היעד החדש של מלאנוקס: מיליארד דולר ב-2018

18 יולי, 2018

שבוע לאחר שקרן סטאבורד-ואליו הקטינה את אחזקותיה בחברה, מלאנוקס הפתיעה את השוק עם רבעון מצויין המייצג עלייה של 27% במכירות ומעבר לרווח נקי של 16.5 מיליון דולר. וולדמן: "ההצלחה היא תוצר של אסטרטגיית מו"פ ארוכת טווח"

Mellanox CEO Eyal Waldman

ימים ספורים לאחר שהקרן האקטיביסטית סטארבורד-ואליו החליטה לצמצם את משקלה בחברת מלאנוקס (Mellanox) ומכרה חלק ממניותיה מכריזה מלאנוקס על תוצאות רבעוניות החורגות בהרבה מעבר לתחזיות השוק. מדובר בכניסה מצויינת לדיוני אסיפת בעלי המניות השנתית של החברה שתתכנס בשבוע הבא, כדי לבחור בדירקטוריון שנקבע בהסכם פשרה בין הנהלת החברה לבין קרן סטארבורד. הקרן, שרכשה בבסוף שנת 2017 כ-10.7% ממניות מלאנוקס, נכשלה בניסיון להדיח את הדירקטוריון, ומכרה לפני שבוע חלק מהמניות תמורת כ-67 מיליון דולר, ומחזיקה כעת בכ-8.6% בלבד ממניות החברה.

שיפור בשורה העליונה ובשורה התחתונה

מכל מקום, הדו"ח האחרון של מלאנוקס, מעמיד באור מגוחך את הטענות של הקרן שהחברה אינה שאפתנית מספיק ביעדיה. ברבעון השני של 2018 צמחו מכירות מלאנוקס בכ-26.7% להיקף של 268.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-212 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. גם בשורה התחתונה היא הביסה את התחזיות: החברה דיווחה על רווח נקי של 16.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-8 מיליון דולר אשתקד. החברה צופה שהמכירות ברבעון השישי יסתכמו ב-270-280 מיליון דולר.

גם בחישוב חצי-שנתי, מלאנוקס מפגינה צמיחה מהירה: המכירות במחצית הראשונה של 2018 הסתכמו בכ-520 מיליון דולר, בהשוואה לכ-400 מיליון דולר אשתקד, ומעבר מהפסד של כ-20 מיליון דולר לרווח נקי של כ-54 מיליון דולר. מלאנוקס ניצלה את ההזדמנות לשפר את התחזית השנתית שלה: בשנת 2017 הסתכמו מכירותיה ב-864 מיליון דולר. בינואר 2018 היא הכריזה על יעד מכירות שאפתני של 990 מיליון דולר, והיום היא מעדכנת אותו כלפי מעלה וצופה שהשנה היא תעבור את מחסום המיליארד דולר, עם מכירות של 1.06-1.08 מיליארד דולר.

מניית מלאנוקס בנסד"ק מאז כניסתה של קרן סטארבורד-ואליו לחברה, בשמונת החודשים האחרונים
מניית מלאנוקס בנסד"ק מאז כניסתה של קרן סטארבורד-ואליו לחברה, בשמונת החודשים האחרונים

מה הם מנועי הצמיחה של 2018? נשיא ומנכ"ל החברה, איל וולדמן, מסביר אותה בהשקעה ארוכת הטווח שהחברה ביצעה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand מהירות, בקצבים של יותר מ-25Gbps. המכירות של פתרונות הקישוריות לאיתרנט צמחו ב-81% בחישוב שנתי, ופתרונות האיניפיניבנד שלנו מצויים כיום בשלושת מחשבי העל החזקים ביותר בעולם, ובארבעת מתוך חמשת מחשבי העל החזקים ביותר בעולם".

כולם הרוויחו מהמאבק המתוקשר

עדיין לא ברור האם קרן סטאבורד מאבדת עניין במלאנוקס, או שהעיסקה משבוע שעבר היא ארוע חד-פעמי, שנובע משיקולים של הקרן שאינם קשורים ישירות במלאנוקס. אולם ראוי לציין שמנקודת המבט של המשקיעים, המאבק שהתנהל בחצי השנה האחרונה בין ההנהלה לבין הקרן, תרם רבות למניית מלאנוקס בנסד"ק. לפני שנה נסחרה מניית מלאנוקס במחיר של 44.5 דולר, ואילו כיום היא נבחרת במחיר של 83.55 דולר, המעניק לה שווי שוק כ-4.47 מיליארד דולר. בשורה התחתונה: המאבק המתוקשר והתוצאות הפיננסיות הטובות הכפילו את שווי החברה בבורסה, ואפילו סטארבור הרוויחה לא רע מהעיסקה שביצעה לפני שבוע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות