הדו"ח הרבעוני הביא את אורבוטק לשווי של 3.12 מיליארד דולר

1 אוגוסט, 2018

בתוך מספר ימים דיווחה אורבוטק על צמיחה מרשימה במכירות בכל מגזרי הפעילות שלה ועל סיום מוצלח של משפט גניבת הקניין הרוחני שבו הואשמה חברת אורבוטק-קוריאה. המשקיעים הגיבו בהתלהבות והמניה עלתה בכ-4%

ערב השלמת עיסקת המיזוג עם חברת KLA Tencor, הוסרה עננה מטרידה מסדר היום של חברת אורבוטק (Orbotech) הישראלית: בית המשפט העליון זיכה את החברה הבת אורבוטק קוריאה ממעורבות בפרשת גניבת קניין רוחני שהסעירה את קוריאה לפני 6 שנים. בחודש יוני 2012 נעצרו עובדים של אורבוטק-קוריאה, בחשד שהם אספו מידע על תצוגות AMOLED של חברת סמסונג ותצוגות WOLED של חברת LG. ניטען שהמידע נאסף בתוך כונני USB בגודל כרטיס אשראי שהם החביאו בתוך נעליהם. על-פי החשד, המידע הועבר אל מחוץ לקוריאה.

בעיתונות הקוריאנית התייחסו אל הפרשה כאל פגיעה בליבת התעשייה ובחלק מהכתבות ניטען שהמידע הועבר להנהלת אורבוטק בישראל וגם אל משרדי החברה בסין ובטאיוואן. בדיווח אחר פורסם שהעובדים מכרו את המידע ליצרנית צגים גדולה מסין, כדי שהיא תוכל להתחרות בסמסונג וב-LG. בשנת 2014 זיכה בית המשפט המחוזי בסיאול בירת קוריאה את החברה הבת בקוריאה וחמישה מעובדיה, ואילו העובד השישי נמצא אשם במספר הפרות, וניקנס בסכום של 10,000 דולר. אולם התביעה עירערה על ההחלטה, ורק לפני כשבועיים החליט בית המשפט העליון בקוריאה לתת להחלטה מעמד של פסק דין סופי.

מיד לאחר הזיכוי, אישרו בעלי המניות של אורבוטק את עיסקת המכירה שלה לחברת KLA Tencor תמורת סכום של כ-3.4 מיליארד דולר, אשר צפויה להסתיים לפני סוף 2018. כעת, החברה מפרסמת את תוצאות הרבעון השני של השנה, וגם בתחום הזה נגולה מליבה, שכן היא עקפה את תחזיות האנליסטים ודיווחה על עליה דרמטית במכירות: מכ-210.7 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד, להיקף של כ-267.5 מיליון דולר ברבעון השני 2018.

אתמול, ערב פרסום הדו"ח, המשקיעים הגיבו בהתלהות והמנייה זינקה ביותר מ-4% עם פתיחת המסחר היום בנסד"ק, למחיר של 64.45 דולר, שהעניק לחברה שווי שוק של 3.12 מיליארד דולר. בכמה סנטים בלבד פחות מהשיא הקודם לאחר פרסום תוצאות הרבעון הראשון. העוצמה של הדו"ח נובעת מכך שהחברה הציגה גידול בכל מגזרי הפעילות המרכזיים שלה. המכירות של מערכות בדיקת וייצור מעגלים מודפסים (printed circuit board) צמחו מ-82.5 מיליון דולר אשתקד ל-99.7 מיליון דולר ברבעון האחרון. המכירות של מערכות ייצור ובדיקת צגים שטוחים (flat panel display) צמחו מ-69.7 מיליון דולר אשתקד ל-81.5 מיליון דולר השנה, והמכירות של ציוד לייצור שבבים ומארזי שבבים (semiconductor device) שהיא מספקת בעקבות עסקת SPTS, צמחו מ-54.9 מיליון דולר אשתקד ל-82.5 מיליון דולר ברבעון האחרון.

מדובר בחלוקה כמעט מושלמת בין מגזרי פעילות שונים, המעניקה לחברה חוזק יוצא דופן בהשוואה לחברות טכנולוגיה אחרות, וכל זאת תוך כדי שמירה על ריווחיות גולמית גבוהה של כ-47%. החברה הודיעה שלאור ההשלמה הצפויה של עיסקת KLA הי לא תספק תחזית מכירות של יותר מרבעון אחד: היא צופה שמכירות הרבעון השלישי יישארו בטווח הנוכחי ויסתכמו בכ-255-270 מיליון דולר. חברת אורבוטק פועלת מיבנה ומעסיקה כ-2,500 עובדים בארץ ובעולם. בשנת 2017 צמחו מכירותיה ב-11.7% והסתכמו בכ-901 מיליון דולר. כאשר דיווחה על העיסקה, מסרה חברת KLA שגם לאחר השלמתה תמשיך אורבוטק לפעול כחברה עצמאית שפעילותה מרוכזת בישראל.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית