סולאר-אדג' תובעת את וואווי על הפרת פטנטים שלה

31 יולי, 2018

התביעה הוגשה בבית המשפט המחוזי במנהיים גרמניה. סולאר-אדג' תובעת פיצויים ואיסור של מכירת ממירים ואופטימייזרים של וואווי בגרמניה, המפירים את הקניין הרוחני שלה

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מרחיבה את תביעת הפטנטים שלה כנגד חברת וואווי הסינית (Huawei) ואת המפיץ שלה בגרמניה, WATTKRAFT Solar GmbH. התביעה הוגשה לבית המשפט המחוזי במנהיים, גרמניה. התביעה הראשונית הוגשה בחודש הקודם, ובו האשימה סולאר-אדג' את וואווי בכך שהיא מוכרת בגרמניה ממירי הספק (בתמונה למעלה) למתח ישר (DC) המפירים את הפטנטים שלה בתחום הזה.

השבוע הרחיבה סולאר-אדג' את התביעה, וטענה שחברת וואווי מפיצה בגרמניה אופטימייזרים (optimizers), שהם אבזרים המייעלים את תפוקת האנרגיה המתקבלת מפאנלים סולאריים ומוודאים שהם פועלים בתוך עקומת העבודה האפוטימלית שלהם. סולאר-אדג' תובעת מבית המשפט למנוע מחברת וואווי למכור את האופטימייזרים שלה בשוק הגרמני, לפצות אותה על הנזק שנגרם לה ולאסוף מהלקוחות אופטיטמייזרים שנמכרו להם אשר מפירים את הקניין הרוחני של סולאר-אדג'.

"השגשוג של תעשיית האנרגיה הסולארית אפשרי רק כאשר התעשייה מנהלת תחרות בריאה והוגנת", אמר יו"ר ומנכ"ל סולאר-אדג', גיא סלע. "מה שאנחנו רואים שימוש לא חוקי בטכנולוגיות קנייניות יכול לפגוע בתעשייה כולה בשלב קריטי זה של תפנית בשוק האנרגיה". חברת סולאר-אדג' מחזיקה ב-129 פטנטים רשומים והגישה בקשות לעוד 169 פטנטים. החברה נחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום הייעול של הפקת אנרגיה סולארית, ומכרה עד היום 25.2 מיליון אופטימייזרים ועוד 1.1 מיליון ממירים למערכות הפקת אנרגיה סולארית.

חברת סולאר-אדג' מהרצליה פרצה אל השוק לפני קצת יותר מעשור עם טכנולוגיה חדשנית המסייעת לייעל את הפקת החשמל מפאנלים סולאריים. בשנים האחרונות היא כבשה נתח נכבד מהשוק והפכה לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחומה. בשנת 2017 צמחו מכירותיה ב-24% והסתכמו ב-607 מיליון דולר, עם רווח תפעולי של 91.1 מיליון דולר. צמיחתה של סולאר-אדג' בולטת במיוחד על רקע הדשדוש של מתחרותיה, כמו למשל חברת SMA, שנבע בעיקר מהיחלשות המגזר הביתי בארצות הברית. סולאר-אדג' הצליחה להתגבר על המשבר בזכות כניסה לשווקים נוספים בעולם, כגון אוסטרליה, יפן, גרמניה וסין.

לדיווחים נוספים על התפתחות החברה: SolarEdge

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , חדשות

פורסם בתגיות: SolarEdge