צוואר בקבוק: כושר הייצור של טאואר-ג'אז אינו עומד בעומס

26 יולי, 2018

יצרנית השבבים דיווחה היום על עלייה של 7% בהכנסות ברבעון השני. עם זאת, החברה פרסמה תחזית פושרת לרבעון הבא בשל ארגון מחדש של קווי הייצור שמוביל לעיכובים במשלוחים ללקוחות

מנייתה של טאואר-ג'אז (Tower-Jazz) צנחה היום בכ-7% במסחר בבורסת תל אביב לאחר הפרסום הבוקר של דו"חותיה לרבעון השני של 2018. קבלנית ייצור השבבים ממגדל העמק עמדה בתחזית ההכנסות שהציבה לעצמה, אך התחזית שפרסמה לרבעון הבא עוררה אכזבה בקרב המשקיעים והובילה לירידה חדה בערך המנייה, שנסחרת במקביל גם בנאסד"ק.

טאואר-ג'אז רשמה ברבעון השני עלייה של 7% במכירות להיקף של 335 מיליון דולר, בהתאם לצפי של החברה ושל האנליסטים. הדו"ח גם הצביע על עליות משמעותיות של 19%, 39% ו-45%, בהתאמה, ברווח הגולמי, התפעולי והנקי לעומת רבעון קודם.

עם זאת, שוק ההון בדרך כלל מגיב בעיקר לצפי ההכנסות העתידיות, וכאן הדו"ח של טאואר-ג'אז היה נמוך מהתחזיות. החברה צופה לרבעון השלישי הכנסות של 335 מיליון דולר, כלומר ללא שינוי בהשוואה לרבעון השני ונמוך משמעותית מציפיות האנליסטים להכנסות של 360 מיליון דולר. עם זאת, לגבי הרבעון הרביעי, החברה הציבה יעד שאפתני יותר להשגת הכנסות שיא לרבעון בטווח של בין 360-380 מיליון דולר.

צוואר בקבוק ודחיית משלוחים ללקוחות

בהתייחסו לתחזית ההכנסות הפושרת יחסית של החברה לרבעון הבא, הסביר מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוונגר, כי החברה מצויה כעת בתקופת מעבר, שבה היא משקיעה באופטימיזציה של קווי הייצור השונים של החברה כדי לתת מענה לצרכים המשתנים של חברות השבבים, בעיקר על רקע היערכות שוק התקשורת למהפכת הדור החמישי (5G). לאור זאת, החברה חווה כעת צוואר בקבוק שבו הביקושים עולים על כושר הייצור הנוכחי, ובעקבות כך היא אף נאלצת לדחות משלוחים לחלק מהלקוחות.

אלוונגר: "לגבי טכנולוגיית ה-SiGe עבור תשתיות תקשורת, הביקושים מצד לקוחות החברה הינם גבוהים מהציפיות שלנו ומכושר הייצור הנוכחי. בעקבות המספר הרב של תהליכי הייצור השונים אשר צריכים לעבור התאמה והכשרה, מועד ביצוע המשלוחים מכושר הייצור החדש שהוספנו נדחה מעט."

עם זאת, צוואר הבקבוק צפוי להיפתר בהמשך השנה ולהוביל לעלייה מחודשת בהכנסות. "תכננו את הרבעון השלישי כך שיכלול את תמהיל התחלות הייצור הנכון שיאפשר לנו להשיג את היעד שלנו – הגעה למכירות שיא ברבעון הרביעי של השנה, בטווח של 360 עד 360 מיליון דולר. אנו צופים שהמכירות ברבעון הרביעי ישקפו את מלוא מימוש יכולת הייצור המורחבת שלנו."

הביקושים לטווח הבינוני והארוך אף גבוהים מכושר הייצור המורחב

טאואר-ג'אז הפכה בשנים האחרונות לאחת מקבלניות ייצור השבבים הגדולות בעולם ואת 2017 סיימה עם הכנסות שיא של 1.39 מיליארד דולר. הצמיחה העקבית בהכנסות החברה בשנים האחרונות התאפשרה בעיקר הודות להגדלה המתמדת בכושר הייצור של החברה. לטאואר-ג'אז יש 7 מפעלי ייצור ברחבי העולם, שניים בישראל במגדל העמק, שניים בארצות הברית ושלושה ביפן.

כעת, לאור העלייה הצפויה בביקושים, טאואר-ג'אז תצטרך להמשיך את אסטרטגיית התרחבות הייצור וזאת כדי לתת מענה לעלייה בביקושים ולא לאבד לקוחות לחברות מתחרות.

"ביקושי הלקוחות שאנו רואים כעת לטווח הבינוני והארוך עבור מוצרי ה-SiGe, הינם אף מעבר ליכולת הייצור החדשה שתהיה לנו אחרי הרחבת כושר הייצור. לפיכך, אנו משקיעים בציוד נוסף עבור מפעל הייצור שלנו בניופורט ביץ’ (פאב 3), ציוד שצפוי להיכנס לקו הייצור ברבעון הראשון של 2019."

במהלך הרבעון האחרון הודיעה טאואר-ג'אז כי העבירה את מפעל הייצור שלה באוזו, יפן, לייצור המוני של רכיבי RF SOI. המתקן מיועד לבצע את הייצור בפרוסות סיליקון של 300 מ"מ ובגיאומטריה של 65 ננומטר. הרכיבים שייוצרו בו מיועדים לציוד תקשורת אלחוטית, נתבים, מרכזי מידע ותקשורת ועוד. כדי לספק כושר ייצור מובטח, חתמה טאואר-ג'אז על הסכם ארוך טווח עם חברת Soitec אשר תספק לה פרוסות לאורך מספר שנים במחיר קבוע.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס

פורסם בתגיות: TowerJazz , טאואר-ג'אז