נראה ש-DSPG משתחררת ממלכודת ה-DECT

30 יולי, 2018

לראשונה בתולדותיה, תפס שוק ה-DECT הדועך פחות ממחצית מהמכירות של יצרנית השבבים מהרצליה. המנכ"ל עופר אליקים: "אנחנו נמצאים עכשיו בנקודת תפנית, שבעקבותיה ייקבע עתידנו על-ידי המוצרים החדשים"

DSPG CEO

לאחר שנים רבות של השקעה בטכנולוגיות חדשות, סוף סוף הצליחה חברת DSP Group מהרצליה להקטין את תלותה במוצרי התקשורת הישנים המבוססים על טכנולוגיית DECT לטלפונים אלחוטיים, ולהגיע למצב שבו כ-52% ממכירותיה הן של מוצרים חדשים. חברת DSPG הוקמה בשנת 1987, ולאורך כל שנותיה תחום הפעילות העיקרי שלה היה בפיתוח וייצור שבבים לטלפונים אלחוטיים בתקן DECT. למרות שהיא נחשבת למובילה בתחום, זהו שוק דועך מכיוון שהלקוחות נוטשים את תחום הטלפונים האלחוטיים לטובת תקשורת סלולרית או תקשורת מבוססת Wi-Fi.

בשנים האחרונות ניסתה החברה לייצר תחומי צמיחה חדשים, ופיתחה טכנולוגיות חדשות בתחומים כמו VoIP, סלולר, ו-IoT, אולם לא הצליחה לצמצם את תלותה בשוק המצטמק של רכיבי DECT. מהבחינה הזאת, תוצאות הרבעון השני של החברה מהוות בשוקה – אומנם זהו עדיין השוק הגדול ביותר שלה – אולם הוא אחראי כעת רק לכ-48% מהמכירות. בשורה התחתונה, המכירות ברבעון ירדו בכ-2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-30.7 מיליון דולר. הבשורה הטובה היא שהמכירות של מוצרים חדשים המיועדים בשוקי ה-VoIP, SmartVoice והבית החכם, צמחו ב-7% והסתכמו בכ-15.8 מיליון דולר.

התחום העתידי החשוב ביותר של החברה, הוא ככל הנראה תחום ה-VoIP: מכירות השבבים לשוק הטלפוניה המשרדית צמחו ב-14% להיקף של כ-9.8 מיליון דולר. ההכנסות בשוק ה-SmartVoice צמחו אומנם ב-147%, אולם הן עדיין שוליות והסתכמו ב-2.2 מיליון דולר בלבד. שוק הבית החכם אינו מתרומם והמכירות בתחום ירדו ברבעון האחרון ב-27%, להיקף של כ-3.8 מיליון דולר בלבד. החברה דיווחה שחברת סיסקו בחרה במהלך הרבעון לשלב את שבבי הקול DVF1100, DCX8 ו DHX91 במיקרופונים האלחוטיים של מערכת הוועידה המשרדית החדשה שלה, ושנתחם הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם אמזון העולמית שבמסגרתו שבב DBMD5 של החברה קיבל  תו תקן בכל הקשור למכשירים בעלי 3 מיקרופונים המבוססים על שירותי ההפעלה הקולית ( Amazon Voice Services) של אמזון.

מנכ"ל DSPG, עופר אליקים, העריך שהמכירות ברבעון השלישי יהיו גבוהות מהמכירות ברבעון השני, "כתוצאה מביקוש למוצרי SmartVoice בטאבלטים ומהמשך הביקוש למוצרי VoIP. אנחנו נמצאים עכשיו בנקודת תפנית, שבעקבותיה ייקבע עתידנו על-ידי המוצרים החדשים". כעת צריך לראות האם גם המשקיעים סבורים שזה המהלך הצפוי. כיום נסחרת DSPG בבורסת נסד"ק לפי שווי שוק של כ-290 מיליון דולר. מחיר המניה שומר בשנה האחרונה על תנודתיות סביב ציר יציב של כ-12 דולר, כאשר לפני שנה היא נסחרה במחיר של 11.85 דולר, וכיום היא נסחרת במחיר של כ-12.80 דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תעשייה ישראלית

פורסם בתגיות: DSPG , סמיקונדקטורס , שבבים