סופטוויל תפתח גלגלים חכמים בפרויקט פיתוח רכב של האיחוד האירופי

18 יולי, 2018

פרויקט ראשון לסופטוויל בתחום הרכב. החברה תשתף פעולה עם קרייזלר, Iveco ופיאט, ותהיה אחראית על פיתוח מערכות מתקדמות בתוך הגלגל עצמו כדי לשפר את בלימת הזעזועים וההנעה

חברת סופטוויל (Softwheel) הישראלית, המפתחת גלגלים חכמים לכסאות גלגלים, אופניים וכלי רכב, נבחרה להצטרף לפרויקט של האיחוד האירופי לפיתוח רכב מסחרי בינוני על בסיס רכב של חברת פיאט. הרכב ישלב טכנולוגיות חדשות לרכב חשמלי והיברידי וטכנולוגיות מתקדמות מתחומים נרחבים, ביניהם הנעה חשמלית, שיכוך, טעינה ועוד. שותפות נוספות לפרויקט הן יצרניות הרכב קרייזלר, ענקית המשאיות האיטלקית Iveco, ופיאט. גלגליה של סופטוויל משווקים כיום בעיקר בתחום כיסאות הגלגליים ובתעשיית האופניים, וזהו הפרויקט הראשון בתחום הרכב שעליו מדווחת החברה.

האיחוד האירופאי השקיע בפרויקט 112 מיליון אירו במסגרת תוכנית "HORIZON 2020" של האיחוד. שמטרתה לבחון טכנולוגיות אשר יגדירו את רכבי העתיד ויסייעו בהפחתת פליטות מזהמים. חלקה של סופטוויל בפרויקט הוא 7 מיליון דולר, והיא תהיה אחראית על פיתוח מערכות מתקדמות בתוך חלל הגלגל, בניהן מערכת מתלים שתאפשר בלימת זעזועים משופרת ומערכת הנעה שתשלב מנועים קומפקטיים וחשמליים בתוך הגלגלים. הטכנולוגיות של סופטוויל מנצלות את נפח הגלגל ומעבירות לתוכו מערכות שונות כדי לפנות משמעותית את הנפח והמשקל ברכב עבור מטען, נוסעים וסוללות.

האתגר הבא: התאמת הגלגל החכם לתחום הרכב

סופטוויל פיתחה גלגל חכם הכולל 3 זרועות של בולמי זעזועים במקום החישורים המסורתיים בגלגל ומנגנון נעילה שננעל ונפתח בהתאם לתנאי הדרך. המערכת הינה אדפטיבית וסימטרית ומתאימה את עצמה לתנאי הדרך. כלומר, כאשר הגלגל נתקל במכשול כלשהו כגון מהמורה או מדרגה המערכת הופכת להיות גמישה וסופגת את האנרגיה, וכאשר הדרך ישרה וללא מכשול הגלגל נותר קשיח ומאפשר נסיעה רציפה במהירות גבוהה. כמו כן, המערכת כוללת חיישנים אשר אוספים מידע על הנסיעה ומאפשרים לחשב את כמות האנרגיה הנדרשת בהגעה מנקודה לנקודה. על פי החברה, לטכנולוגיה הזו מספר יתרונות ובהם חיסכון משמעותי במשקל ובאנרגיה, הפחתת עלויות הייצור והתחזוקה של כלי הרכב ושיפור ניכר בבטיחות הנסיעה.

הטכנולוגיה של סופטוויל מיושמת כיום בעיקר בשוק כסאות הגלגלים ושוק האופניים. ואולם, את טכנולוגיית הבלימה של סופטוויל ניתן למעשה ליישם בכל רכב גלגלי והיעד המרכזי של החברה כעת הוא להיכנס לתעשיית כלי הרכב.  ההצטרפות לפרויקט של האיחוד האירופי יעמיד למבחן את האפקטיביות של הטכנולוגיה של החברה בתחום הרכב, שבו היא עדיין אינה פעילה ברמה המסחרית. הצלחה בפרויקט עשויה לפתוח פתח לשיתופי פעולה עם יצרניות רכב נוספות.

סופטוויל מעסיקה כיום 40 עובדים עם מרכז פיתוח בתל אביב ויש לה שני פסי ייצור בישראל ובקנדה. בין בעלי המניות בחברה הם ענקית הרכב היפנית NSK, בית ההשקעות אקסלנס, קבוצת רד בינת, גיל אגמון וארי ראב”ד.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , רכב אוטונומי

פורסם בתגיות: softwheel , סופטוויל