יוניטרוניקס תקים את החניון האוטונומי הגדול ביותר בצפון אמריקה

2 אוגוסט, 2018

החניון יוקם ביוסטון, טקסס, תמורת 16 מיליון דולר, ויהיה החניון האוטונומי ה-15 שהחברה מקימה בצפון אמריקה, המוגדרת כשוק היעד העיקרי של החברה

חברת יוניטרוניקס (Unitronics) מקרית שדה התעופה, חתמה על הסכם להקמת חניון אוטונומי בעיר יוסטון, טקסס. בהיקף של 16 מיליון דולר. להערכת החברה, מדובר בחניון האוטונומי הגדול ביותר בצון אמריקה. החברה לא מסרה תה תהיה הקיבול שלו, אולם דיווחה שמדובר בפרוייקט בהיקף של 16 מיליון דולר שעבודות הקמתו יסתיימו בשנת 2020. זה החניון האוטונומי השני שיוניטרוניקס, הנמצאת בשליטת קרן פימי, מקימה בטקסס. צפון אמריקה מוגדרת ששוק היעד העיקרי של החברה בתחום החניונים האוטונומיים. עד כה הושלמו ונמסרו ללקוחות כ-6 חניונים אוטונומיים בטקסס, בקליפורניה ובעיר ניו-יורק, המכילים ביחד כ-1,400 מקומות חניה. בנוסף, החברה נמצאת בשלבי הקמה של 9 חניונים נוספים.

יוניטרוניקס הוקמה ב-1989 ופועלת בשני תחומי עיקריים: מוצרי אוטומציה תעשייתית, ובעיקר בקרים מתוכנתים, ותכנון והקמה של חניונים רובוטיים אוטונומיים ומערכות לוגיסטיות אוטומטיות כגון מחסנים אוטומטיים. תחום הפתרונות האוטומטיים, ובעיקר חניונים, מהווה כעת את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. ברבעון הראשון של 2018 הסתכמו הכנסותיה ב-44.7 מיליון שקל, לעומת כ-46.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. עם זאת, בחברה ציינו כי ההכנסות הרבעון הושפעו מדחייה של מספר הזמנות לרבעון השני של השנה.

החברה פיתחה טכנולוגיית חניה אוטומטית הכוללת מערך יחידות רובוטיות המנוהלת באמצעות תוכנות ייעודיות שנועדו לאפשר אחסון אוטומטי יעיל של מכוניות בחניון ושליפתן במהירות בתום החניה. טכנולוגיית החניון האוטומטי מהווה שכלול של הטכנולוגיה המשמשת במחסנים אוטומטיים, ולמעשה תהליך החניה בחניון אוטומטי דומה לאחסון ושליפה של סחורה: נהג הרכב מחנה את המכונית בתא חניה הנמצא מחוץ לחניון והמערכת האוטומטית משנעת את הרכב אל מקום חניה פנוי בתוך החניון. בתום החניה, הנהג יכול לשלוף בחזרה את התא החיצוני את רכבו.

הטכנולוגיה שעליה מתבססים החניונים תאפשר בעתיד אינטגרציה עם רכבים אוטונומיים כך שיוכלו להחנות באופן עצמאי בחניונים אלו. החניון האוטומטי של יוניטרוניקס מספק פי שניים עד שלושה מקומות חניה בהשוואה לחניון קונבנציונלי בגודל זהה. כמו כן, הוא חסכוני יותר בשימוש בחומרי בנייה ובעלויות תפעול ומקצר משמעותית את זמן החניה עבור בעל הרכב. הלקוחות הישירים של מערכות החניה האוטומטיות הם בדרך כלל יזמי נדל"ן המעוניינים לכלול פתרון חניה אוטומטי במיזמי נדל"ן (בנייני משרדים, מגורים או שילוב), רשויות מקומיות המעוניינות לספק פתרונות חניה בתחומי השיפוט שלהן, או לקוחות אחרים מהמגזר הפרטי או הציבורי. בשנים האחרונות חלה התעוררות בתחום זה הן לאור המגמות בשוק החניה והן לאור צפיפות החניה בערים, מספרם הגדל של כלי הרכב, ומחירי הקרקע המאמירים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , בקרה וציוד תעשייתי

פורסם בתגיות: Unitronics , יוניטרוניקס