא גם מחזיקת המניות הגדולה ביותר בחברת ההשקעות Tus-Holdings שהוקמה על-ידי האוניברסיטה הממשלתית צינגואה (Tsinghua), אשר קיבלה הון ממשלתי כדי לחזק את תעשיית השבבים הסינית. חברת TUS נמצאת כעת במגעים כדי לקבוע האם היא תקבל הלוואה בנקאית או שהיא תחליט על גיוס של 50 מיליון דולר לצורך מימון העיסקה.

טליט נפרדת מחטיבה צומחת

חטיבת הרכב של טליט מעסיקה כ-110 עובדים ומפעילה מרכזי פיתוח בצרפת בבלגיה ובישראל. מדובר בחטיבה צומחת שמכירותיה בשנת 2017 הסתכמו בכ-63.2 מיליון דולר – צמיחה של כ-42% בהשוואה למכירות של 30.5 מיליון דולר ב-2015. עד היום היא סיפקה כ-5 מיליון מודולי תקשורת ליצרני רכב. לצורך השלמת העיסקה, תאגד טליט את כל המחלקות העוסקות בתחום הרכב תחת יישות אחת, שתועבר לידי TUS ותמשיך לפעול כחברה בת עצמאית בבעלותה של היצרנית הסינית. הדבר כולל את החברה בצרפת, ואת הקבוצות נוספות בישראל, בקוריאה ובגרמניה, שיירשמו כחברות בנות של החברה הבלגית. בנוסף, יועבר לרשותה כל הקניין הרוחני של טליט בתחום, שיאפשר לחברה החדשה לפעול כיישות מלאה ועצמאית.

במובנים רבים העיסקה לא מפתיעה: בחודש אוגוסט 2018 הודיעה טליט שהיא בוחנת את מכירת חטיבת הרכב שלה, שאחת מהלקוחות הגדולות שלה היא יצרנית כלי-הרכב החשמליים Tesla הנמצאת בבעלות אלון מאסק. חברת TUS מתכננת לפתח מודולי תקשורת וטלמטריה בתקני הסלולר החדשים ולמקד את מאמצי השיווק בעיקר בשוק הסיני, שלהערכתה הוא שוק הרכב הצומח הגדול ביותר בעולם.

חברת Telit הוקמה בשנת 2000 על-ידי הישראלי עוזי כץ, ופועלת במתכונת גלובלית המעסיקה קרוב ל-500 עובדים בעולם, בהם כ-100 עובדים ברמת החייל בתל-אביב ובמכללת עמק הירדן בצמח. החברה מתמקדת בייצור מודולי תקשורת M2M (מכונה למכונה) עבור אינטגרטורים גדולים המשלבים את המודולים שלה בתוך הפתרונות שלהם, וכן פתרונות קישוריות להתקני IoT (האינטרנט של הדברים). בשנה האחרונה החברה סובלת מטלטלות קשות.

בחודש אוגוסט 2017 נאלץ המנכ"ל עוזי כץ להתפטר בשל חשדות שהיה מעורב בעיסקת נדל"ן לא חוקית בארה"ב, וכיום ההנהלה נמצאת במאבקי כוח מול קרן ההון הסינית מהונג קונג, Run Liang Tai Management, שהגדילה את אחזקותיה בחברה בחודש האחרון ל-15.2% מהמניות, והיא כעת בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה.

לכתבות נוספות על חברת טליט: Telit

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , חדשות , תקשורת