אורביט: הסכם עם חיל האויר האמריקני בהיקף 109 מיליון שקל

18 יולי, 2018

במסגרת ההסכם, אורביט תספק שירותי שדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות תקשורת מוטסות במטוסי תדלוק אווירי מסוג KC-135

[בתמונה: מטוס תדלוק KC-135 מתוצרת בואינג]

חברת אורביט (Orbit) הודיעה היום על זכייה בהסכם אסטרטגי עם משרד ההגנה האמריקני לשדרוג, שירות ותחזוקה עבור מערכות ניהול תקשורת מוטסות מסוג ADAS המותקנות במטוסי התדלוק האווירי KC-135 Stratotanker מתוצרת בואינג של חיל האוויר האמריקני בשווי כולל של כ-109 מיליון שקל. מניית החברה מזנקת הבוקר בעקבות ההודעה ביותר מ-7%.

בהתאם להסכם, אורביט תספק שירות למערכות תקשורת הפנים ותשדרג את יחידות ההפעלה במערך מטוסי KC-135 על פני תקופה של כחמש שנים. על פי ההודעה באתרמשרד ההגנה האמריקני, העבודות יתבצעו על ידי חברת-הבת של אורביט בארצות הברית, הנמצאת בדירפילד ביץ', קליפורניה, וצפויות להסתיים ביולי 2023. באורביט מציינים כי ההסכם יאפשר לחיל האוויר האמריקאי להמשיך וליהנות מרמת תחזוקה גבוהה ומביצועים איכותיים של מערכות התקשורת המתקדמות שברשותו.

משרד ההגנה האמריקני הוא אחד הלקוחות החשובים ביותר של אורביט. אורביט מספקת לחיל האוויר האמריקני מערכות תקשורת ושירותי תחזוקה ושדרוג למעלה מעשור שנים. לאורך השנים חידש והרחיב משרד ההגנה האריקני מספר פעמים את חוזה ההתקשרות עם אורביט.

מנכ"ל אורביט איתן ליבנה ציין כי הרחבת החוזה מעידה על שביעות הרצון של חיל האוויר האמריקני מהמערכות של אורביט ומערך השירות של החברה. "מדובר במערכות משימה קריטיות במערך המטוסים המבצעיים בחיל האוויר האמריקני, ואנו גאים על הבחירה באורביט כחברה אשר תמשיך להעניק שירות ותמיכה למערכות חיוניות אלו בשנים הבאות," הוסיף ליבנה.

חברת אורביט, נמצאת בשליטת קרן פימי, מספקת מערכות תקשורת למשימות חיוניות  (Mission-Critical) ומסחריות עבור יישומים בים, ביבשה, באוויר ובחלל, ובכלל זה מערכות תקשורת לוויינית ניידות, פתרונות עקיבה וטלמטריה, מערכות לניהול תקשורת פנים במטוסים ומערכות לתצפיות מהחלל.

לקוחות החברה כוללים כ-20 ציים ימיים מובילים ברחבי העולם, אינטגרטורים גדולים כגון איירבאס, בואינג, לוקהיד מרטין, נורת'רופ גרומן ורוקוול קולינס, ספקי שירותי תקשורת כגון סלקס, טלספאציו, יוטלסאט, ניוסאט, גילת והאריס קאפרוק, ארגונים העוסקים בתצפית מהחלל כגון אימאג'סאט וסוכנויות חלל אירופאיות וארגונים ביטחוניים וממשלתיים. החברה אורביט נמצאת ברבעונים האחרונים במגמת צמיחה, בעיקר הודות לגידול בפעילותה ביבשת אמריקה ובישראל. לאחר שב-2015 וב-2016 רשמה החברה ירידה בהכנסות, בשנת 2017 צמחו הכנסותיה ב-30.8% והסתכמו ב-39.0 מיליון דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: תעופה וביטחון